Toon posts:

DVD brander 'instaleren'

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

In mijn vorige post had ik het over een crash van mijn computer, hier heb ik het over de 'instalatie' van een brander. Deze heb ik aangeschaft om de belangrijkste bestanden van de harde schijf af te halen, en simpelweg omdat ik er nog geen had :p.

Eerst maar even de specs:

Msi k8n neo platinum (s754)
AMD athlon 64 3200+
S-ATA hardeschijf van maxtor
DVD-speler
1024 mb geheugen.

Ik dacht dat een brander instaleren vrij makkelijk zou gaan, maar het viel me een beetje tegen. De kast openschroeven en alles in de kast 'proppen' lukte vrij aardig, maar hoe kan ik het nu het beste met de IDE kabels doen?
De DVD-speler was al aangesloten, dit was een slave op de IDE kabel. De DVD-brander kan ik (lijkt mij) dus het beste boven de DVD-speler plaatsen en zodoende 'master' maken.
Maar, hoe configureer ik dit goed? Er staat hier niks over in de handleiding van de dvd speler. (Samsung TS-H522B , is die eigenlijk wel goed? :P)

Ik heb al gezocht op het forum, maar er was geen een topic waar ik een exact en goed antwoord op mijn vraag kreeg.(Meeste mensen hadden namelijk ook een IDE-harde schijf).

Graag help bij het configureren dus :)

Boels!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Is het ook niet zo dat je er ook nog eens om moet denken dat je een 80-aderige IDE kabel ipv de gebruikelijke 40-aderige IDE kabels moet gebruiken?

Ik zou overigens de DVD-speler dan als eerste op de kabel aansluiten als slave en dan de DVD-brander aan het einde van de kabel als master.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zoek eens op het internet of dit forum over het hoe en wat van master/slave/cable select. Je zult zijn dat het vrij simpel is en je er zo uit bent.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het staat gewoon in de FAQ van dit subforum: Een paar basiscursussen :) Het staat ook min of meer uitgelegd elders in Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? Verder staat zoiets normaliter ook wel in de handleiding van het moederbord uitgelegd.

Basic / FAQ - stuff, dicht dus.

Dit topic is gesloten.