Autoradio aansluiten zonder auto

Pagina: 1
Acties:
  • 502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149592

Topicstarter
Ik heb een PIONEER DEH-534R autoradio. Kan iemand me vertellen hoe de pinout van dat ding in elkaar zit? Ik wil hem namelijk gebruiken als cd speler in huis.

Foto's!!
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dreteler/IMAGE032.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dreteler/IMAGE033.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dreteler/IMAGE031.jpg

Van de pinout die ik niet begrijp heb ik nog een tekeningetje gemaakt. Voor het gemak heb ik de pins even genummert.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dreteler/pinout%20radio.JPG

Als iemand me hiermee kan helpen, laat het me dan even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al op de pioneer-site gekeken :? Waar heb je zelf al gezocht :? We zijn geen helpdesk namelijk, en dit moet volgens mij zo te vinden zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 21:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Heb je de aansluitkabels er niet meer van dan? Overigens heb je voor 50€ ofzo zo'n blokker/lidl/aldi/kijkshop DVD speler ding, voor dat geld zou ik niet gaan kloten met 12V adapters etc.

[ Voor 61% gewijzigd door GaMeOvEr op 18-07-2005 15:59 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133572

Die aansluitingen zijn toch min of meer gestandaardiseerd? Dan is het toch ook eenvoudig te vinden met google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 16:44

Sherlock

No Shit

Rood en geel moet je hebben ;)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133572

kijk hier eens: http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html
gaat over ISO connectors, kijk zelf even of dat is wat jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
Voor het geld dat je moet uitgeven aan kabels, adapter... heb je bijna een nieuwe cdspeler :+
En het oogt nog mooier ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 07:28
bijna elke autospeciaalzaak heeft wel een verloopkabeltje te koop van de standaard pioneer connector naar een iso-connector. En van die isoconnectoren is wel te vinden wat wat is op internet. (en meestal staat op de draadjes van zo'n verloopstekker ook wel geprint wat wat is)

[ Voor 19% gewijzigd door __fred__ op 18-07-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

webinn schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:08:
Voor het geld dat je moet uitgeven aan kabels, adapter... heb je bijna een nieuwe cdspeler :+
En het oogt nog mooier ook ;)
Wat heet...met een beetje pech is een originele kabel duurder dan een DVD-speler met DivX ondersteuning

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat had ik hem ook kunnen vertellen, ware het niet dat hij plaatjes post zonder de kabelbos, dus mijn vermoeden is dat hij die niet meer heeft. ;)

Anders is het idd rood + geel aan elkaar draaien en 12V+ geven en zwart op de min. Tevens zou ik dat wel doen op een adapter die minstens een Ampere of 2 kan leveren.

Daarom zeg ik al, hij zal de kabels wel niet meer hebben, en als hij de originele pioneer kabelboom niet meer heeft, kan hij maar beter gelijk zo'n el-cheapo DVD speler halen, geen gezeur met adapters, kabels scoopen, solderen en een stomme losliggende radio. :P (En geen remote. ;) )
__fred__ schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:11:
bijna elke autospeciaalzaak heeft wel een verloopkabeltje te koop van de standaard pioneer connector naar een iso-connector. En van die isoconnectoren is wel te vinden wat wat is op internet. (en meestal staat op de draadjes van zo'n verloopstekker ook wel geprint wat wat is)
Ja lekker, aan een prima bruikbare kabelbos (als hij die zou hebben) een andere kabelbos hangen, om 3 draadjes aan te sluiten, waarvan bijna iedereen de kleurcode kent. ;)

Die ISO adaptersets zijn handig, als je een Non-ISO autoradio in een auto wilt bouwen die zelf wel ISO blokjes heeft. Voor het gewonen "hobbywerk" zijn die helemaal niet nodig joh. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door GaMeOvEr op 18-07-2005 16:48 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 13:44

oshiro

Chill, dude.

Sorry voor de kick, maar het project voor de radio loopt nog steeds.
Hij gaat nu in een bierkrat, een standaard bierkrat radio dus :)

We hebben nog steeds geen stekkers kunnen vinden, we hebben al tijden op google en sites als marktplaats rondgezworven en we hebben niks gevonden. Weet iemand dus de pinout van een Pioneer-stekker? Of misschien een plaats waar we een simpele kabelboom kunnen halen? De lokale sloperij had ze niet namelijk.

Verder een eigenlijk nog belangrijkere vraag: waarvoor zijn de rode en witte ingangen op de radio (aan de zijkant, zie foto in SP)? We willen namelijk ook mp3-spelers en Ipods en dergelijke kunnen aansluiten via een standaard 3,5mm plugje. Zou het een ingang zijn of is het de uitgang voor de versterker? Of kan het op een andere manier? Handleidingen voor de radio zijn al helemaal niet te vinden, sterker nog, er is bijna niks te vinden.

Alvast bedankt!

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat is geen ingang, dat is een uitgang. (Voor een versterker)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-07 15:59
Die rode en witte zijn waarscshijnlijk audio in, dus daar kan een verloop van 2 tulp naar 3.5 mm jack op. Verder zou ik als je het echt wilt gewoon is bellen met pioneer. Waarschijnlijk kunnen ze het zo leveren, en anders weten ze wel een winkel waar het te bestellen is.
Pagina: 1