[MCE2005] PC raakt kanalen steeds kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Ik heb tot voor kort MCE Guider gebruikt voor de gidsgegevens van mijn Mediacenter.
Werkte in principe prima, tot een paar weken geleden. Toen kreeg ik steeds dezelfde gegevens per dag te zien :? Bovendien is MCE Guider erg buggy en daarom heb ik besloten om gewoon de ingebouwde Guide te gaan gebruiken. Vooral ook omdat die tegenwoordig redelijk compleet is, wat vroeger niet het geval was.

Nu loop ik steeds tegen het volgende probleem op: ik installeer MCE2005 en stel alles in. Omdat ik nogal een 'aparte' kabelboer heb staan de kanalen niet vermeld in een keurig lijstje. Geen nood; alles met de hand scannen dus. Hij vind alle kanalen, waarvan een deel dubbel. Deze verwijder ik dan.

Vervolgens verander ik de volgorde van de kanalen. Nog steeds geen probleem.
Tot slot koppel ik de gidsgegevens aan de juiste kanalen. Werkt ook al prima.

Ik heb dus op een bepaald moment een volledig werkend systeem.

Nu komt het: als ik mijn PC dan uitzet en vervolgens de volgende dag weer opstart, ben ik ALLE kanalen kwijt :? :? Ik bedoel, ze staan er nog wel, maar werken gewoon niet meer. Overal krijg ik ruis of een heel wazig beeld van een verkeerde zender. Als ik dan LiveTV wil kijken krijg ik een foutmelding dat er wat mis is met de kanalen en dat ik geen TV kan kijken (duh...).

Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe, want alles werkt gewoon, tot de volgende dag :? Al een paar keer een herinstallatie gedaan, probleem blijft.

TV-kaart is een PVR500, diverse verschillende drivers geprobeerd. Verdere specs: FX5900, 1024MB, 72.14 ForceWare., 2.4GHz P4, Asus P4B266-E.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
meen me iets te herinneren dat het gebruiken van de normale guide na mce guider nogal problematisch loopt. Er was geloof ik wel een workaround voor, maar weet niet precies waar je die kan vinden.

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Dat heb ik ook gelezen, maar dat kan toch nooit meer spelen na een complete herinstallatie :?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb het probleem met MCE guider dus ook maar ik durf geen gebruik te maken van de ingebouwd gids omdat ook mijn kabelboer nogal eigenwijze zenderindelingen heeft. Ik heb gisteren maar een mailtje gestuurd naar oabsoftware in de hoop dat ze makkelijk een nieuwe versie kunnen maken want het probleem ligt denk ik bij tvgids.nl omdat die iets gedaan hebben met de site (hier haalt mce guider namelijk zijn gegevens vandaan)

Ik wacht dus nog ff op een reactie van oab in de hoop dat ik dan simpel m`n mce weer kan laten opnemen.

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Ik heb nu MediaPortal eens geprobeerd en dat werkt op zich prima, maar daar lijkt hetzelfde probleem op te treden als ik met MCE Guider had, namelijk gidsgegevens die elke dag hetzelfde zijn :? MediaPortal haalt zijn gevevens ook van TV-gids.nl, dus dat is op zich niet vreemd.

Ik vraag me af in hoeverre TVGids.nl betrokken is bij het hele MCE2005/MCE Guider gebeuren. Het lijkt wel of dat er erg weinig (geen?) onderlinge afstemming is.
maar ik durf geen gebruik te maken van de ingebouwd gids omdat ook mijn kabelboer nogal eigenwijze zenderindelingen heeft.
Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, want je kunt elk willekeurig kanaal koppelen aan een kanaal in de guide van MCE2005. Bij mij werkte dat prima, ware het niet dat ik telkens de volgende dag alle kanalen kwijt was... Dus niet na een reboot of uitzetten van de PC, maar echt pas de volgende dag. Er wordt dan iets gesynchroniseerd en daar zit hem het probleem denk ik.

Ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad met dat hele MediaCenter-idee. Het is altijd wel wat :'(

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-03 22:35
Je kunt het volgende proberen

Optie 1:
Exporteer de volgende regkey zodat je deze weer kunt importeren als je je kanalen kwijt bent:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\TV System Services\TVAutotune\TS31-1

Optie 2:
Download deze patch:
http://support.microsoft.com/?kbid=888316

.

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Ik heb ook een tijd last gehad van dat m'n zenders verdwenen :(
Heb je alle updates en patches geinstalleerd van de windows update site?
Dat was bij mij het probleem :)
De gids maakt toch niet uit, ik heb ook een tijd met een gids gewerkt van een hele andere plaatsnaam omdat mijn eigen gids van mijn stad nog niet up to date was.
Als het goed is kun je dus van iedere stad de gids downloaden die je maar wil, als je tenminste de zelfde zenders hebt (Ik bedoel, je hebt weinig aan de gids van omroep brabant als je in groningen woont).

edit: Als je slim bent verwijder je heel dat MCE guider, leuk programma maar het is totaal overbodig!

[ Voor 10% gewijzigd door Jaeger op 20-07-2005 20:50 ]

• Jaeger
Ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad met dat hele MediaCenter-idee. Het is altijd wel wat :'(
Als je eenmaal doort hebt hoe alles werkt, werkt het perfect :)
Ik heb de eerste maanden ook veel probleempjes gehad, altijd was er wel weer wat mis maar heb het nu al een hele tijd perfect draaien.

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
EvolutionX schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:42:

Optie 1:
Exporteer de volgende regkey zodat je deze weer kunt importeren als je je kanalen kwijt bent:

Optie 2:
Download deze patch:
Is dat dezelfde patch als die via Windows Update beschikbaar is?

@Jaeger: het heeft bij mij met MCE Guider ook maandenlang prima gewerkt, en dus ook met de officiele guide. Het is alleen dat die kanalen steeds verdwijnen.

Ik zal iig geval die regkey opslaan, zodat ik niet telkens weer alles met de hand moet inkloppen.

OK, ik ga het nog 1 keer proberen. Als het dan nog niet lukt, dan wacht ik wel op MCE2006... :+

• Jaeger
Toch denk ik dat dat kanalen kwijt raken ligt aanniet up to date zijn :)

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Jaeger schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:31:
Toch denk ik dat dat kanalen kwijt raken ligt aanniet up to date zijn :)
Wat bedoel je met niet up to date zijn? Het eerste wat ik doe als ik Windows installeer is alle updates van de Windows Update-site trekken. En dan niet alleen de critical updates, maar ook de updates onder optional.

Die losse patch van EvolutionX heb ik inderdaad nog niet gezien, maar als je alle mogelijke patches moet gaan zoeken die niet op WU staan.... 8)7

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Het lijkt er zowaar op dat het een beetje gaat werken :)
Het enige echte verschil met vorige installaties is nu de patch die EvolutionX voorstelde, waarvoor dank _/-\o_

Waar ik echter nog steeds naar op zoek ben is een manier om rechtstreeks kanaalfrequenties te kunnen inkloppen. Of de plek in het register of bestand waar dit wordt bijgehouden, zodat ik het handmatig kan invullen. Ik heb nu wel alle kanalen, maar sommige werden dubbel of nog meer keer gevonden en ik moet maar gokken welke de goede is.

Ik heb nu een Ghost van de werkende installatie gemaakt waar ik op terug kan vallen mocht het weer mis gaan.

Verwijderd

Ik had dezelfde ellende met MCE. Met veel pijn en moeite kanalen ingevoerd (Casema had zenders verschoven, maar MCE kreeg voor mijn gemeente nog oude frequenties), en opeens een paar dagen later waren programma's niet opgenomen. Bleken ook alle zenders eruit te zijn. Op een volledig up-to-date systeem. :(

Ik ga nog 1 poging wagen met de patch van hierboven, maar als dat niet werkt, is het MythTV voor mij. (Had ik al eerder willen doen, maar wegens gebrekkige Linux-kennis koos ik de makkelijke oplossing...)

Nu je het toch over de PVR-500 hebt: ik had ook soms het probleem dat van een opname het geluid ontbrak... Heb je dat al eens meegemaakt?

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Nu je het toch over de PVR-500 hebt: ik had ook soms het probleem dat van een opname het geluid ontbrak... Heb je dat al eens meegemaakt?
Nee, dat heb ik nog niet meegemaakt. Dat van die oude/verkeerde frequenties is wel herkenbaar: als ik mijn postcode ingeef krijg ik een lijst van zenders te zien: Hilvarenbeek / Diessen Essent (analoog). Op zich klopt dat wel redelijk (ik woon inderdaad in de gemeente Hilvarenbeek) maar de lijst van zenders is compleet verkeerd. Niet alleen de zenders zelf kloppen niet, maar ook hun frequenties niet.

MythTV heb ik ook al eens draaiend gekregen (kan best lastig zijn; ik waarschuw je maar alvast... ;) ) maar omdat ik ook andere dingen met die machine deed toch maar weer terug naar MCE. Het is op zich een mooi product, maar het is gewoon nog niet 'af'.

Vanavond is het weer 'de volgende dag' dus ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik thuiskom.....

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-03 15:35
@Tachyon, maak je nu gebruik van de MCE Guider of niet? Ik wil namelijkd epatch wel installeren, maar mijn gidsconfiguratie niet in de war gooien.

Tierelier

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Nope, MCE Guider komt er niet meer op. Ik draai nu met de ingebouwde guide van MCE2005.
Het loopt nog steeds als een trein dus het moet bijna die patch geweest zijn die me van mijn problemen afgeholpen heeft.

Het zal wel een patch zijn die alleen in hele specifieke gevallen nodig is, anders had Microsoft hem wel in de roll-up package van WU opgenomen.

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-03 15:35
ok thanks, ik ga het nu proberen :P

edit:

Nou mijn PC crashed nog steeds bij eht donloaden van de gids gegevens, mce guider dan maar weer gebruiken :(

[ Voor 65% gewijzigd door jorisdekloris op 26-07-2005 18:29 ]

Tierelier

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
JorisdeKloris schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:22:
ok thanks, ik ga het nu proberen :P

edit:

Nou mijn PC crashed nog steeds bij eht donloaden van de gids gegevens, mce guider dan maar weer gebruiken :(
Dat crashen tijdens het downloaden van de guide-gegevens heb ik ook gehad.
De oorzaak was bij mij dus het feit dat MCE Guider op het systeem had gestaan.
Een de-installatie van MCE Guider lost het niet op; je moet echt je PC opnieuw installeren. Er schijnt ergens een minder radicale optie te bestaan, maar die kan ik niet meer terugvinden.

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
EvolutionX schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:42:

Optie 1:

Optie 2:
Download deze patch:
hoe kun je de regkey exporteren? ik weet niet eens wat een regkey is dus weet helemaal niet hoe ik dit moet doen.
Kan iemand mij hiermee helpen??
Pagina: 1