Ultra66 ... doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Is het de moeite waard om een U-ATA 66 controller te nemen voor m'n Seagate 13gig HD (5400rpm)??

Voor de snelheid bedoel ik dan.. afgezien van het feit dat ik m'n brander en cd-rom alleen op de gewone controllers kan hangen.

En zo ja, welk merk is dat het best (prijs/kwaliteit)?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:42
Nah, is het niet waard. Snelheidsverschil tussen ATA33 en ATA66 is marginaal. Ik heb zelf een Promise Ultra66 met daaraan een 20,5 Gb IBM Pluto 7200 rpm. De enige reden waarom ie aan die ATA66 controller hangt, is het feit dat ik die Promise voor 25 piek kon kopen. Hij werkt iig. als een trein :)

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
Probeer het gewoon. Koop een kaartje bij een winkel die niet moeilijk doet met terugbrengen. Waarschijnlijk merk je er inderdaad niet veel van, als het toch wil proberen niet vergeten een speciale UDMA IDE kabel erbij te kopen, mocht die niet al bij de kaart meegeleverd zijn.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

En mocht het niet genoeg schelen, dan kan je er altijd een raid controller van maken (van die promise that is).

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

<center>Koop [u]GEEN[/u] HOTROD!!!!!!

Hotrod's zuigen!!!
:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r</center>

• QuarK
  • Laatst online: 09-07 21:48
Die promise kon met een firmware update gepatched worden, zodat ie als RAID controller werkt toch?

Als ik een striped RAID config wil maken, moeten de hd's dan even groot en snel zijn?

• maratropa
  • Niet online
kun je die promise er gewoon in gooien en dan boot mn bak normaal, en dan wordt ie gedetecteert door windows2000?

specs

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:42
Als je hem erin doet dan werkt ie gewoon ja, logisch. Moet je er natuurlijk wel een disk aanhangen anders zegt ie "Ultra 66 bios not found". Ook moet je in je bios van het moederbord instellen dat je van SCSI wil booten (dus Bootsequence SCSI/IDE). Hoe het verder onder win2k zit weet ik niet.
Pagina: 1