Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Onderdeel IIyama Vision Master Pro450.

Pagina: 1
Acties:

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-11 11:49
Goedemiddag tweakers,

Mijn geliefde 19" Vision Master Pro 450 had het volgende probleem:
http://gathering.tweakers...message/14350926#14350926

En dan met name dit gedeelte wat Mircokid beschreef:
Ik had EXACT hetzelfde met min vision master pro 450. Hij gaf soms een tik, en dan werd het beeld wat groter en meteen weer kleiner. Dit werd steeds erger. Heb toen Iiyama nederland gemaild. Ze dachten zelf aan de hoogspannigsunit. Op vrijdag hebben ze een walk-in, dan kan je je scherm (op afspraak) langsbrengen en wordt ie ter plekke gerepareerd. 2 weken geleden langsgeweest. Het was dus inderdaad de hoogspanningsunit. Eruit gesoldeerd, nieuwe erin en hij doet het al weer 2 weken prima. Kosten: € 0.
Alleen na een tijdje gewoon doorgewerkt te hebben op de monitor kwam hij gisteren niet meer terug uit de stand-by modus, het ledje brand zelfs niet meer.

Nu heb ik met IIyama gebeld en het probleem voorgelegd, uit de garantie etc, en die walk-in bestaat niet meer.
Zij gaven mij het telefoonnummer van microfix, die schatte de reparatie op 85 euro!
De lokale (Hoogeveen) reparateur dacht zelf aan 100-150 euro.

Er vanuit gaande dat het de Hoogspanningsunit is wil ik graag kijken of ik dit goedkoper kan oplossen. Heeft iemand nog een brakke monitor staan van hetzelfde type waar zo'n unit uitgehaald kan worden? Of denken jullie dat dit helemaal niet haalbaar is?

De reparatie kosten zoals boven gemeld staan ongeveer gelijk aan dezelfde monitor 2de hands.

Alvast bedankt.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:16
Lijkt me niet dat elke hoogspanningsunit erin kan. Verder moet je weten wat de specs zijn en een zelfde zoeken. Dan moet je ook nog eens uitkijken met het monteren aangezien dat ook link kan zijn. Hoogspanning kan jeuken namelijk.

Ik heb ongeveer hetzelfde met mijn 451. Heel af en toe een beeld dat ff krimpt. Ook gaat ie heel soms niet uit standby. Uit-aan werkt dan goed.

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:06

Denhomer

Doh !

Als je er al aan wilt beginnen kijk dan toch maar enorm goed uit, crt monitors hebben serieus hoge spanningen.
Ik heb ongeveer dezelfde monitor (454), en hij heeft hetzelfde probleem, zo 1 keer per maand ofzo merk ik dat het scherm ff uit en aan gaat.
Dit is dus een wederkerend probleem ? Kan je het dan niet op een productiefout van iiyama steken ?
Of is dit normale slijtage?

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-11 11:49
bredend schreef op maandag 18 juli 2005 @ 18:24:
Lijkt me niet dat elke hoogspanningsunit erin kan. Verder moet je weten wat de specs zijn en een zelfde zoeken. Dan moet je ook nog eens uitkijken met het monteren aangezien dat ook link kan zijn. Hoogspanning kan jeuken namelijk.

Ik heb ongeveer hetzelfde met mijn 451. Heel af en toe een beeld dat ff krimpt. Ook gaat ie heel soms niet uit standby. Uit-aan werkt dan goed.
Nou ik zat zo te denken dat ik altijd een 2dehands site kan bekijken en dan een kapotte iiyama kan kopen van hetzelfde type die bv een dikke kras door het beeld heeft of waarvan het kleuren kanon van kapot is.
Denhomer schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:13:
Als je er al aan wilt beginnen kijk dan toch maar enorm goed uit, crt monitors hebben serieus hoge spanningen.
Ik heb ongeveer dezelfde monitor (454), en hij heeft hetzelfde probleem, zo 1 keer per maand ofzo merk ik dat het scherm ff uit en aan gaat.
Dit is dus een wederkerend probleem ? Kan je het dan niet op een productiefout van iiyama steken ?
Of is dit normale slijtage?
Ik heb geen idee of dit een wederkerend probleem is. Maar het viel me wel op dat Microkid exact hetzelfde probleem had. Ik weet alleen niet of hij dat nog steeds heeft.

Nee ik kan niks regelen met iiyama helaas, buiten de 3 jaar garantie. En het schijnt dat dit nog 1 van de oudere kwaliteits monitoren is. Ik bedoel voor de brakke serie die erna kwam.

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
Als ik jou was zou ik eerst even contact opnemen met de reparatiedienst van IIyama en dan kijken wat het kost. Ze zullen je vast wel een 'offerte' oid kunnen sturen als jij het probleem accuraat beschijft. Ik ben het met de rest van de posters eens als het gaat om zelf repareren; kijk daar mee uit. Overigens; misschien heb je ergens in jouw buurt een electronicazaak die je verder kan helpen?

Verwijderd

allereerst

WAARSCHUWING!
hoogspanning word niet voor niets hoogspanning genoemt in crt monitoren kunnen spanningen
ontstaan van boven de 25kv maw 25.000 volt dit wil je in geen geval door je vingers hebben en kan permanente schade aan lichaam en geest veroorzaken

tot zover de pedagogische aanpak

nu over tot het repareren van je monitor je gaat ff shoppen naar een electronica toko en haalt daar even een busje koudspray een beetje respectabele toko moet dat toch wel hebben.. niet te krijgen ?? BESTELLEN DAN MAAR
men trekke de kast open en gaat naar hartelust wat printplaatjes onderspuiten zorg ff dat je met zijn tweeen bent want je staat het veiligst achter de monitor op veilige afstand en je maatje kan het scherm in de gaten houden
koudspray zorgt ervoor dat componenten even op hun donder krijgen zodat ze een reactie geven als er iets mis mee is
in dat geval kan je nu gaan zitten vervangen mits de onderdelen een normaal bedrag kosten

er zit een groot grijs/zilver blok op met een kabel die overgaat in een zuignap die op het beeldbuis geplakt zit.. .... die moet je met rust laten das namelijk je hoogspanningstrafo

mocht het nou zo zijn dat je met je bussie freeze geen resultaten behaald en de monitor verder nergens op reageert dan mag je er redelijk van uitgaan dat je hoogspanningstrafo een defect heeft dit kan je zelf vervangen maar dan moet je echt dondersgoed weten wat je aan het doen bent

busje koudspray gaat je hooguit 15 euro kosten en is de moeite waard om te kijken waar het probleem zit
Pagina: 1