Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Slot-in sleuf maken

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn casemod moet ik een dvd slot-in speler stealthen. Ik ben nu al 2 dagen aan het proberen en testen om verschillende oplossingen te vinden, maar nog niets is echt goed gelukt. (bijv met schanieren het frontklepje open maken en daarachter de dvd speler, of eerst het frontje eruit schuiven, maar dit is ook allemaal maar half opgelost.) Dus dan zal ik toch een sleuf moeten gaan maken in mijn 5,25" afdekfrontje. Op zich wil ik dit wel doen, alleen hoe doe ik dit ??? met de haakse slijper wordt het 1 grote bende want een smalle sleuf van 12 cm lang RECHT slijpen is vrijwel onmogelijk. Met decoupeerzaag gaat ook niet lukken want ik zou dan eerst een gat van 8mm moeten boren en dat is VEELSTE groot. Handzaag: zelfde verhaal.

Hoe krijg ik dit sleuf er nu in, of iemand met een andere oplossing om die slot-in dvdspeler te stealthen.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:25
frezen als je de beschikking hebt over een freesbank

en anders, met een decoupeer zaag moet ook wel lukken; veel kleine gaatjes achter elkaar maken en daar je zaag inzetten. niet helemaal wegzagen en de rest netjes afvijlen

[ Voor 63% gewijzigd door LinuZZ op 18-07-2005 19:10 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:33
gaatje boren van +- 2 mm, en gleuf uitzagen met figuurzaag. Later mooi recht veilen met een sleutelveiltje.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dremel, meerdere gaatjes van 3 mm naast elkaar boren zodat de decoupeerzaag er wel in past etc. Met een kunststof frontje kom je zelfs met een stanley mes, een lineaal en een beetje geduld nog wel verder. Gewoon kijken welke gereedschappen je beschikbaar hebt dus.

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:10:
Dremel, meerdere gaatjes van 3 mm naast elkaar boren zodat de decoupeerzaag er wel in past etc. Met een kunststof frontje kom je zelfs met een stanley mes, een lineaal en een beetje geduld nog wel verder. Gewoon kijken welke gereedschappen je beschikbaar hebt dus.
Het is heel dun aluminium dus krast ZEER snel, en verbuigt ook ZEER snel. snijden gaat niet , heb ik al geprobeerd. Met decoupeerzaag krijg je ook niet mooi denk ik.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Gaatjes boren en de rest uitvijlen is volgens mij de enige manier om mooi een opening in aluminium te krijgen. Maar om dat strak te krijgen moet je echt veel vijlen :X

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
TheLunatic schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:23:
Gaatjes boren en de rest uitvijlen is volgens mij de enige manier om mooi een opening in aluminium te krijgen. Maar om dat strak te krijgen moet je echt veel vijlen :X
Ja en een vijltje die 2 mm hoog is :S dat zal niet gaan lukken. dan moet je met een nagelvijltje het alu gaan vijlen :)

Verwijderd

Figuurzaag?

• Robertstoppels
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08-2023
Met een diamant frees op de dremel moet dit wel lukken. Dat is een soort boortje voor de op dremel en daar kan je prima mee opzij slijpen.

Is bedoeld voor tegelwerk ed. maar met dun aluminium of plastic (niet te snel ivm. hitte) wil het ook prima.

• LinuZZ
als je gaat boren in heel dun (hoe dun?) aluminium moet je wel centeren anders gaat je boortje aan de wandel.

ik zou het frezen

[ Voor 9% gewijzigd door LinuZZ op 18-07-2005 19:40 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Topicstarter
LinuZZ schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:38:
als je gaat boren in heel dun (hoe dun?) aluminium moet je wel centeren anders gaat je boortje aan de wandel.
ja dat weet ik. heel dun is bijna 3 mm

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 19:40 ]

• LinuZZ
als je in de buurt van schiedam/zuidland woont kun je hem wel langsbrengen dan gooi ik hem ff onder de freesbank

Verwijderd

Topicstarter
Of een andere oplossing! dat zou beter zijn, maar wat

Verwijderd

Topicstarter
LinuZZ schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:41:
als je in de buurt van schiedam/zuidland woont kun je hem wel langsbrengen dan gooi ik hem ff onder de freesbank
Nee ik woon daar niet in de buurt helaas :) toch bedankt voor het aanbod.

• LinuZZ
misschien dan toch maar voor de nagelvijl gaan? figuurzaag is imo ook een goede oplossing

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
LinuZZ schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:48:
misschien dan toch maar voor de nagelvijl gaan? figuurzaag is imo ook een goede oplossing
Idd figuurzagen en dan met een nagel vijl.

[www.ganzz.nl]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:40:
[...]

ja dat weet ik. heel dun is bijna 3 mm
3mm is niet bepaald dun alu, dan kan je zonder problemen al deze oplossingen op uitvoeren.

• LinuZZ
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:55:
[...]

3mm is niet bepaald dun alu, dan kan je zonder problemen al deze oplossingen op uitvoeren.
maar bij eel sleufje van 2mm hoog wordt dit lastig

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

2MM om je cd in te drukken is ook weinig. Mag je wel heel voorzichtig zijn.. Maar waarom perse slot in ? Je kunt toch ook de schakelaar van je cd speler ergens anders naar toe verbinden. Naast de on/off toets ofzo.. Je kunt hem ook doorverbinden naar je tobo.

Revive the guild!

Verwijderd

zoals veel mensen al zeiden, boren zagen vijlen, als zagen niet lukt sla je dat over, dan ben je alleen een hele tijd aan het vijlen.

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 13:24

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

met de dremel moet geen probleem zijn...als je slim bent leg je aan iedere lange zijde een geleide-balk (een stuk ijzer, niet te dik maar waar je niet te snel doorheen dremelt :P) dan moet het toch geen probleem zijn?..

De oplossing is niet altijd de oplossing

Verwijderd

Ik denk dat het idd de beste oplossing is om een gleuf te frezen en anders te dremelen. Ik heb het zelfde gedaan in mijn [rml]casemod[/rml].

Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/hardsteel/2005-03-23/in_elkaar_klein.jpg
(klik = groot)
offtopic:
Ik moet weer verder gaan met mijn casemod, TFT enzo zijn binnen dus mijn pc ga ik deze week weer opbouwen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 21:56 ]

Pagina: 1