Toon posts:

[C#] Visueel datastromen in een app. vastleggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een systeem bouwen dat kort gezegd berichten kan versturen.

De berichten kunnen van meerdere Zenders komen.

De berichten kunnen naar meerdere Intermediairs gaan om data te verrijken.

De berichten kunnen naar meerdere ontvangers verstuurd worden.

Nou wil ik dit generiek opzetten en eigenlijk wil ik het zo maken dat ik viseel kan aangeven hoe deze berichten stromen. Eigenlijk zoiets wat je bijvoorbeeld met Visio kan doen. Alleen dan voor mijn eigen app. dus.

Nou heb ik gekeken naar zelf een C# app. bouwen waarbij je pijlen kan trekken tussen verschillende blokken en daar naampjes aan geven enzo. Dat is wel te doen, maar kost superveel werk om te bouwen.

Hoe zou ik dit het beste kunnen oplossen? Is er een off-the-shelve product voor? Of een soort configureerbare oplossing, of slaat mijn idee nergens op, of moet ik het toch zelf bouwen?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:33

mulder

ik spuug op het trottoir

Bouw het in Visio?

oogjes open, snaveltjes dicht

• joopst
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
bizztalk kan dat allemaal

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik ook aan te denken.

Een soort script in Visio dat met een druk op de knop het opgebouwde schema scant en vervolgens vertaald en opslaat als informatie waar mijn systeem iets mee kan?

Vooralsnog klinkt dit als een interessante optie.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, das ook een goeie. Ben bezig om daar op internet wat info over te verzamelen. Heb er nog weinig kennis van.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:33

mulder

ik spuug op het trottoir

Je kunt je eigen shapes maken, deze kun je custom properties geven en events van afvangen (bv als je 2 shapes connect met elkaar)

oogjes open, snaveltjes dicht

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-04 14:26

dotcode

///\00/\\

noem het gewoon workflow management, er zijn genoeg packetten die dit kunnen dus je hoeft zeker niet zelf te gaan hacken.

• joopst
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
packetten
gaaf woord :)
Pagina: 1