I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!
Je kunt een aantal dingen doen;
1) zorg voor goede (geluidsisolerende) kabels die uit je geluidskaart komen
2) er zijn zogenaamde noise-killers (kastjes die je noise filteren).
1) zorg voor goede (geluidsisolerende) kabels die uit je geluidskaart komen
2) er zijn zogenaamde noise-killers (kastjes die je noise filteren).
Bedoel je met een noise-killer toevallig een Ground Loop Isolator?!?
I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!
En in de voedingslijn een filter zetten......
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Ehhhhm... wat voor filter?En in de voedingslijn een filter zetten......
Butterworth?!
chebycheff filter?!
Beetje duidelijker omschrijven graag...
ow, sorry...haggard schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:09:
[...]
Ehhhhm... wat voor filter?
Butterworth?!
chebycheff filter?!
Beetje duidelijker omschrijven graag...
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Verwijderd
Wat bedoel je exact met het HF-signaal van de omvormer? Welke frequentie heeft dit?haggard schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:10:
Maar zodra de geluidkaart op de versteker aansluit hoor ik ineens heel duidelijk het HF signaal van de omvormer over de luidsprekers.
Ik veronderstel dat zo een omvormer door te schakelen op een kunstmatige manier een vrij propere 50Hz sinus opbouwt, maar dat er toch een beetje HF-spurious op uw signaal zit. Dit kan normaal gezien gewoon met een LC filtertje worden uitgefilterd. Wel even opletten dat je een spoel kiest die de belastingsstroom aankan.
Als ik de omvormer onbelast aanzet hoor ik de omvormer een heel klein beetje "zoemen" (soort geluid wat je ook hoort als je bij regenachtig weer onder een hoogspanningsmast gaat staan). De omvormer spuwt inderdaad een modified sine wave uit, maar de PC voeding zet dit vervolgens weer om naar een gelijkspanning van 300V (Greatzbrug) om deze vervolgens zo te schakelen dat er weer 12V en 5V gelijkspanning uit komt. Volgens mij zouden de hoge harmonischen van de modified sine wave dan wel weer "gladgestreken" zijn... Ik neem aan dat de filtertjes die jij bedoeld gewoon in een standaard PC voeding aanwezig zijn.Wat bedoel je exact met het HF-signaal van de omvormer? Welke frequentie heeft dit?
Ik veronderstel dat zo een omvormer door te schakelen op een kunstmatige manier een vrij propere 50Hz sinus opbouwt, maar dat er toch een beetje HF-spurious op uw signaal zit. Dit kan normaal gezien gewoon met een LC filtertje worden uitgefilterd. Wel even opletten dat je een spoel kiest die de belastingsstroom aankan.
Toch hoor ik het zelfde "gezoem" ook over de luidsprekers zodra ik de geluidskaart op de autoversteker aansluit terwijl de PC nog uit staat.
De PC trekt ook niet teveel stroom ofzo, want ik kan de omvormer zelfs via de sigaretaansteker-aansluiting gebruiken (De omvormer kan via de sigaretaansteker-aansluiting maar ongeveer 150W leveren aangezien de zekering daarvoor niet zwaar genoeg is. Rechtstreeks op de accu aangesloten kan de omvormer 300Watt maximaal leveren).
edit: Ik ben er achtergekomen dat als ik de behuizing van de PC op de massa aansluit het gezoem wel aanzienlijk minder wordt, maar nog niet helemaal verdwenen is... Ik zal vanavond even zo'n ground-loop isolator ophalen en kijken of dat het gezoem dan helemaal weg is.
[ Voor 10% gewijzigd door haggard op 21-07-2005 14:22 ]
Pagina: 1