[WinXP] In hoeverre heeft windows een C: nodig?

Pagina: 1
Acties:

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb 2 versies van windows XP geinstalleerd (win64bit op c:) en WinXP32 op d: (andere schijf).
Wanneer ik C: loskoppel kan ik winxp 32 gewoon opstarten echter is de schijf activiteit veel groter dan met C:. Alles doet het wel gewoon. Waarom is dat? Wat wil windows perse met een c: doen (ookal staat de hele meuk inc. swap op d:?

Ik ben malle Pietje niet.

Verwijderd

als je C: loskoppelt krijgt je D: dan niet de vermelding C:!
Waardoor hij ineens op C: moet gaan zoeken in plaats van D:?
zoiets denk ik :?

• BeachPatroller
d: blijft d: er is dan geen c: meer dus nee.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-03 16:58
Heb je misschien programma's geïnstalleerd op de C: waar je windows installatie op de D: naar zoekt of probeert te runnen bij het opstarten? :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• BeachPatroller
Nee helemaal kale windows.

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 09:20
Schijf activiteit is groter, is snelheid ook omlaag gegaan of maakt dat niet uit??

.

Verwijderd

BeachPatroller schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:22:
Ik heb 2 versies van windows XP geinstalleerd (win64bit op c:) en WinXP32 op d: (andere schijf).
Wanneer ik C: loskoppel kan ik winxp 32 gewoon opstarten echter is de schijf activiteit veel groter dan met C:. Alles doet het wel gewoon. Waarom is dat? Wat wil windows perse met een c: doen (ookal staat de hele meuk inc. swap op d:?
niets, alleen de vraag is of je werkelijk de hele meuk naar d: hebt gezet.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Heb je die 2e Windows ook daadwerkelijk geinstalleerd toen dit d: was, met andere woorden: staat in die boot.ini alles wel zo ingesteld als het is op het moment dat je gaat booten zonder de 1e schijf vast??

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een "C:" is niet meer dan een aanduiding die Windows eraan geeft :) Je kan met een dualboot windows best van een andere schijfletter booten dan van een "C:"

Over je schijfactiviteit: waarschijnlijk heeft het te maken met de cachegrootte van je harddisks.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• BeachPatroller
c: heeft een duabloot boot.ini
d: heeft een boot.ini van 1 windows.
Het harde schijf lampje blijft zo een beetje constant branden. Ik merk lichte prestatie verlies. Ik heb alle niet critical processen al een keer gekilled om te kijken of het uitmaakt. De d: is een 200 gig sata met 8 mb cache dus. Ik denk dat er ergens in het OS wel iets verwerkt zit dat constant iets wil doen met een c: maar geen foutmelding geeft als deze er niet is.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
BeachPatroller schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 21:22:
c: heeft een duabloot boot.ini
d: heeft een boot.ini van 1 windows.
Maar heb je niet die 2e install (d:) toevallig zo ingesteld dat iets als de swapfile op d: staat, of iets anders dat hij dan opzoekt?
Pagina: 1