Toon posts:

[XP SP2] NTLDR ontbreekt*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.461 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een opstartdiskette had proberen te maken en deze uitprobeerde kreeg ik de melding "NTLDR ontbreekt druk Ctrl+Alt+Del om opnieuw te starten. Dat bleef zo.
1.)Ik heb MSD geraadpleegd en die zeiden : opstartdiskette maken met" boot.ini +ntldr + ntdetect" erop van een computer met hetzelfde besturingssysteem. Heb ik gedaan en in kan nu weer gewoon in Windows komen.
2.)Daarna syteemherstel gedaan maar die zei dat er niets veranderd was en niets viel te herstellen. 3.)Toen in veilige modus "laatst bekende werkende configuratie". Dat verandert ook niets. Ik blijf Ntldr ontbreekt krijgen.
4. Nrldr van de andere computer gekopieerd naar C:/. Verhelpt het probleem ook niet.
Ik weet nu niet waar en/of ik ntdlr en/of ntdetwet.com naar toe moet kopiëren.
Naar C:/ , of naar c:/windows/servicepack files/i386.
Of helemaal niet kopiëren en iets anders doen.
Ik de recovery CD ,maar die wil meteen alles vervangen en die stamt nog uit XP zonder SP2.
Wie kan mij verder helpen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:40:
Nadat ik een opstartdiskette had proberen te maken en deze uitprobeerde kreeg ik de melding "NTLDR ontbreekt druk Ctrl+Alt+Del om opnieuw te starten. Dat bleef zo.
1.)Ik heb MSD geraadpleegd en die zeiden : opstartdiskette maken met" boot.ini +ntldr + ntdetect" erop van een computer met hetzelfde besturingssysteem. Heb ik gedaan en in kan nu weer gewoon in Windows komen.
Probleem opgelost lijkt me? :P

Ik snap niets van je probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want ik kan alleen maar booten met een floppy. Als ik van HDD1 probeer geeft hij weer de melding NTLDR ontbreekt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:14:
Nee, want ik kan alleen maar booten met een floppy. Als ik van HDD1 probeer geeft hij weer de melding NTLDR ontbreekt.
In mijnoorspronkelijke topic start stond het mijn inziens wel. Sorry als het niet zo duidelijk was.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38
Dit had ik nog niet eerder gezien, een NTLDR topic :( (http://gathering.tweakers...%5D=ntldr&where=Dit+forum)

Als je nu ééns alle bestanden van je flop naar de root van je c-schijf stampt ?

[ Voor 33% gewijzigd door StevenK op 18-07-2005 19:53 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

PC opstarten met xp-cd, recovery console openen. ntldr terugzetten (vanaf flop/of sp2 installatiemap), eventueel FIXBOOT en FIXMBR draaien.
(zo even uit de losse pols......., succes NIET verzekerd)

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:53:
Dit had ik nog niet eerder gezien, een NTLDR topic :( (http://gathering.tweakers...%5D=ntldr&where=Dit+forum)

Als je nu ééns alle bestanden van je flop naar de root van je c-schijf stampt ?
Heb ik gedaan, melding blijft.
Topics in dit forum heb ik gelezen, maar ik begrijp ze niet allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik met de Recovery CD WindowsXP opnieuw geïnstalleerd , maar ook nu blijft de melding :"Ntldr ontbreekt".

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 08:11:
Inmiddels heb ik met de Recovery CD WindowsXP opnieuw geïnstalleerd , maar ook nu blijft de melding :"Ntldr ontbreekt".
je moet ntldr kopieren naar de root van je harde-schijf.

ook zijn hier tig van topics over hier op GOT en google

http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart

• Davy1982
  • Laatst online: 29-11-2021
Dit is een melding dat de netwerkkaart niet geinstalleerd is. Je moet de computer opstarten met de Windows XP CD. XP installeren en in de bios instellen dat de computer vanaf de hdd moet booten. Het probleem zou dan opgelost moeten zijn.

• andreict
  • Laatst online: 12-12-2025
d-illusion schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 08:47:
Dit is een melding dat de netwerkkaart niet geinstalleerd is. Je moet de computer opstarten met de Windows XP CD. XP installeren en in de bios instellen dat de computer vanaf de hdd moet booten. Het probleem zou dan opgelost moeten zijn.
Hoe kom je daarbij? hoe weet jij uberhaut of hij een netwerkkaart heeft?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38
WTF ? Netwerkkaart ?

't Is een melding dat 'ie of geen of een corrupte NTLDR heeft. Ook kan het zijn dat 'ie de verkeerde NTFS partitie actief heeft.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een netwerkkaart, maar die heb ik nog even niet gebruikt (geen adsl aangesloten). Nu is een probleem bijgekomen, na recovery doet kopiëren/plakken het niet meer.
Ik kan wel nog steeds met de opstartdiskette in Windows komen.
Ik denk dat ik de recovery nog maar een keer overdoe !?

Verwijderd

Staat me iets van bij dat ik dat ook ooit eens had. Toendertijd had ik mijn harde schrijven van master naar slave veranderd of van IDE0 naar IDE1, zoiets.
De oplossing lag toen in het boot.ini bestand.
Je moet dus weten waar je windows installatie staat in dit format:
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS

Extra info:
Ik gebruik bootmagic van powerquest om te dualbooten.
Mijn ntdlr staat op de C-schijf welke iets van 70 mB is.
De "rdisk(1)" betekent in mijn geval de primary slave schijf. (Dus eigenlijk de 2e schijf)
En de partition(1) is bij mij de eerste partitie.
Dus in mijn ogen lichtelijk verwarrend. Namelijk bij rdisk = 0 de eerste en 1 de tweede.
Terwijl bij partition 1 de eerste is.
Maar op rdisk(1)partition(1) (de D-schijf bij mij) staat de windows map. In de root van die schijf staan verder geen bestanden die benodigd zijn voor het booten.

Als je dus iets veranderd hebt aan je schijfconfiguratie hardwarematig of in het bios dan zou het ntldr-ontbreken-verschijnsel kunnen voorkomen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 14:44 . Reden: extra informatie ]

Verwijderd

Topicstarter
ga ik proberen, ik heb rdisk(0) staan

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

ntldr is de afkorting van NT loader. Die hoort is de root van de opstartbare HD te staan er zorgt voor het starten van Windows NT, Windows 2000 en Windows XP.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 09:15

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Als je nog steeds dit probleem hebt kun je ook ff de hotfix erover heen trekken.

bcupdate2.rar

meer info :
MSKB Q320397

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
Hans.Solo schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:41:
Als je nog steeds dit probleem hebt kun je ook ff de hotfix erover heen trekken.

bcupdate2.rar

meer info :
MSKB Q320397
Heb ik nu gedaan. ntldr en ntdetect staan weer in de root, maar hij wil nog steeds niet booten van HDD1.
Ik heb nog een keer chkdsk gedaan, geeft ook geen nieuws.
knippen/kopiëren/plakken wil ook nog steeds niet.
Ik denk dat ik het opgeef, alleen weet ik nog niet hoe. Ok ik op deze harde schijf een schone installatie doe, of dat ik een het op een nieuwe harddisk doe. Want misschien geeft deze bijna de geest en zijn al deze meldingen er symptomen van.
Maar als ik zie wat er allemaal over staat in Google is Ntldr missing een veel voorkoende melding zonder een echt duidelijke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
De wonderen etc.Vóór ik het wou opgeven, besloot ik te booten van HDD0, HDD2, etc.En op HDD 0 boot hij weer gewoon. Er zijn twee problemen, defragmentatie is niet bereikbaar, en knippen/plakken blijft het niet doen. Dat ga ik nog in het forum zoeken. Defr. deed ik met Diskeeper, die ga ik dë- en herinstalleren.
Ik weet zeker dat hij in de BIOS op HDD 1 stond, want ik heb nooi begerepen waarom er HDD 0 in de bios staat, terwijl er al een harddsik in zit. Dus hoe hij daar terchtgekomen is??

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 09:15

Hans.Solo

Tank n00bje :P

heb je de HD's van kabel verwisseld? dattie ipv IDE1 op IDE0 terecht is gekomen?
Dan heb je idd dat soort geintjes ja....

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
nee, niks gewisseld. Wel nu alles weer draait een virusscan gedaan, en er bleek op XP/i386/.. een virus te zitten. (hackerstool = killapps.exe) Is geneutraliseerd, misschien was dat de boosdoener?

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval heeft die recovery (windows over de oude windows) zoveel fouten gegenereerd dat ik toch maar een schone installatie ga doen. Ik denk dat die virus toch de boosdoener was, hoewel Panda Titanium constant meeloopt.
Pagina: 1