[Keuzes] Welke joystick Topic [+vragen]

Pagina: 1
Acties:
  • 2.282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.asxetos.gr/sendata/clipart/asClipartRecords-26.joystick.gifAfbeeldingslocatie: http://www.ramiris.hu/images/csik_term_joy.gifAfbeeldingslocatie: http://www.asxetos.gr/sendata/clipart/asClipartRecords-26.joystick.gifAfbeeldingslocatie: http://www.ramiris.hu/images/csik_term_joy.gifAfbeeldingslocatie: http://www.asxetos.gr/sendata/clipart/asClipartRecords-26.joystick.gif

Inleiding
Mijn huisgenoot is vorige week zo handig geweest om bovenop mijn Thrustmaster Joystick te gaan staan :(
Afbeeldingslocatie: http://europe.thrustmaster.com/eng/images/products/big/pc_afterburner.gif
Merk:Thrustmaster
Prijs: Versie II € 53,21
Voordeel:
• Grote gashandel
• Veel knoppen
• Flipknop

Nadelen:
• Totale grote
• Kwaliteit
• Gashandel (schokkerig)
• Breekbaar |:(

Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe joystick en ik kon er niet echt veel informatie over vinden. Er is hier en daar een vrij recent kort topic over Flight Simulator joystick keuze, welke ??
Helaas is hier ook weer te weinig informatie uit te halen over welke joystick nou goed is en welke alleen maar goed lijkt. Daarom leek het mij handig om een algemeen topic te starten waar wat ervaring uitgewisseld kan worden en tegen de tijd dat er genoeg informatie bekend is dat er dan een wat mooier topic komt ;)

De Joysticks
Natuurlijk zijn er ontzettend veel joysticks beschikbaar, maar er zijn er maar een paar noemenswaardig. Ik zal er hieronder een paar geven:
Afbeeldingslocatie: http://www.saitek.com/row/images/page_graphics/prodnames/X52name.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.saitek.com/row/images/product/pcp/x52.jpg
Merk:Saitek
Prijs: € 99,90
Voordeel:
• Uiterlijk, schempje! :P
• Losse delen
• Lampjes/verlichting

Nadeel:
• Deadzone
• Compatibility

In de eerste instantie lijkt dit de joystick die iedereen zou willen hebben. Echter is de gebruikerservaring precies het tegenover gestelde. Tenminste, naar wat ik gelezen heb. De 'dode hoek' van deze joystick schijnt een ramp te zijn:

Bron: komplett.nl
Recensie geschreven door: Ben van Zijl

De x52 ligt lekker in de hand, ziet er mooi uit MAAAARRRRR..... de aperatuur zit vol met bugs en andere fouten.

Ten eerste is er een Deadzone(gebied waarin de joystick niet op bewegingen reageert) terwijl joysticks dit eigenlijk helemaal niet mogen hebben. Ten tweede is er een fout die ervoor zorgt dat de joystick opeens niet meer reageert.(gebeurt vooral waneer je Nvidia based products in je PC hebt zitten , dus Nforce moederboard en de bekende Geforce kaarten. Dit betekent dus eigenlijk dat het product gewoon zwaar defect is en eigenlijk niet verkocht zou mogen worden.

De fabrikant weet van deze fouten af maar het ziet er niet naar uit dat de fouten verbeterd gaan worden. op de forums van fabrikant komen klachten binnen van bijna iedereen die er 1 heeft aangeschaft maar veel hulp krijg je van hun niet.

Voor mij dus geen Saitek meer, mijnes is een dag na aflevering gelijk terug gegaan naar de winkel.

En dan hebben we natuurlijk ook nog joysticks als deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/2213.jpg
Merk:Logitech
Prijs: € 26,53
Voordeel:
• Prijs
• Aantal knoppen
• Uiterlijk

Nadeel:
• Levensduur (ervaringen: gem: paar maanden)
• Kleine gashandel

De ervaringen die gebruikers hiermee hebben zijn positiever, het is een joystick zonder al te veel extra's en er is duidelijk meer aandacht besteed aan het innerlijk van de joystick.

Voor de mensen die echt veel geld hebben, die nemen iets wat 'back to basic' is en van binnen een Rolls Royce zou moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaves.com/display/20020311/fighterstick_USBs.jpg
Merk:HC-Products
Prijs: $ 149,95 (€ 124.31)
Voordeel:
• Kwalteit
• Authentiek uiterlijk
• Genoeg knoppen
• Handmatig instelbaar

Nadeel:
• Prijs
• Geen gashendel

De prijs van dit dingetje mag er wezen!
Ik heb hier nog niet echt veel user reviews over kunnen vinden, het enige wat er veel staat is: "Deze wil ik hebben" :)

Dan is er nog de joystick van onze oude vertrouwde fabrikant van Windows. Waarschijnlijk hebben ze een bedrijf opgekocht wat joysticks maakt en het wat geld gegeven want het resultaat van de nieuwe versie is goed. Ze hebben niks veranderd aan de joystick, maar de interne configuratie/instellingen wat aangepast om de joystick nog beter te laten presteren.
The Sidewinder Force Feedback 2 retains the stylish ebony looks as its predecessor and keeps the number of buttons the same as the original, but tweaks the configuration a bit, with great results.
In a wild, hair-raising dogfight, precision and control are critical. That's why the SideWinder has been reengineered for even more accuracy. With its comfortable handle and an improved throttle, this professional quality stick feels as great as it performs
Afbeeldingslocatie: http://www.deafgamers.com/sidewinderff2pic1.jpg
Merk:Microsoft
Prijs: €130.12
Voordeel:
• Verbeterd intern mechanisme
• Goede reviews!
• Overall Score 92%
• Deaf Gamers Rating: 9.2/10
• LAZ Review Breakdown 89.5 (No game included)
• Compatible met... Windows |:(

Nadeel:
• Geen uiterlijke veranderingen
• (Voor sommigen) aantal knoppen

Op verzoek zet ik de Thrustmaster HOTAS Cougar erbij. Deze Joystick en Throttle heeft veel weg van de X52 van Saitek. Het grote verschil is echter dat de HOTAS compleet van metaal is wat ervoor zorgt dat de joystick en throttle realistisch aanvoelen. De HOTAS is een exacte replica van de Joystick en Throttle uit de Amerikaanse F16 Block 52. De HOTAS heeft een 16k geheugen, welke geflashed kan worden. Daarbij is de HOTAS compatible met standaard analoge pedalen. HOTAS is, net zoals mijn oude Joystick, van Thrustmaster:
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B000062SSB.01.LZZZZZZZ.jpg
Merk:Thrustmaster
Prijs: $ 299.88 (€ 242.47)
Voordeel:
• Compleet van metaal
• Joystick in throttle (vervanger voor muis)
• Goede grip door metaal
• Totale gewicht: 8KG, stevig!
• Openen zonder verval van garantie!
• Zeer grote aanpassings mogelijkheden

Nadeel:
• Prijs, maar dan heb je wel wat!
• (Te) zware veer in joystick
• Niet geschikt voor snelle bewegingen
• Joystick heeft 2 assen, pedalen nodig!
• "Electric Optical Technology to control Throttle" *
* Dit kan zorgen voor een snellere slijtage van de Throttle, de techniek is verbeterd ten opzichte van de vorige versie. Maar het idee om analoge aparatuur dan te laten meten door (goedkopere) digitale technieken is niet echt mooi. Deze techniek kan gaat namelijk op den duur steeds minder goed werken.De vorige versie begon al te slijten na enkele dagen, review's laten zien dat deze na enkele dagen nog geen teken van slijtage toont!

Er gaan geruchten Thrustmaster al bezig is met een opvolger. Deze zou een replica moeten zijn uit de F/A 18 - Hornet. Het nadeel wat er dan zou kunnen zijn is dat deze in de echte F/A 18 van Plastic Fiber is, maar Thrustmaster heeft gezegd dat de opvolger goedkoper en beter wordt dan deze, maar tot die tijd hebben we hier een mooie aan!

Conclusie
Ik heb hier niet alle joysticks neergezet, als men wil kan ik er meer bij zetten. Maar het ging er in dit topic vooral even om hoe de joysticks bevallen en of we tot een conclusie kunnen komen welke joystick het beste zal bevallen. Ik wil sowieso weer veel knoppen hebben en een gashendel.

Het resultaat van dit topic zal misschien zijn dat er ervaringen en meningen worden uitgewisseld. Maar het is voor velen misschien wel even handig om duidelijk te krijgen welke joysticks het beste bevallen.

Natuurlijk is het ook mogelijk om vragen te stellen, ik kan altijd dingen opzoeken! Of als je altijd al hebt willen weten hoe mijn joystick er van binnen uit ziet dan kan ik foto's posten! ;)

Op of aanmerkingen op deze openingspost hoor ik graag, dan ik het altijd nog aanpassen naar ieders smaak :7

[ Voor 67% gewijzigd door vegterb op 06-08-2005 12:21 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik heb zelf een Logitech WingMan Force3D, is wel een prettige joystick om mee te flightsimmen, alleen twist als rudder is gewoon niet echt werkbaar. Ik wil eigenlijk die pedalen + yoke van CH hebben, maar die zijn knap duur helaas :(

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb zelf de Logitech Extreme 3D Pro, deze staat ook in de startpost.

Ervaring
Ik heb zelf eerst met een el-cheapo ding gespeeld, was een ramp, maar goed te doen in het DOS-tijdperk. Daarna een cloon die meerdere bekende joysticks kon nadoen, deze was best goed. Verder bij andere mensen wel eens een joystick kunnen aanraken, maar kan geen namen noemen.

Spellen
Ik speel meestal spacesims, waaronder Freespace 2 en de openscource opvolger de belangrijkste zijn. Verder nog Mechwarrior. Geen flightsims dus.

Installatie
Installatie is doodsimpel, USB + nog een driver, maar ik weet niet meer of die driver echt nodig was.

Knoppen
Niet te ingewikkeld, niet teveel knoppen, maar ook niet te weinig. De knoppen bovenop zijn iets minder bereikbaar, terwijl ik redelijk grote handen heb. De aanslag van de knoppen is goed.

Joystick zelf
De joystick zelf is lekker dun, maar de hele hand er kan er om heen. Is alleen rechtshandig.
Het ding zelfs staat retestabiel, nog nooit kunnen laten kantelen. Is verbazingwekkend licht. Heel moeilijk te verschuiven.

Er is een x,y en z axis die allemaal goed bevallen. Zeer kleine dode hoek, alle richtingen zijn goed bespeelbaar.

De throttle werkt ook goed, weinig aan op te merken. In Mechwarrior wil deze wat traag reageren, in Freespace weer snel, ligt aan het spel. Op een kwart zit het omslagpunt tussen vooruit en achteruit. In de praktijk is dat uitstekend op gevoel te doen, zonder er naar te kijken.

Ik kan maar één nadeel verzinnen: de joystick zelf vind ik wat zwaar reageren: als je er een lange tijd mee speelt voel je dat in je hand.

Ik heb de joystick inmiddels een half jaar, misschien iets langer, en vertoond geen slijtage of problemen.

Prijs
Weet ik niet meer, maar niet al te duur in vergelijking met wat er naast stond.

Waar te koop?
Ik heb 'm zelf gekocht bij de Media Markt in Rotterdam.

[ Voor 5% gewijzigd door Motrax op 19-07-2005 13:04 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Ik heb zelf met een CH set gespeeld die ik van een vriend mocht lenen.
Mijn ervaring met deze set was zeer goed.
De joystick heeft voldoende knoppen voor de vele functies in een vliegsim.
Ik had geen problemen met aansluiten en dergelijke.
De stick is zeer gevoelig, zodat je in het spel kunt instellen hoe er gereageerd moet worden.
Ik had ook geen problemen met een Dead Zone.
Het enige echte minpunt dat ik kan vinden is de soepelheid waarmee de stick beweegt, je hoeft vrijwel geen kracht hebben.
Ik weet niet waar je woont, maar je kan hem uitproberen bij bijvoorbeeld de Luchtvaart Hobby Shop.

There could be only one, too bad it wasn't me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Mja, ik zou 'm graaag willen proberen, alleen... ik woon in Perth, Australië. Dan is die winkel niet echt om de hoek ;)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Weinig mensen nog ervaring met de X52 van Saitek? Want die ziet er extreem cool uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Logitech Joystick Attack 3, dit is ongeveer de goedkoopste joystick van logitech, maar
ik ben er erg tevreden over. Genoeg knoppen, alleen mis ik iets van zuignappen om hem aan mijn bureaublad vast te maken. Dus hij staat daar maar een beetje los.

(bron: alternate.nl)
Logitech Joystick Attack 3
Type: Joystick
Aansluiting: USB
Buttons: 11
Bijzonderheden: met Rapid-fire trigger en precise throttle control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:59:
Ik heb zelf de Logitech Joystick Attack 3, dit is ongeveer de goedkoopste joystick van logitech, maar
ik ben er erg tevreden over. Genoeg knoppen, alleen mis ik iets van zuignappen om hem aan mijn bureaublad vast te maken. Dus hij staat daar maar een beetje los.

(bron: alternate.nl)
Logitech Joystick Attack 3
Type: Joystick
Aansluiting: USB
Buttons: 11
Bijzonderheden: met Rapid-fire trigger en precise throttle control
Hoe lang heb je deze al? Want naar wat ik hoor/lees is dat de joysticks van Logitech de neiging hebben om na een paar maanden ermee op te houden.

Natuurlijk heeft elke joystick z'n nadelen, maar hij moet het wel langer blijven doen dan een paar maanden! Veel mensen hebben Logitech volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10 00:46

Turfschipper

Hup NAC

Kunnen we er geen joystick EN gamepad topic van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vegterb schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:58:
[...]

Hoe lang heb je deze al? Want naar wat ik hoor/lees is dat de joysticks van Logitech de neiging hebben om na een paar maanden ermee op te houden.

Natuurlijk heeft elke joystick z'n nadelen, maar hij moet het wel langer blijven doen dan een paar maanden! Veel mensen hebben Logitech volgens mij!
Langer als een jaar, maar ik gebruik hem niet dagelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
stalscu schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:39:
Kunnen we er geen joystick EN gamepad topic van maken?
Dat zou kunnen! Ik kan er wel wat Gamepad's bij zetten! Ik heb daar alleen nog helemaal geen verstand van dus als je suggesties hebt van een paar die ik er in zou kunnen zetten! Ik zal ondertussen zelf ook eens kijken wat ik kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ondertussen ben ik even naar een aantal computer winkels in Almere geweest, waaronder de media markt. En heb even gekeken welke een beetje lekker aan voelt. Helaas is het aanbod beperkt in dit soort winkels tot de meest gangbare joysticks.

Weet iemand een winkel in A'dam of zo, waar ze een wat groter assortiment hebben? Of ergens anders? Want een joystick van een plaatje af kopen dat lijkt me niet wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-10 15:57
Bij mycom hebben ze er wel een aantal, maar die kan je niet ff gaan proberen denk ik. Ik zoek er nu zelf ook eentje na veel gekloot met me muis in BF2. Vriend van me heeft de Logitech Freedom. Is een cordless dingetje. Voelde wel degelijk aan. Rond de 50 euro zag ik net in de pricewatch:

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/36927mcl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-10 15:54

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

vegterb schreef op maandag 18 juli 2005 @ 18:25:
Weinig mensen nog ervaring met de X52 van Saitek? Want die ziet er extreem cool uit!
Ik heb een Saitek X45 (vrijwel zelfde functies, alleen geen lcd display enzo).

Ik vind deze stick echt het beste dat ik tot nu toe heb gehad, de knoppen zijn uitermate goed toegankelijk (alhoewel ik betwijfel of iemand met wat kleinere handen goed positie kan kiezen op de throttle unit)

Logitech joysticks zijn van enorm slechte kwaliteit, de 3 (!!) die ik in 2 jaar tijd gehad heb in ieder geval, ze kregen allemaal last van verrotte "pods" (roer enzo begon spontaan te trillen).

Als je geregeld een joystick wilt gaan gebruiken raad ik absoluut een Saitek X45 aan (of eventueel de X52, alhoewel ik daar geen ervaringen mee heb, maar die is volgens mij vrijwel hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

ajampaniki schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:53:
Bij mycom hebben ze er wel een aantal, maar die kan je niet ff gaan proberen denk ik. Ik zoek er nu zelf ook eentje na veel gekloot met me muis in BF2. Vriend van me heeft de Logitech Freedom. Is een cordless dingetje. Voelde wel degelijk aan. Rond de 50 euro zag ik net in de pricewatch:
Ik zoek er dus ook eentje die ik wil gebruiken voor BF2. Hoe zijn de ervaringen van die vriend van je met BF2 ? Als ie dat speelt tenminste ... Want ik vind dat vliegen met muis en TB maar nix .... Of ik kan het gewoon ECHT niet :9

Ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die BF2 spelen en een Joystick gebruiken voor het vliegen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
ajampaniki schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:53:

[afbeelding]
Ik heb zelf dus de thrustmaster gehad en met een simpele joystick kun je al redelijk vliegen in BF2. Met toetsenbord en muis is het inderdaad niet te doen, dat heb ik ook ervaren! :) Dan heb je gewoon veel minder controle. Maar als je 'm alleen voor BF2 gaat gebruiken kun je het beste een joystick onder de €50 kopen. Zoals de logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een FUTABA FF-9 met USB connector mede omdat ik al aan de controls gewend ben.

Afbeeldingslocatie: http://www.quartel.nl/Shop/images/rof8023.jpg

Er zijn ook goedkopere uitvoeringen als de FF-9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:42:
Ik gebruik een FUTABA FF-9 met USB connector mede omdat ik al aan de controls gewend ben.

[afbeelding]

Er zijn ook goedkopere uitvoeringen als de FF-9
Wow! Dat is vet! :P
Dan heb je eigenlijk gewoon een eigen remote controlled Boeing 747 :9~
Werkt dat goed? Niet te gevoelig? Want de beweging lijkt me beperkt, of valt het mee?

Edit: Welke info zie je trouwens op dat schermpje?

[ Voor 6% gewijzigd door vegterb op 03-08-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
JediUberknaft schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:39:
[...]

Ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die BF2 spelen en een Joystick gebruiken voor het vliegen ...
Ik vlieg ermee in de BF2 Demo. Prima digitale stick. Heb 'em al 1 1/2 jaar; speelde veel il2.
Valt alleen vind ik vrij snel "in slaap" om batterijen te sparen. - Moet nog eens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:45

r_kluft

Hmmmmmm

Gebruik zelf al 2 jaar een Microsoft Sidewinder Force Feedback joystick.
Ooit gekregen van iemand die em toch niet meer gebruikte.

Vind dit zelf een heerlijke joystick met voldoende knoppen. Is natuurlijk niet echt een joystick voor echte sims maar dat maakt voor wat battlefield2/1942/desertcombat echt nix uit.

Enige nadeel is dat ie oud is en geen usb heeft (de Microsoft Sidewinder Force Feedback2 wel weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vegterb schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:55:
[...]

Wow! Dat is vet! :P
Dan heb je eigenlijk gewoon een eigen remote controlled Boeing 747 :9~
Werkt dat goed? Niet te gevoelig? Want de beweging lijkt me beperkt, of valt het mee?

Edit: Welke info zie je trouwens op dat schermpje?
Gevoeligheid is voor ieder kanaal in te stellen. De beweging van het toestel wordt er echt niet door beperkt, het wordt immers gebruikt om RC replica's van echte vliegtuigen en helicopters te besturen.
Het schermpje kan geheel custom geprogrammeerd worden. Ik kan er de gevoeliheid van mn kanalen op laten weergeven. Ik kan er Uitgelezen snelheden en hoogtes mee weergeven, Toerentallen, Een digitale horizon weergeven. Batterij duur van RC model en zender enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:23

Clush

Do as I say...

ikzelf heb, in tegenstelling tot de reviewschrijver van komplett.nl, nooit problemen gehad met saitek... saitek joystick zijn doorgaans van een kwaliteit van de bovenste plank, en ik zou er gewoon voor gaan als ik jou was. de mening van een hardware tester die het woord apparatuur niet kan spellen moet je altijd met een korreltje zout nemen... en mocht je echt ernstige problemen hebben, kan je hem altijd terugbrengen.

waarom mogen joysticks eigenlijk geen deadzone hebben?

en een JOYSTICK die niet meer reageert omdat je een nVidia videokaart hebt? :r

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Clusharaw schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:23:
ikzelf heb, in tegenstelling tot de reviewschrijver van komplett.nl, nooit problemen gehad met saitek... saitek joystick zijn doorgaans van een kwaliteit van de bovenste plank, en ik zou er gewoon voor gaan als ik jou was. de mening van een hardware tester die het woord apparatuur niet kan spellen moet je altijd met een korreltje zout nemen... en mocht je echt ernstige problemen hebben, kan je hem altijd terugbrengen.

waarom mogen joysticks eigenlijk geen deadzone hebben?

en een JOYSTICK die niet meer reageert omdat je een nVidia videokaart hebt? :r
Tja, de waarde van een review is niet altijd even hoog, bij deze weet ik dat dus ook niet. Het zou inderdaad maar zo kunnen dat het een toevalsgeval is en dat andere gebruikers dit niet hebben. Je zou inderdaad ook wel voor die prijs een kwalitatief goed product mogen verwachten.

Deadzone mag wel, maar ze zijn al snel te groot. Als ik een bocht maak (Die meestal niet zo groot is dat ik in de deadzone terecht kom) dan wil ik niet dat het laatste stuk je wat ik wil draaien niet meer reageerd.

Tja, Joystick met Nvidiakaart lijkt me vrij onlogisch B)

Het was nog moeilijk om een prijs van Microsoft Sidewinder Force Feedback 2 te vinden. Die is blijkbaar nog niet verkrijgbaar in Nederland of wel? Want er zijn behoorlijk wat goede reviews over, ik zal die vandaag (Tussen mijn werk door) eens bij elkaar zoeken en wat over schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hierbij de Thrustmaster HOTAS Cougar aan het rijtje willen toevoegen, een bijna kompleet metalen joystick-throttle combinatie.

Afbeeldingslocatie: http://cougar.frugalsworld.com/images/cougar/duo1.jpg
Als hij puur als DirectX joystick wordt gebruikt, heeft hij 8 assen, 28 knoppen en een PointOfView hat.

De stick heeft:
2 assen (x&y)
4x 4-richtingen hats (alle 4 programeerbaar voor 9 posities)
4 knoppen
1x een 2-standen vuurknop.

De throttle heeft:
5 assen*
4- richtingen Radio switch
1x 3 standen dogfight schakelaar
2 standen "airbrakes" schakelaar met een moment- en een vaste stand

*Gas hendel. Range en Antenna draaiknop met middenstand en de 'range' knop is ook een button als je hem indrukt. Een 2-assen microstick, die ook ingedrukt kan worden als button.

Zo te programmeren dat hij het toetsenbord kompleet kan vervangen.

http://cougar.frugalsworld.com/

De stick heeft enkele probleempjes, waaronder de hoek van de speedbrake en dogfight schakelaar. Deze moet men aanpassen, anders breekt de plastick huls.

De slijtage in het joystick mechaniek kan ervoor zorgen dat de speling te groot wordt. Hiervoor zijn mods te vinden of te kopen, zodat de stick omgetoverd wordt tot een joystick die jaren zijn dienst zal doen en van vader op zoon kan worden doorgegeven voor generaties plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik BF2 zelf al een maand met deze joystick:

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/2213.jpg

Door zelf wat te tweaken heb ik iig mijn derde as al verneukt :'( erg gevoelig is ie nu.

Over de vormgeving ben ik wel tevreden maar wat ik erg hinderlijk vind is dat de joystick niet bedoelt is voor uren heftige dogfights en alles, de handvormgeving is goed maar de joystick gaat imo te zwaar. Na een uur BFen voelt mijn hand iig niet echt prettig meer aan.

Ook is het een joystick die je nooit uit elkaar moet halen, dat heb ik dus gedaan maar dat is echt n rampage.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 18:01:
Ik zou hierbij de Thrustmaster HOTAS Cougar aan het rijtje willen toevoegen, een bijna kompleet metalen joystick-throttle combinatie.

...
Bij dezen heb ik er informatie over gevonden en gelezen. Deze heb ik hier verwerkt, duidelijk wat uitgebreider dan de andere joysticks, maar er was dan ook wel veel over te vinden. Veel positief nieuws en volgens de reviews valt de slijtage nog wel mee

Is die van jou al zo ver versleten dan? Heb jij gebruik gemaakt die dingen die erbij kunt kopen?
The Widow Maker schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 18:14:
Ik BF2 zelf al een maand met deze joystick:

...

Door zelf wat te tweaken heb ik iig mijn derde as al verneukt :'( erg gevoelig is ie nu.

...
Wel jammer dat deze nu niet meer zo lekker werkt! Maar Ik begin zo langzamerhand ook een beetje het idee te krijgen dat het niet de joystick is met de hoogste kwaliteit. Een simpele joystick waar je niet te veel mee moet willen en niet te veel van moet verwachten! Voor de basics en een een beginner is het een joystick die goed zal voldoen, maar als je meer wilt en kwaliteit, zul je ook meer moeten uitgeven.

Iemand ervaring de MS Force Feedback 2..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond persoonlijk de speling te groot worden en de veer-methode te lomp, zeker voor mijn kill-ratio in IL2:FB / Pacific Fighters, dus heb ik ervoor gekozen een mod to bemachtigen.

Voor rudder-pedalen van het merk Thrustmaster is er inmiddels ook een mod, die de variabele weerstand (pot) vervangt door een "Hall Effect Sensor". Deze zorgt, net als die in de Ü2-mod, voor een zeer lange levensduur. Een pot is onderhevig aan slijtage en zal ooit de geest geven.

Een ander merk rudder-pedalen is SimPed. Deze hebben een hoge kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ben nu ook zelf op zoek naar een joystickje, met eigenlijk als enig doel mijn vliegprestaties in BF2 op een minder team-beschadigend niveau te tillen. Was daarvoor naar de Saitek Cyborg EVO aan het kijken. Iemand daar ervaringen mee?

De Logitechs lijken mij te brak qua buildquality (ben eigenlijk anti-logitech qua joysticks (ze zijn muismaker, en doen dat goed) sinds mijn broertjes zuurverdiende logitech wingman ooit zomaar brak, net buiten garantie). Microsoft vind ik al helemaal een raar idee (ze zijn softwaremaker, en doen dat... :X ), en vooral nu ze uit de joystick business gaan, verwacht ik al helemaal niks meer van hun qua support.

Saitek, nooit van gehoord, maar reviews (Firingsquad Guru3d TrustedReviews) lijken goed. No review like a user review, though, dus vraag ik et hier even.

Of moet ik toch eerder naar logitech? Hoe erg is het nu eigenlijk? Is het echt pas na twee maand elke dag zes uur Combatsimmen dat het naar de maan gaat, of is het al na vier maand bij een BF2 er die al is een helitje wilt vliegen?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
wat heeft iedereen toch tegen logitech joysticks, ik heb al jaren joysticks van logitech, nooit problemen mee gehad.

ik had een wingman extreme digital (niet 3d), die heeft het jaren uitgehouden.
nu heb ik sinds een paar maanden een force3d, werkt ook prima, dus ik vraag me toch af hoe het kan dat er zoveel problemen zijn met die joysticks.
Pagina: 1