Toon posts:

[DVD] DVD+R wordt niet gelezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb een DVDtje op mijn computer staan dat ik graag op de TV wil bekijken (door het in de stand alone DVD recorder te steken)

Als ik dat probeer te branden met mijn Aopen DVD brander op een DVD-R kan de stand alone Philips DVD recorder het zonder problemen lezen.
Als ik dat probeer te branden met mijn Aopen DVD brander op een DVD+R kan de stand alone Philips DVD recorder het niet lezen (error: empty disc) terwijl hij dit normaal gezien zonder problemen moet kunnen.

Hierna heb ik de beruchte DVD+R ook eens in andere apparaten geprobeerd:
Computer x: Speelt het zonder problemen af
Computer Y: Speelt het zonder problemen af
Stand alone DVD speler (ook van Philips) : Speelt het niet af, terwijl hij dit ook hoor af te spelen

Blijkbaar kunnen we besluiten dat computers het dvdtje afspelen, maar stand alone DVD apparaten niet.

Om welke apparatuur gaat het allemaal precies?
Stand alone DVD recorder: Philips HDRW720/00
DVD brander: AOpen DUW1608/ARR Dual Layer Chameleon
Brandsoftware: Nero 6.3.1.26

Waar gaat het verkeerd? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

PS: De standalone DVD recorder kan wel zonder problemen branden op de DVD+R's

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 15:23 ]

Verwijderd

In mijn laptop zit een dvd speler , en die kan geen enkele DVD -R lezen, maar alleen DVD +R.
Ik snapte daar geen drol van, want ik wist niet eens het verschil tussen die + en - .
Tot op heden begrijp ik er ook nog weinig van, dus ik houd dit topic in de gaten.... :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Weet je wel zeker dat je afspeel-device wel DVD+R ondersteunt (om te lezen) ? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:16:
In mijn laptop zit een dvd speler , en die kan geen enkele DVD -R lezen, maar alleen DVD +R.
Ik snapte daar geen drol van, want ik wist niet eens het verschil tussen die + en - .
Tot op heden begrijp ik er ook nog weinig van, dus ik houd dit topic in de gaten.... :)
Maak het ook regelmatig mee, maar dan andersom, toshiba's lijken een voorkeur te hebben voor - (lazen totaal geen +).
Mijn pioneer fikker in mijn laptop schrijft beide formaten, maar maak soms mee dat ik een in mijn laptop geschreven +r niet kan lezen indezelfde laptop :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar ben ik zeker van.
Allebij de Philips DVD spelers spelen normaal gezien DVD+ en DVD- af.

Ik heb ook even de openingspost aangepast zodat het iets duidelijker is.

Even voor de duidelijkheid:
Ik vraag mij dus gewoon af waarom de DVD+ niet wordt afgespeeld op de stand alone DVD spelers. Wat moet ik veranderen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 20:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand mij verder kunnen helpen aub?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:46

lier

MikroTik nerd

Blijkbaar wordt dat medium niet ondersteund. Je zou bij wijze van proef kunnen proberen om een + te vinden van een ander merk die het wel in jouw stand alone machine doet.

Wat is nou eigenlijk je vraag ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is wat ik moet veranderen om toch die DVD+ af te kunnen spelen in mijn stand alone DVD speler.

Verwijderd

Het probleem bij DVD spelers ligt hem vooral in het afsluiten. Bij dit afsluiten schrijft de computer waarschijnlijk een bestandje weg wat de DVD-speler niet begrijpt.

Ik weet niet welk brand programma je gebruikt, want dit kan namelijk een oorzaak zijn. Zelf heb ik op me Marantz DVD-spelers ook een keer een probleem gehad met DVD+R. Dit lag toen ook aan het brand programma. Ik gebruikte toen Alcohol, en ben maar over gegaan op Nero. Op een of andere vage reden doet het met dat programma wel alles goed, en lezen me stand-alone's het goed.

Andere oorzaak en eigenlijk iets wat uit den boze is, is DVD's branden met een LP stand om zo meer materiaal op DVD te proppen. Dit slikken niet veel stand alone's.
Pagina: 1