Toon posts:

Systeem hangt bij DVD branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo beste tweakers,

IK heb het volgend probleem ik heb dus een dvdbrander dual layer van NU(ik weet ook niet of dit een goed merk, is maar die heb bij de kijkshop gehaald)
Nu heb het volgend probleem als ik mij pc opstart dan knippert eerst dvdspeler daarna heel kort dvdbrander.
Nu als ik windows xp pro met sp2 binnen kom duurt het heel lang voor dat die helemaal klaar is.
Want ik hoor de dvd brander aan gaan soms een sleep geluid.
En hij gaat af en toe helmaal niet meer open.
De pc wordt ook zeer onstabiel als ik die dvdbrander wil open.DAn hangt die bijna 3 a 4 min.
Ik heb dus ook al de kast open gehad en alle kabels eruit en weer erin gedaan maar dat hielp dus ook niet,ik ben bang dat die kapot is.
Maar ik heb hem nu een maandje of 3 a 4 dus eigenlijk moet dat niet kunnen.
Want ook als ik films wil branden dan ineens bij 45 a 50 procent dan geeft nero een fout melding, ik heb bijna een heel doosje dvds er door gejagen door *@$*!% ding!!! :(
nu is mij vraag kan dit ook aan de voeding liggen.

mij specs:

asus a8n deluxe sli
amd 64 3000+
1024 (2x512mb crosair)value series
80 gb harddisk maxtor
club 3d 6600 gt 128 mb ddr3
voeding 380 coolermaster
kast is een thermaltake v2000+ bleu 7 fans insite

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Zet eens een aantal fans uit, dan kun je dat vrij eenvoudig testen.
(als antwoord op je laatste vraag)

Maar hoe gedraagt je systeem zich als je de dvd brander los haalt en dan je machine opstart ?
Dat ding kan kapot zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door aZuL2001 op 18-07-2005 16:50 ]

Abort, Retry, Quake ???

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Staat je IDE channel wel op DMA? als het op PIO staat is dat waarschijnlijk het probleem.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

Topicstarter
zal effe proberen ok als het niet lukt wat dan proberen voeding??

sorry maar ik ben nu al 2 weken bezig met branden.
nu heb ik al een keer mij pc geformateerd,daarna als liep goed maar nu ik zware dingen ga draaien wordt die onstabiel.
de cpu temp wordt bij hoog gebruik 50 graden de moederbord 39 graden

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 16:59 ]

• Native
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-02 15:59
Een aantal fans uitzetten en dan kun je het testen ???

Maar, als hij nog maar 3 a 4 maanden oud is, dan heb je toch gewoon garantie ? Ga je gewoon lekker terug en haal een nieuwe !!!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, dit lag aan de voeding, toen ik die had vervangen was mijn computer weer stabiel. Helaas het branden werkte nog steeds niet tot ik (toevallig) een nieuwe HD kocht en de brander op de onboard (chipset) IDE channel plugte. Hierna werkte alles goed.
Het bleek dus aan de extra IDE chip te liggen dat hij traag opstartte en niet goed wilde branden.
IDE kabels zijn ook nog wel een de boosdoener, probeer eens een DVD'tje te rippen gaat dit wel een beetje snel?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:41
zo'n systeem en dan een kijkshop dvd-brander, doe het dan meteen goed :?
maar k zou idd ook eens kijken of ie wel genoeg prik krijgt, ik denk het haast wel, maar je weet t nooit cker

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net dus de fans eraf gehad en hij hangt dus nog steeds bij het encode van een dvd (DVDSHRINK)
En ik heb wel een heatpipe cpu cooler van thermaltake kan het dus ook daar aan liggen http://www.thermaltake.co...03/cl-p0019fanless103.htm deze dus.
Met rippen gaat ie vervelen dan heeft die net ongeveer 50 a 60 procent gedaan en dan is weer gecrasht!
hij is alleen snel bij afspelen van dvd die brander
maar mij HD is ook al een jaartje of 4 oud denk ik misschien wel een andere halen.
maar ik heb hem net effe getest maar was helemaal niks mis mee.
welke prog is het beste voor je hd te testen??

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

(jarig!)
Elke fabrikant heeft eigen testtools. Maxtor heeft bijv Powermax. Dat is te vinden op de site van Maxtor.
Je kan je harde schijven ook testen met HD tune, al schiet je daar niet veel mee op denk ik.
DaNiEl KuNsT schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:27:
zo'n systeem en dan een kijkshop dvd-brander, doe het dan meteen goed :?
maar k zou idd ook eens kijken of ie wel genoeg prik krijgt, ik denk het haast wel, maar je weet t nooit cker
Kijkshop DVD brander zegt toch niets? Kan net zo goed een NEC of Lite-on zijn, want ik weet niet wat ze daar verkopen, maar ze verkopen prima merkspullen. Al koop ik er nooit wat.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

(jarig!)
kassaa schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:29:
[...]

Dacht ik ook al :D

DVD BRANDEN EN SYSTEEM HANGT - JA EN JE CAPSLOCK OOK
Daar hoeft niet meerdere keren op gereageerd te worden in het topic. Report het aan een Moderator en vraag om een titelfix. Die zal de TS inlichten over het niet wenselijk zijn van de CAPS. Deze replies zijn alleen ook niet erg nuttig.

Verwijderd

Topicstarter
Nu als ik internet explorer opstart krijg ik ook de dvdbrander eruit en dat is maar een klein stukje.
Er is iets raars aan de hand met dat ding hoor.
Ik heb gister die cooler vervangen naar de originele voor dat ik dat had gedaan werd die 52 c heb ik gemeten met asusprobe.
Nu zit die originele erop en nu word hoogste gemeten 43c.
Kan het ook zijn dat ik verkeerde ide kabels of een virus of zo heb.
die ide kabels zijn van merk weet ik niet maar het zijn rounded kabels 133.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 09:21 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
aZuL2001 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:48:
Maar hoe gedraagt je systeem zich als je de dvd brander los haalt en dan je machine opstart ?
Dat ding kan kapot zijn.
Al geprobeert ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik geprobeerd dan is ook veel stabieler ga naar de vakantie als ik nog een beetje geld heb een nieuwe halen,maar niet bij de kijkshop bij de vobis denk ik.
welke is wel een goeie ik had de aopen op het oog maar kan ook een lg pakken welke is beter??
en bedankt voor jullie reacties.

moderator u kunt de topic sluiten.

en ik zal voortaan denken aan de capslock ;)

p.s. dat ding is van NU TECH!! weet ook niet wat voor fabrikant maar het nog op gezocht.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 11:49 ]

Pagina: 1