Ik heb tot voor kort MCE Guider gebruikt voor de gidsgegevens van mijn Mediacenter.
Werkte in principe prima, tot een paar weken geleden. Toen kreeg ik steeds dezelfde gegevens per dag te zien
Bovendien is MCE Guider erg buggy en daarom heb ik besloten om gewoon de ingebouwde Guide te gaan gebruiken. Vooral ook omdat die tegenwoordig redelijk compleet is, wat vroeger niet het geval was.
Nu loop ik steeds tegen het volgende probleem op: ik installeer MCE2005 en stel alles in. Omdat ik nogal een 'aparte' kabelboer heb staan de kanalen niet vermeld in een keurig lijstje. Geen nood; alles met de hand scannen dus. Hij vind alle kanalen, waarvan een deel dubbel. Deze verwijder ik dan.
Vervolgens verander ik de volgorde van de kanalen. Nog steeds geen probleem.
Tot slot koppel ik de gidsgegevens aan de juiste kanalen. Werkt ook al prima.
Ik heb dus op een bepaald moment een volledig werkend systeem.
Nu komt het: als ik mijn PC dan uitzet en vervolgens de volgende dag weer opstart, ben ik ALLE kanalen kwijt
Ik bedoel, ze staan er nog wel, maar werken gewoon niet meer. Overal krijg ik ruis of een heel wazig beeld van een verkeerde zender. Als ik dan LiveTV wil kijken krijg ik een foutmelding dat er wat mis is met de kanalen en dat ik geen TV kan kijken (duh...).
Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe, want alles werkt gewoon, tot de volgende dag
Al een paar keer een herinstallatie gedaan, probleem blijft.
TV-kaart is een PVR500, diverse verschillende drivers geprobeerd. Verdere specs: FX5900, 1024MB, 72.14 ForceWare., 2.4GHz P4, Asus P4B266-E.
Werkte in principe prima, tot een paar weken geleden. Toen kreeg ik steeds dezelfde gegevens per dag te zien
Nu loop ik steeds tegen het volgende probleem op: ik installeer MCE2005 en stel alles in. Omdat ik nogal een 'aparte' kabelboer heb staan de kanalen niet vermeld in een keurig lijstje. Geen nood; alles met de hand scannen dus. Hij vind alle kanalen, waarvan een deel dubbel. Deze verwijder ik dan.
Vervolgens verander ik de volgorde van de kanalen. Nog steeds geen probleem.
Tot slot koppel ik de gidsgegevens aan de juiste kanalen. Werkt ook al prima.
Ik heb dus op een bepaald moment een volledig werkend systeem.
Nu komt het: als ik mijn PC dan uitzet en vervolgens de volgende dag weer opstart, ben ik ALLE kanalen kwijt
Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe, want alles werkt gewoon, tot de volgende dag
TV-kaart is een PVR500, diverse verschillende drivers geprobeerd. Verdere specs: FX5900, 1024MB, 72.14 ForceWare., 2.4GHz P4, Asus P4B266-E.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.