Toon posts:

hardware acceleratie uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 485 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb nu al een tijd lang last van het zeer irritante
THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

weet dat hier al heel veel topics over zijn, die heb ik ook grotendeels
doorgelezen en wat mogelijke oplossingen uitgeprobeerd,
maar ik krijg het probleem niet verholpen.
nu wilde ik de standaard windows oplossing proberen:

dat is de hardware acceleratie uitschakelen.
ik speel nooit spelletjes of iets dergelijks, dus dat zou voor mij geen last opleveren.

nu krijg ik alleen een vage foutmelding als ik de hardware acceleratie
helemaal naar links toe schuif (en dus uit zet)

naast de melding "wilt u de computer opnieuw opstarten?" (of iets in die richting)
krijg ik ook de melding dat ik de hardware acceleratie terug moet zetten.

negeren en opnieuw opstarten heeft geen nut. weet iemand hoe ik dit kan omzeilen??

alvast bedankt..

heb het probleem vanaf de installatie (en de eerste sessie) van winxp pro sp2 (uiteraard legaal).
in win98SE werkte het zonder problemen. heb hem niet over geclockt of iets dergelijks, de error
komt random voor.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
heb je al eens geprobeert om effe nieuwe video drivers of moederbord drivers te installeren?

wat zijn je temps van je pc?

FAQ

Windows XP en 2000 BSOD guide

staat jou foutmelding ook bij

[ Voor 53% gewijzigd door andreict op 18-07-2005 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, mijn foutmelding staat er bij
de Q293078,
die dus het uitschakelen van hardware acceleratie als oplossing geeft.
nieuwe drivers voor de videokaart halen niets uit, via zowel de windows update site
als via nvidia.com. daarom wilde ik dus dat uitschakelen proberen..

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL zie ik er bij staan, nu ik dat zie weet ik opeens
weer dat dit de foutmelding was van de eerste sessie in winXP,
daarna is het bijna elke keer de THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER geweest.
dacht eerst dat het misschien aan de hardware lag, omdat nieuwe drivers installeren niets op lost.
driver van de meegeleverde cd pakt hij niet, dus dat werkt ook niet.

het is overigens een GF2 mx400

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 16:17 ]

Verwijderd

hardwareacceleratie omlaag schroeven is wel heel radicaal, dan heb je toch hetzelfde effect dat als je geen drivers installed, dat alles zo traag gaat, en dat scrollen een hel is?

heb je al een format geprobeerd? als de problemen dan nog aanhouden, ligt het aan de hardware (of een verkeerde driver).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:12:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL zie ik er bij staan, nu ik dat zie weet ik opeens
weer dat dit de foutmelding was van de eerste sessie in winXP,
daarna is het bijna elke keer de THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER geweest.
dacht eerst dat het misschien aan de hardware lag, omdat nieuwe drivers installeren niets op lost.
driver van de meegeleverde cd pakt hij niet, dus dat werkt ook niet.

het is overigens een GF2 mx400
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL betekent vaak dat er 2 of meer apparaten samen op dezelfde IRQ zitten. Nu kan dat volgens mij prima in windows tegenwoordig.
Maar op mijn werk heb ik met een dual-opteron systeem telkens die melding wanneer ik er een extra netwerk insteek... Dan loopt het systeem opeens veel minder stabiel.
Haal ik m eruit, dan loopt het weer als een zonnetje.

Kortom, probeer eens systematisch wat kaarten eruit te halen. En kijk dan of het beter loopt.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:43
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:17:
[...]
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL betekent vaak dat er 2 of meer apparaten samen op dezelfde IRQ zitten. Nu kan dat volgens mij prima in windows tegenwoordig.
Maar op mijn werk heb ik met een dual-opteron systeem telkens die melding wanneer ik er een extra netwerk insteek... Dan loopt het systeem opeens veel minder stabiel.
Haal ik m eruit, dan loopt het weer als een zonnetje.

Kortom, probeer eens systematisch wat kaarten eruit te halen. En kijk dan of het beter loopt.
De IRQ melding krijg je alleen als er apparaten op een IRQ zitten die elkaar niet tollereren. Het is aan te passen door het apparaat met problemen op een andere IRQ te zetten. Mijn ervaring is dat het handiger is om windows opnieuw te installeren. Dan kan deze beslissen wat het beste alternatief is.

Verwijderd

Topicstarter
ok, zal eens proberen of dat gaat werken,
maar nogmaals. het is al vanaf de eerste windows XP pro sessie, dus die heeft het dan zelf verkeerd besloten.
Pagina: 1