Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 11:53
7 juli heb ik mijn diploma uitreiking gehad, ze hadden er een mooie spellingsfout in gemaakt, waarbij ik te horen kreeg dat ze dat binnen een week in orde maakte, en dat ik dan ff een berichtje kreeg dat ik hem mocht komen ophalen, afijn nix aan te doen.

Nu is het 18 juli en ik d8 verrek nog nix gehoord, dus ik bel naar school toe, krijg ik zo'n stom vrouwtje eraan die mij verteld dat iedereen op vakantie is, mij korte antwoorden geeft en me af probeert te schepen, ze wou me gewoon niet verder helpen omdat ze dat niet 'kon' dus ik moest maar tot 1 september wachten.

Ik opgehangen, en na een uur weer terug gebeld omdat ik pist over dat botte gesprek was, dus ik vertel haar netjes dat het hun/haar probleem is dat mijn diploma fucked is en dat ik zo snel mogelijk wou dat dit opgelost werd, omdat ik dat diploma nodig heb voor mijn nieuwe HBO opleiding, hangt ze ineens op :/

Wat nu te doen :| ik kan me mooi niet aanmelden nu :X

BlaBlaBla

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

gewoon probleem uitleggen aan je nieuwe school?? :?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Bel haar leidinggevende en leg het verhaal uit, ga er langs etc. Dit hoef je toch niet op een forum te vragen?

• Tux
  • Laatst online: 19-11 19:44

Tux

Heb je niet het privé nummer van bijvoorbeeld de rector? Die zal je vast een stuk beter kunnen helpen.

Ik had ook een probleem met mijn diploma.
De school had geen gewaarmerkte kopieën van het diploma erbij gestopt (alleen van de cijferlijst), dus inschrijven in Delft ging een beetje moeilijk, en de school was ook al gesloten. Dus toen ben ik maar naar Delft gegaan om een kopie te laten maken bij de administratie en daar de handtekening erop laten zetten.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Strider
sdomburg schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:27:
Bel haar leidinggevende en leg het verhaal uit, ga er langs etc. Dit hoef je toch niet op een forum te vragen?
Alle deuren zijn op slot, en ik weet het nummer toch niet van haar leidinggevende?????

Ik heb verder ook van niemand een nummer :(

[ Voor 8% gewijzigd door Strider op 18-07-2005 19:30 ]

BlaBlaBla

• sdomburg
Strider schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:28:
[...]

Alle deuren zijn op slot, en ik weet het nummer toch niet van haar leidinggevende?????

Je kan me niet vertellen dat je maar 1 nummer hebt, en als dat wel zo is vraag je vriendelijk als je doorverbonden kan worden. Daarbij heb je toch echt wel nummers van leraren en dan vooral je mentor in je schoolboekje staan ;)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:25

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik pas je titel even aan, lees ook Titeltags in SG daarvoor :)

Verder kan ik me niet voorstellen dat je met uitleg je niet aan kunt melden bij een volgende opleiding.

• Strider
sdomburg schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:31:
[...]

Je kan me niet vertellen dat je maar 1 nummer hebt, en als dat wel zo is vraag je vriendelijk als je doorverbonden kan worden. Daarbij heb je toch echt wel nummers van leraren en dan vooral je mentor in je schoolboekje staan ;)
Jips, ik heb maar 1 nummer en dat is van de school zelf (MBO) leraren daar geven geen nummers vrij oid, werkt anders als op hbo/uni.

En ze wou me niet doorverbinden, er was 'niemand'

BlaBlaBla

• sdomburg
Strider schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:35:
[...]

Jips, ik heb maar 1 nummer en dat is van de school zelf (MBO) leraren daar geven geen nummers vrij oid, werkt anders als op hbo/uni.

En ze wou me niet doorverbinden, er was 'niemand'
Dan vraag je wanneer er wel iemand is en dan bel je dan terug.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

En als je wat zoekt kan je mensen toch opzoeken in het telefoonboek? Ok je belt ze dan wel thuis maar als je de reden uitlegt denk ik wel dat ze er begrip voor zullen opbrengen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Strider
Dat heb ik gedaan, en dat was 20 augustus pas :/

Ik weet de achternamen wel van die mensen, alleen de voornamen en waar ze wonen niet :/

BlaBlaBla

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Leg het gewoon uit aan de school waar je heen wil volgend jaar en zeg dat ze tegen het einde van de vakantie een goed kopie van je diploma krijgen. Sim-pel.

Verwijderd

Wil je dat iemand je handjes vasthoudt?

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:10

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:40:
Wil je dat iemand je handjes vasthoudt?
Och god Arnold heeft gesproken.

Twan doe es niet zo zeiken man :P en zeg dat op je vervolgopleiding, verder zal het geen probleem zijn. Anders stuur je je diploma incl. tikfout alvast op :)

Mijn boefje is liev!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
JB schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:57:
[...]

Twan doe es niet zo zeiken man :P en zeg dat op je vervolgopleiding, verder zal het geen probleem zijn. Anders stuur je je diploma incl. tikfout alvast op :)
Waarschijnlijk zien ze die spelfout niet eens.

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Zelfde gehad. Op het mbo waren zij een letter op mijn diploma van één van mijn voornamen vergeten (lekker lullig op je examenuitreiking), maar ik had net het geluk dat mijn mentor die week ook verhuisde naar een paar huizen verderop bij mij in de straat :). Anders had ik hem dus ook op school op moeten halen.

Maar ik heb mij ook op het hbo ingeschreven zonder een kopie van mijn diploma en deze er later achteraan gestuurd. Dat was geen probleem. Dus als ik jou was zou ik me gewoon alvast inschrijven en de diploma's er later heen sturen (begeleidend briefje bij je inschrijfformulier is wel zo handig).
Roenie schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:16:
[...]
Waarschijnlijk zien ze die spelfout niet eens.
Knappe jongen als jij je diploma dan nog mee krijgt ;)

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:57
Wat voor een spelfout hebben we het dan over..? Ben ik wel benieuwd naar :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Stidder ipv Strider :P ?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Op mijn diploma staat : "Krachten artikel dit en dat" in plaats van "Krachtens ...".

Ook lekker lomp. Vooral omdat het dus bij zo'n 200 man zo is :P

[ Voor 12% gewijzigd door eamelink op 18-07-2005 23:57 ]

Verwijderd

JB schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:57:
[...]
Wat voor reactie verwacht je dan van een normaal persoon?

Iemand die gvd een nieuw topic op een of ander forum opent, die hopeloos vraagt wat ie moet doen... terwijl dat uberduidelijk is, beetje kansloos vind je niet?

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:14

TheDane

1.618

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:59:
[...]

Wat voor reactie verwacht je dan van een normaal persoon?

Iemand die gvd een nieuw topic op een of ander forum opent, die hopeloos vraagt wat ie moet doen... terwijl dat uberduidelijk is, beetje kansloos vind je niet?
net zo kansloos als jouw opmerking daarover.
+ net zo kansloos als mijn opmerking over jouw opmerking

etc etc

Nu weer ontopic graag.

Ik zou nogmaals bellen en dan telefoonnummer van iemand vragen die er wel is. En als alles op slot is, wat doet dat mens daar dan? En als ze de telefoniste van de school is, heeft ze ongetwijfeld telefoonnummers van leidinggevenden.

Daarnaast, je vervolgopleiding het probleem voorleggen lijkt mij de beste oplossing. Vraag hen contact met die miep @ oude school op te nemen, en je zult zien hoe snel er wèl iemand is.

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:30
In Belgie hebben ze in "Brussel" van alle diploma's een origineel. Misschien dat er in Nederland er ook in Amsterdam ook zoiets hebben of toch al minstens allemaal geregistreerd worden, en misschien kan je dat daar dan opvragen?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dit is een van de redenen waarom mijn opleiding om een kopie van je paspoort vroeg. Even een laatste controle of de naam van de student wel in orde is.

Maareh, de meeste vervolgopleidingen doen niet zo moeilijk op het moment dat je aangeeft dat je diploma nog volgt, leg de situatie eens uit.

Overigens zou ik dit na de zomervakantie hoog in de organisatie spelen bij je oude school, dit kan natuurlijk niet (typefout en onbereikbare school).

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Als die vrouw daar alleen is ga je gewoon er naar toe en eis het op! :Y)

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 04-11 15:00
Strider schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:28:
[...]

D'r is vast wel een nummer van de directie te vinden @ intranet of in de schoolsyllabi, faculteitsstatuten oid...
Motrax schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:50:
Dit is een van de redenen waarom mijn opleiding om een kopie van je paspoort vroeg. Even een laatste controle of de naam van de student wel in orde is.
Mijn huidige HBO opleiding heeft nooit mijn havo diploma gezien....ook geen kopie oid..

[ Voor 33% gewijzigd door Rey Nemaattori op 19-07-2005 13:16 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik snap het probleem niet helemaal? Een diploma is toch niks meer als een fysiek bewijsstuk dat jij je opleiding voltooid hebt? Het diploma vertegenwoordigd het competent zijn, maar het papier zelf is toch niks waard? Waarom zou een opleidingsinstituut hier moeilijk over gaan doen? Leg de bewijslast desnoods bij je vorige school neer.

Even een ander voorbeeld: als je hele huis (+ diploma's) afbrand wordt je gedegradeerd van prof. Drs. J. Jansen naar gewoon Jan Jansen?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 17:34
LoneGunman schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:23:
Ik snap het probleem niet helemaal? Een diploma is toch niks meer als een fysiek bewijsstuk dat jij je opleiding voltooid hebt? Het diploma vertegenwoordigd het competent zijn, maar het papier zelf is toch niks waard? Waarom zou een opleidingsinstituut hier moeilijk over gaan doen? Leg de bewijslast desnoods bij je vorige school neer.

Even een ander voorbeeld: als je hele huis (+ diploma's) afbrand wordt je gedegradeerd van prof. Drs. J. Jansen naar gewoon Jan Jansen?
Dat lijkt mij ook wel een hele grote ramp, ik heb hier ook vaker over na gedacht wat er gebeurt als je al je papieren, identificatie, diploma's, en bijv dus ook nummers kwijt bent.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• curry684

curry684

Aphelion schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:39:
[...]

Dat lijkt mij ook wel een hele grote ramp, ik heb hier ook vaker over na gedacht wat er gebeurt als je al je papieren, identificatie, diploma's, en bijv dus ook nummers kwijt bent.
Zoals gezegd zijn diploma's enkel getuigschriften waarvan je zo bij de opleidingsinstantie een nieuw afschrift kunt opvragen (tegen vergoeding). Identificatiebewijs is een kwestie van aangifte doen bij de politie waarna je een nieuwe kunt aanvragen tegen extra leges, je wordt dan sowieso getoetst aan het centrale register met pasfoto en priveinformatie (geboortedatum en -plaats moet je iig opgeven).

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Wat heeft een diploma van een school, nodig voor een andere opleiding (dus niet met een baan) nou met TWI te maken?

Of is dit vanwege het einde van het themaforum examens?

[ Voor 11% gewijzigd door dreamscape op 19-07-2005 17:05 ]

Punctuality is the politeness of kings

• curry684

curry684

dreamscape schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:05:
[...]

Wat heeft een diploma van een school, nodig voor een andere opleiding (dus niet met een baan) nou met TWI te maken?
Kun je op zich over twisten, maar uiteindelijk zijn alle diploma's nodig voor werk en inkomen :) We zien wel of het hier afdoende loopt, tis natuurlijk nog allemaal nieuw dus ook wij moeten nog even aftasten wat al of niet in TWI thuishoort.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
eamelink schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:57:
Op mijn diploma staat : "Krachten artikel dit en dat" in plaats van "Krachtens ...".

Ook lekker lomp. Vooral omdat het dus bij zo'n 200 man zo is :P
Had je dat niet wat eerder kunnen opmerken? :(
Nou ja de TU heeft er in ieder geval nooit een opmerking over gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Vincentio op 20-07-2005 10:22 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nu ken ik MBO's totaal niet als leerling oid, maar de weg die je bewandeld lijkt me niet de meest handige. Zeker een uur na het eerste gesprek boos terugbellen zal imho niet helpen.
Bedenk ook dat een diplome zonder handtekening niets waard is en dus de juiste mensen nodig zijn die terug moeten zijn van vakantie. Boos worden helpt niet, sterker nog: voor iemand die ik aardig vind zou ik best een uurtje willen besteden tijdens mijn vakantie. Anders wachten ze maar, hadden ze maar de diploma goed moeten bekijken voor het werd getekend. (Ja ik overdrijf, zo'n klein iets ziet niemand op zo'n dag).

Maar bij zo'n klein iets zou ik me niet druk maken. Het zou me zwaar verbazen als iemand op je HBO ueberhaupt naar die zin kijkt. Ze hebben wel meer te doen dan 1 diploma uitpluizen ;)
Geef aan dat de diploma later wordt opgestuurd omdat er een fout in staat, bel er (netjes & rustig) achteraan en het komt vast goed.

Maar ik begrijp dat iedereen het heeft, is het dan verstandig om alleen voor jezelf een aanpassing te vragen? Ten eerste is dat niet netjes tegenover je mede ex-studenten (regel dan meteen voor iedereen een correctie) en ten tweede betekent het niet 1 enkele correctie. Het betekent 200 handtekeningen en dat zullen ze vast niet 1 voor 1 gaan doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Aphelion schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:39:
[...]

Ik probeerde dus te zeggen dat dit helemaal geen 'ramp' is. Papieren zijn 'slechts' een afschrift of vertegenwoordiging van een behaald resultaat of iets anders. Je identiteit gaat niet verloren als je identiteitsbewijs (hence 'bewijs') verloren gaat. Evenals dat je nog steeds kunt autorijden als je rijbewijs door de papierversnipperaar gaat 8)7

Je bent alleen wat tijd, geld en moeite kwijt om van alles weer een bewijs te krijgen....

[ Voor 11% gewijzigd door LoneGunman op 20-07-2005 11:38 ]

Pagina: 1