Toon posts:

Bluetooth + Ontvangen = Onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen.... **** Microsoft... :) En nu me probleem.... :P

Sinds ze ooooh zo slim waren bij microsoft om met windows xp pro sp2 de bluetooth ondersteuning te verbeter kan ik niets meer verzende van me mobiel naar me pc (ontvange van pc naar mobiel lukt wel)... :(

Zoals je hier kan zien voegt ie alleen een UITGAANDE poort toe wanneer ik de mobiel toevoeg : http://img121.imageshack.us/img121/9071/gvd9wr.jpg .

Het installere van de software die ik erbij kreeg heeft NU (met sp2) geen nut meer want hij installeerd automatisch de drivers van microsoft. En die worden niet ondersteund door die software... :Z

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Heb ik nu niets meer aan me usb Dongle van Mycom (zo ja, kan ik het geld ervoor terug eisen van microsoft >:) ?) ...

ThnX In Advance

[ Voor 3% gewijzigd door pasta op 18-07-2005 19:11 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Wat voor telefoon heb je? Als je een Sony Ericcson telefoon hebt, dan kan je kijken naar deze thread over hoe je het moet instellen met Float's Mobile Agent. :)

offtopic:
Blijkbaar had je wat problemen met het spellen van Microsoft. Die heb ik dus even verbeterd. ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Nope ik heb een nokia 7650 |:(

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-08 20:50

Naboo

#WINNING!! DUH!

misschien wel zo makkelijk als je dat er in je startpost bij zet?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Verwijderd

Topicstarter
7th-Phoenix schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:52:
[...]

misschien wel zo makkelijk als je dat er in je startpost bij zet?
gaat een beetje moeilijk... ;) mag hem niet editen B) :9

Verwijderd

Topicstarter
Aaah iemand in me lijst was liev genoeg om te vertelle dat je dan %windir%\inf moet intypen in uitvoeren en de bth.inf file moet deleten/renamen... nu werkt het aangezien hij de windows driver voor bluetooth niet meer kan vinden =)

thnx in iedergeval voor de moeite =P=)

Verwijderd

Je had het nog veel eenvoudiger kunnen doen.

Gewoon in je apparaatbeheer je bluetooth radio opzoeken, dan kiezen voor 'driver updaten', gevolgd door handmatig installeren, gevolgd door de drivers die je wilt (hoogstwaarsch. widcomm).

Je eigen gebrek aan kennis en gebruik van brakke software moet je niet op Microsoft afwentelen.

Overigens _wel_ netjes dat je de oplossing post :)

• Trebor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-03 11:15
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:23:
Je eigen gebrek aan kennis en gebruik van brakke software moet je niet op Microsoft afwentelen.
Hij heeft helemaal gelijk. Het is belachelijk dat als je netjes de installatiehandleiding volgt de windows driver gaat conflicteren met die van WIDCOMM. Ik heb zelf ook een half uur moeten zoeken voordat ik dezelfde 'oplossing' had gevonden. Overigens is er met de windows driver zelf niets mis zo te zien. Hij moet alleen niet geactiveerd worden als je al een driver van de fabrikant geinstalleerd hebt.

Mijn probleem was dat toen beide drivers geinstalleerd waren, Nokia's PC Suite geen verbinding kon maken als je de windows drivers selecteerde en een foutmelding gaf als je een poging wilde doen om WIDCOMM te gebruiken.

Verwijderd

Hij heeft helemaal geen gelijk.

De windows driver conflicteert helemaal niet met de WIDCOMM driver. Je gebruikt de één, of de ander.

Het probleem is die brakke Nokia meuk, DIE veroorzaakt het probleem. Die wil nl. niet werken met de windows-driver.

Dus, wat ik al zei: brakke software. Daar kan windows zelf of de windows bluetooth driver niets aan doen.

Dit probleem wordt NIET veroorzaakt door Microsoft, maar door Nokia.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 15:49 ]

• Trebor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-03 11:15
Er gaat toch iets niet goed als je de WIDCOMM driver installeerd en dat windows z'n eigen driver actief maakt. Maar ik heb ook niet beweert dat er iets mis was met de windows driver. Het is hoe windows met de drivers omgaat wat de problemen veroorzaakt.

Overigens ga ik je niet tegenspreken over de kwaliteit van de Nokia software :)

Grappige is dat de windows driver op 2 laptops perfect werkt i.c.m. de PC Suite maar op 2 PC's niet. Daar kan ik alleen het modem gebruiken; voor de rest kan er geen verbinding gemaakt worden. Dus op de PC's gebruik ik de WIDCOMM driver en op de laptops die van windows...

Verwijderd

Trebor schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:53:
Er gaat toch iets niet goed als je de WIDCOMM driver installeerd en dat windows z'n eigen driver actief maakt. Maar ik heb ook niet beweert dat er iets mis was met de windows driver. Het is hoe windows met de drivers omgaat wat de problemen veroorzaakt.
Dat doet windows niet. Windows ziet een apparaat wat gebruik maakt van een 3rd party driver, terwijl het daar (sinds SP2 oid) een eigen driver voor heeft. Dus switched hij naar de eigen driver.

Het is NIET hoe windows met drivers omgaat wat de problemen veroorzaakt. Het is dat de Nokia software de windows driver niet ondersteund wat het probleem veroorzaakt.
Pagina: 1