Philips TFT kapot.. :(

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Godver.. sinds kort moest ik al 3 keer drukken voordat 't ding een keer aan ging, maar nu is ie dan ter ziele; mijn Philips TFT van produktiedatum 2003. Hij gaat wel aan, maar geeft geen beeld, op verschillende pc's en als ik het OSD activeer krijg ik wel een venstertje te zien, maar slechts 'OSD' en enkele chinese tekens erop; geen keuzemogelijkheden verder.

Aangezien hij pas 1,5 jaar oud is moet ik garantie kunnen claimen dacht ik zo. Ik heb het scherm via internet gekocht een tijd terug, en geen aankoopbon. Maakt Philips daar een probleem van? Wie heeft er ervaring met een dergelijk geval? Dit is wel makkelijk om te weten voordat ik ga bellen namelijk.

Groetjes, FaceDown.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Afhankelijk van hoe lang de fabrieksgarantie kan het lukken, als de fabrieksgarantie 1 jaar is moet je na 1,5 jaar bij de leverancier zijn/ Wat denk je van gewoon proberen :?

En hoe kan het dat je geen bon hebt?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-08 23:33
Ik heb mijn PHILIPS TFT een half jaar geleden om laten ruilen, en ik had daar geen bon bij nodig. Als jij aan de telefoon netjes de nummers doorgeeft die achterop staan komen ze 'em zonder al te veel gezeur zo aan huis omwisselen.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Gewoon ruilen B)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 19:02 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Z-Dragon schreef op maandag 18 juli 2005 @ 18:59:
Ik heb mijn PHILIPS TFT een half jaar geleden om laten ruilen, en ik had daar geen bon bij nodig. Als jij aan de telefoon netjes de nummers doorgeeft die achterop staan komen ze 'em zonder al te veel gezeur zo aan huis omwisselen.
Ow relaxed :) hopelijk gaat dat bij mij ook zo. Ik zal morgen eens gaan bellen. Hoe lang duurde het bij jou voordat ze langs kwamen?

En ik heb geen bon, omdat deze er niet bij zat. Weet ik veel waarom niet...

[ Voor 6% gewijzigd door FaceDown op 18-07-2005 19:16 ]

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

1 jaar garantie of niet, je mag verwachten dat een TFT langer als 1 jaar meegaat dus die garantie heb je echt nog wel :) Al zal Philips wat moeilijk kunnen doen, maar die 1 jaar is niet echt bepalend.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Morgen of overmorgen komt er een koerier. Hij komt m'n scherm halen alleen ben ik nou vergeten te vragen of ik ook een nieuw krijg |:( nouja zien we morgen dan wel. :)

Groetjes, FaceDown.

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Je krijgt geen nieuw scherm, maar een gereconditioneerd scherm, en ze vragen of je je oude scherm weer wil terugsturen. :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 20:24
Voor zover ik weet wordt ie gewoon direct ter plekke omgeruild: Je krijgt een "nieuwe" (Gefixte) terug, en ze nemen de kapotte mee :)

Verwijderd

Xandrios schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:10:
Voor zover ik weet wordt ie gewoon direct ter plekke omgeruild: Je krijgt een "nieuwe" (Gefixte) terug, en ze nemen de kapotte mee :)
das wel zo normaal want anders moet die koerier 2 keer rijden naar jou en das al 1 keer teveel !

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:44
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:16:
1 jaar garantie of niet, je mag verwachten dat een TFT langer als 1 jaar meegaat dus die garantie heb je echt nog wel :) Al zal Philips wat moeilijk kunnen doen, maar die 1 jaar is niet echt bepalend.
Heel leuk en aardig, je kan wel gelijk hebben maar zie het maar te krijgen.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:43
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:28:
[...]

das wel zo normaal want anders moet die koerier 2 keer rijden naar jou en das al 1 keer teveel !
Misschien nromaal met TFT schermen, maar ik heb het anders meegemaakt. Daarbij kwam er iemand mijn monitor ophalen en kreeg voor de tussentijd een vervanging. Monitor was niet meer te repareren en kreeg en nieuwe bezorgd en de vervanging werd weer meegenomen.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-08 23:33
FaceDown schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:14:
[...]

Ow relaxed :) hopelijk gaat dat bij mij ook zo. Ik zal morgen eens gaan bellen. Hoe lang duurde het bij jou voordat ze langs kwamen?
Volgensmij kon ik een afspraak maken voor de komende week. Je moet je monitor ontdoen van alle kabels die eraan zitten, een gezellige (ja echt!) koerier van E-care o.i.d. (loopt via hun) komt aan met een grote doos, hij slingert de nieuwe TFT op tafel en stopt je kapotte in de doos, vraagt om een handtekeningetje voor ontvangst en het kabeltje mag je er zelf weer opdraaien. :)

^ Wat hij zegt.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Nou de koerier belde vanmorgen dat ie voor de deur stond, bij het bedrijf waar ik werk welteverstaan. De afspraak was dat ie daar langs zou komen, maar om 8 uur 's ochtends ben ik daar natuurlijk nog niet. :D Dus maar weer een nieuwe afspraak gemaakt en morgen komt ie weer, en inderdaad om mijn scherm mee te nemen en mij een andere ('refurbished') te geven. Deze moet er natuurlijk wel als nieuw uitzien en in dezelfde staat verkeren als mijn eigen scherm nu (op het defect na).

[ Voor 17% gewijzigd door FaceDown op 20-07-2005 13:33 ]

Groetjes, FaceDown.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
FaceDown schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:32:
Nou de koerier belde vanmorgen dat ie voor de deur stond, bij het bedrijf waar ik werk welteverstaan. De afspraak was dat ie daar langs zou komen, maar om 8 uur 's ochtends ben ik daar natuurlijk nog niet. :D Dus maar weer een nieuwe afspraak gemaakt en morgen komt ie weer, en inderdaad om mijn scherm mee te nemen en mij een andere ('refurbished') te geven. Deze moet er natuurlijk wel als nieuw uitzien en in dezelfde staat verkeren als mijn eigen scherm nu (op het defect na).
Als jij na 1,5 jaar een ander scherm krijgt van ongeveer 1,5 jaar dan is het imho best netjes. Refurbished materialen van Philips zien er meestal gewoon goed uit. Het is niet de servicedienst van IIyama of zo :)

En als hij één krasje meer heeft, mag je misschien nog steeds niet klagen. Je hebt immers geen bon meer, dus je doet sowieso al een beroep op de goodwill van Philips.

Punctuality is the politeness of kings

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik heb vorige week een defecte samsung tft op laten halen (ook begin 2003), ik had geen bon dat was geen probleem. Het is voor de fabrikant immers simpel te zien of een scherm binnen de garantie valt, ongeacht aankoopplaats of datum. Overigens ben ik meer dan te spreken over de serviceafdeling van Samsung. Netjes en snel afgehandeld. Mensen die bijvoorbeeld ervaring hebben met Teleplan (servicepartner voor Iiyama) weten wel anders.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-08 14:06
Philips gewoon opbellen. Ze vragen alleen je nummers van de monitor te noteren, doen verder niet moeilijk. Philips heeft goede service (je krijgt een gebruikte terug trouwens)

/ oeps, je hebt al gebeld!

[ Voor 8% gewijzigd door meelmark op 20-07-2005 13:51 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:16:
Ik neem aan dat particulier niet bij Philips direct inkoopt en dus naar de leverancier moet hiervoor. Philips staat er wat betreft het consumentenrecht buiten.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 20-07-2005 14:04 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• KaMiKaZe
Fabrikanten van monitoren (crt of tft) zijn wettelijk verplicht om minimaal 3 jaar garantie te geven. Dit omdat de verwachte levensduur minimaal 3 jaar is. Voor een TV is dit geloof ik 5, wasmachine 2 jaar etc. Dit is gewoon wettelijk bepaald. Als particulier ben ik in geval van monitor problemen altijd doorverwezen naar de fabrikant van het scherm. Het zou een heel gedoe zijn als het scherm het traject gebruiker -> leverancier -> servicepartner -> leverancier -> gebruiker . Als je daar de leverancier tussenuit haalt is het veel sneller en klantgerichter werken.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
dreamscape schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:41:
[...]

Als jij na 1,5 jaar een ander scherm krijgt van ongeveer 1,5 jaar dan is het imho best netjes. Refurbished materialen van Philips zien er meestal gewoon goed uit. Het is niet de servicedienst van IIyama of zo :)

En als hij één krasje meer heeft, mag je misschien nog steeds niet klagen. Je hebt immers geen bon meer, dus je doet sowieso al een beroep op de goodwill van Philips.
Als er maar geen krassen op het beeldscherm zitten, geen dooie pixels inzitten etc.. Dat ik geen bon heb mag niets af doen aan de garantie. Wat iemand hierboven al zegt; zij kunnen makkelijk achterhalen van wanneer de monitor is en dus of zij nog verantwoordelijkheid dragen voor het goed functioneren van het product.

Maar tot nu toe ben ik heel tevreden over de afhandeling hoor! Misverstanden kunnen altijd ontstaan..

Groetjes, FaceDown.

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

KaMiKaZe schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:16:
Fabrikanten van monitoren (crt of tft) zijn wettelijk verplicht om minimaal 3 jaar garantie te geven. Dit omdat de verwachte levensduur minimaal 3 jaar is. Voor een TV is dit geloof ik 5, wasmachine 2 jaar etc. Dit is gewoon wettelijk bepaald. Als particulier ben ik in geval van monitor problemen altijd doorverwezen naar de fabrikant van het scherm. Het zou een heel gedoe zijn als het scherm het traject gebruiker -> leverancier -> servicepartner -> leverancier -> gebruiker . Als je daar de leverancier tussenuit haalt is het veel sneller en klantgerichter werken.
Minimum is 2 jaar.

Je koopt bij een verkoper, die moet service verlenen. Dat je het in veel gevallen direct met de fabrikant kunt afhandelen is mooi meegenomen.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Nou het is omgeruild. Ik heb een refurbished scherm terug. Onbeschadigd maar wel een paar kleine pennestreepjes op het beeldscherm, wellicht er zo af te poetsen. Ik heb ook het idee dat het scherm minder 'egaal' is, dus grote gebieden waar het scherm een fractie donkerder is, bijvoorbeeld aan de linkerkant, en daar ben ik minder blij mee, aangezien ik het scherm ook voor fotobewerking gebruik. Moet ik dit accepteren?

-edit: gebeld en hij wordt weer om geruild.. 8) -

[ Voor 8% gewijzigd door FaceDown op 21-07-2005 10:05 ]

Groetjes, FaceDown.

• KaMiKaZe
PcDealer schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:43:
[...]

Minimum is 2 jaar.

Je koopt bij een verkoper, die moet service verlenen. Dat je het in veel gevallen direct met de fabrikant kunt afhandelen is mooi meegenomen.
Dus als een winkel failliet gaat, is er volgens jou betoog geen verkoopovereenkomst en geen garantie meer.

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

KaMiKaZe schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:20:
[...]

Dus als een winkel failliet gaat, is er volgens jouw betoog geen verkoopovereenkomst en geen garantie meer.
De winkel kan dan niet meer aan de verplichting voldoen. Aan de hand van het serienummer kan met bij de fabrikant in veel gevallen alsnog van de fabrieksgarantie gebruik maken.

Pagina: 1