[3DSMAX] Modelleren v.e. apparte deurkruk

Pagina: 1
Acties:

• Leknaas
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 18:37
Hallo, ik heb een vraag,
ik ben pas nèt bezig in 3dsmax, dit is eig. m'n eerste 3d modelletje, maar ik krijg het niet zoals ik het wil...

Ik wil een deurkruk in 3d zetten, nu ben ik begonnen en ik heb er al e.e.a. uitgekregen (jippie ;) )
Maar ik wil ook dat sommige randen van de deurkruk een kleine afronding krijgen.

Daardoor heb ik nu de volgende vragen:
- Hoe krijg ik een kleine afronding op sommige (gebogen) randen?
- Hoe zouden jullie dit model in elkaar zetten? Hoef niet precies te weten hoe, maar de principes.

Hier is de link naar het 3d model, in het model zit aanvullende info.
http://www.vgpaf.com/temp/deurkruk-wip.max

Alvast bedankt voor de moeite!
Met vr.gr. Leknaas.

edit: owja ik heb 3dsmax6...

[ Voor 3% gewijzigd door Leknaas op 18-07-2005 19:13 ]

undefined

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Converten naar een editable poly, de randen chamferen en een mesh smooth over het geheel gooien.

edit: heb het model bekeken, en ik zou dit soort dingen in een programma als SolidWorks maken, mits je het uiteindelijke model ook daadwerkelijk wilt produceren.

[ Voor 47% gewijzigd door sdomburg op 18-07-2005 19:23 ]

• Leknaas
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 18:37
sdomburg schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:21:
Converten naar een editable poly, de randen chamferen en een mesh smooth over het geheel gooien.
ik had twee 'solids' daar heb ik een boolean van gemaakt, daarna editable poly, maar dan kan ik de randen niet mooi chamferen... en dat model krijg ik niet in een keer als editable poly...

SolidWorks ziet er in 1e instantie goed uit, alleen moet ik het dan ook nog hebben het programma...
Maar deze deurkruk moet idd een keer geproduceerd worden.

undefined