Hey
Ik heb twee probleempjes waar ik geen oplossing op kan vinden, misschien dat iemand mij kan helpen omdat ik niet denk dat ik de eerste ben met die problemen..
Het eerste is dat ik een DIV-layer(noem je dat zo?) heb gemaakt, maar als de tekst langer is dan de breedte van die DIV, dan loopt de tekst (in Firefox) gewoon door, dus over de rand van de DIV.
Het tweede is dat ik 2 DIV's in een andere DIV heb, die beide gepositioneerd zijn, dat ziet er op zich goed uit, alleen zit er nu onder de hoofd DIV een stuk lege ruimte, zonder reden.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!
Eduard
Ik heb twee probleempjes waar ik geen oplossing op kan vinden, misschien dat iemand mij kan helpen omdat ik niet denk dat ik de eerste ben met die problemen..
Het eerste is dat ik een DIV-layer(noem je dat zo?) heb gemaakt, maar als de tekst langer is dan de breedte van die DIV, dan loopt de tekst (in Firefox) gewoon door, dus over de rand van de DIV.
Het tweede is dat ik 2 DIV's in een andere DIV heb, die beide gepositioneerd zijn, dat ziet er op zich goed uit, alleen zit er nu onder de hoofd DIV een stuk lege ruimte, zonder reden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| CSS:
DIV.book{
width: 789px;
height: 572px;
background-image: url('./images/bookoutside-2.gif');
background-repeat: no-repeat;
border: 2px solid blue;
text-align: left;
}
DIV.left{
width: 260px;
height: 450px;
position: relative;
left: 100px;
top: 52px;
border: 1px solid red;
}
DIV.right{
width: 272px;
height: 450px;
position: relative;
left: 420px;
bottom: 400px;
border: 1px solid red;
}
HTML:
<CENTER>
<DIV class="book">
<DIV class="left">
rerererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererere rerererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererererere
</DIV>
<DIV class="right">
la
</DIV>
</DIV> |
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!
Eduard