Toon posts:

We zijn allemaal JUNKS..

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mja, beetje vaag topic misschien voor iemand met mijn nick, maar daar moet je maar niet te veel op letten ;)

Ik heb ooit es gelezen dat ons volledige functioneren o.a. afhankelijk is van de hoeveelheid dopamine, endorfine en adrenaline in ons bloed. Alle 3 vette harddrugs voor diegenen die dat nog niet wisten.
Dopamine wordt je zo stoned als een konijn van en geeft je een warm thuis gevoel, endorfine is een pijnstiller die er voor zorgt dat je door kan gaan en nog functioneert in noodsituaties, adrenaline is een stof die er voor zorgt dat je hart sneller gaat kloppen en je een beetje overclockt zegmaar zodat je ook snel kan reageren in stress situaties. Van ieder van deze stoffen zit dagelijks een bepaalde hoeveelheid in je hoofd om te zorgen dat je blijft door gaan. Mensen met te weinig van een van deze stoffen worden spontaan depressief of op andere wijze beroerd.
Mensen die ook kunstmatig drugs gebruiken schakelen een deel van de productie van deze stoffen uit omdat je lichaam ze niet nodig heeft. Bij langdurig drugsgebruik maakt je lichaam daarom ook structureel te weinig van deze stoffen en dat zorgt voor verslaving en depressie bij stoppen.

Kortom: We staan de hele dag strak van de de dope. Best vreemd dat dat nodig is... :?

Verwijderd

Wie ik verslaaft?? Kom nou!! Ik zit alleen stijf onder de GoT!!!:P

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Helaas verkeerd deze junk nog in de ontkenningsfase...

deze thread hoort hier niet

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Na kort overleg met Morgoth via ICQ ben ik tot de volgende toelichting voor dit topic gekomen:

ik wil graag van mensen die er meer vanaf weten horen wat andere effecten zijn van verkeerde hoeveelheden van de stoffen ook lijkt het me interessant als mensen zich vragen gaan stellen als "Waarom hebben we dope nodig? is het leven zo kut zonder? " en "Hoe echt is het leven als onze geest vertroebeld is door deze stoffen?" en "Hoe betrouwbaar is onze waarneming" etc.

Verwijderd

hmmzz. dus de reden van ons bestaan is
leven om te kunnen junken ...

nahja iedereen zoekt z'n kick ergens in om maar die stoffen aangemaakt te krijgen

stel je eens voor hoe het zonder die stoffen zou zijn

Verwijderd

Diadem: wil je aub nooit meer een topic sluiten als ik net een redelijk lange reply heb getiept??? Die ben ik nu dus kwijt :(

Maar goed, wat ik wilde zeggen was dat je het andersom moet bekijken: Drugs zijn drugs OMDAT ze invloed hebben op het zenuwstelsel. Doordat je ze in hogere dan de natuurlijke dosis gebruikt, is de invloed sterker. Die invloed kunnen wij prettig of onprettig vinden, en de eerste soort gebruiken wij als drugs.
Als je hersenen andere stoffen zouden gebruiken voor signaaloverdracht enzo, zouden er ook andere drugs gebruikt worden...

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
diadem heeft het weer voor elkaar :P :9 ;)

Verwijderd

Oke CyberJunk en Morgoth, ik neem aan dat jullie nog nooit iets hebben gebruikt, anders zou je deze vragen niet stellen.
Op zaterdag 13 januari 2001 19:49 schreef CyberJunk86. het volgende:
Na kort overleg met Morgoth via ICQ ben ik tot de volgende toelichting voor dit topic gekomen:

ik wil graag van mensen die er meer vanaf weten horen wat andere effecten zijn van verkeerde hoeveelheden van de stoffen
Kan echt vanalles zijn, meestal brengt drugs je waren gevoelens naar boven, dus alle remmen gaan los, zowel positief als negatief.
ook lijkt het me interessant als mensen zich vragen gaan stellen als "Waarom hebben we dope nodig?
Niemand heeft drugs nodig, maar voor mensen die niet zo gemakkelijk contact leggen is het wel een uitkomst.
"is het leven zo kut zonder? "
niet in mijn geval, maar je leven is anders zonder, het is saaier en minder interresant.
en "Hoe echt is het leven als onze geest vertroebeld is door deze stoffen?"
Als je hallucinerende stoffen gebruikt, zou ik niet op mezelf vertrouwen, maar je geest raakt niet zo snel vertroebelt met drugs.
en "Hoe betrouwbaar is onze waarneming" etc.
Hangt ervanaf wat je gebruikt, met LSD zou ik niet achter het stuur zitten :+, maar met stoffen die epherdinedrine (=adrealine) opwekken kan je najuist beter auto rijden, omdat je reactievermogen en je waarnemingsvermogen een stuk beter zijn.

Ik wilde ook nog even zeggen dat heel veel soorten drugs lichamelijk niet verslavend zijn, maar wel psychologisch (bij regelmatig gebruik).

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 18:12 schreef CyberJunk86. het volgende:

Ik heb ooit es gelezen dat ons volledige functioneren o.a. afhankelijk is van de hoeveelheid dopamine, endorfine en adrenaline in ons bloed. Alle 3 vette harddrugs voor diegenen die dat nog niet wisten.
Suiker, nicotine, alcohol zijn ook harddrugs
endorfine is een pijnstiller die er voor zorgt dat je door kan gaan en nog functioneert in noodsituaties
Endorfine stilt niet alleen de pijn, maar geeft je ook een gelukkig gevoel, tijdens seks maak je ook veel endorfine aan :)
adrenaline is een stof die er voor zorgt dat je hart sneller gaat kloppen en je een beetje overclockt zegmaar zodat je ook snel kan reageren in stress situaties.
Adrealine verhoogt de bloeddruk, zodat je spieren een betere aanvoer hebben, maar je kunt zeker niet sneller reageren. Je reactie snelheid wordt pas verhoogd als je zenuwstelsel overmatig geprikkeld wordt.
Van ieder van deze stoffen zit dagelijks een bepaalde hoeveelheid in je hoofd om te zorgen dat je blijft door gaan. Mensen met te weinig van een van deze stoffen worden spontaan depressief of op andere wijze beroerd.
Tja, dat gebeurt ook als je teweinig water hebt, maar das geen harddrugs.
Mensen die ook kunstmatig drugs gebruiken schakelen een deel van de productie van deze stoffen uit
Onzin, je stimuleert najuist de productie, vooral adrealine !!!
omdat je lichaam ze niet nodig heeft. Bij langdurig drugsgebruik maakt je lichaam daarom ook structureel te weinig van deze stoffen en dat zorgt voor verslaving en depressie bij stoppen.
de meeste drugs zijn lichamelijk helemaal niet verslavend, maar wel psychologisch door het regelmatige gebruik en de belevenissen en successen die je hebt behaald met drugs.
Kortom: We staan de hele dag strak van de de dope. Best vreemd dat dat nodig is... :?
Je staat niet heel de dag strak, dat doe je pas als je veel adrealine gaat aanmaken, maar dat komt bij mij niet dagelijks voor :)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

"We zijn allemaal JUNKS"
Ja, en?Bespeur ik hier een vraag om goedkeuring of een excuus voor het gebruik van de een of andere verboden substantie?
;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 21:05 schreef Captain Proton het volgende:
Die invloed kunnen wij prettig of onprettig vinden, en de eerste soort gebruiken wij als drugs.
Helaas is drugs niet altijd prettig, tenminste, dat vindt ik als je in de plee loopt te kotsen omdat je een pilsje teveel hebt gedronken of als je een badtrip krijgt.
Als je hersenen andere stoffen zouden gebruiken voor signaaloverdracht enzo, zouden er ook andere drugs gebruikt worden...
En de synthetische industrie is hard op zoek naar andere stoffen :).

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2024
* Cyberjunkie is geen junk, maar een junkie

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 23:03 schreef Cyberjunkie het volgende:
* Cyberjunkie is geen junk, maar een junkie
Oh, sorry dat ik je naam verkeerd spel als ik een tekst zit te schrijven. Heb je nog meer spelfouten gevonden??

Ik vindt het flauw :r om me daarop te pakken, hoe bevalt de inhoud je bijvoorbeeld??

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
* Morgoth schopt de draad terug naar de discussie

Anders sluit ik hem alsnog.

Verwijderd

Oke dan, om het goede voorbeeld te geven :)

Welke stoffen worden er met welke drugs geactiveerd ???

En kan je lichaam ook leren om bijvoorbeeld amfetamines aan te maken??

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 21:59 schreef VipTweak het volgende:
Oke CyberJunk en Morgoth, ik neem aan dat jullie nog nooit iets hebben gebruikt, anders zou je deze vragen niet stellen.
[..]
Kan echt vanalles zijn, meestal brengt drugs je waren gevoelens naar boven, dus alle remmen gaan los, zowel positief als negatief.
[..]
Niemand heeft drugs nodig, maar voor mensen die niet zo gemakkelijk contact leggen is het wel een uitkomst.
[..]
niet in mijn geval, maar je leven is anders zonder, het is saaier en minder interresant.
[..]
Als je hallucinerende stoffen gebruikt, zou ik niet op mezelf vertrouwen, maar je geest raakt niet zo snel vertroebelt met drugs.
[..]
Hangt ervanaf wat je gebruikt, met LSD zou ik niet achter het stuur zitten :+, maar met stoffen die epherdinedrine (=adrealine) opwekken kan je najuist beter auto rijden, omdat je reactievermogen en je waarnemingsvermogen een stuk beter zijn.

Ik wilde ook nog even zeggen dat heel veel soorten drugs lichamelijk niet verslavend zijn, maar wel psychologisch (bij regelmatig gebruik).
Nah, je hebt mun point een beetje gemist, ik heb het dus over de stoffen die van nature al in je hoofd zitten. Tuurlijk, ik heb wellis paddo's / mdma / wiet gedaan, maar da's wel anders als deze stoffen.
Ook moet je er dus vanuit gaan dat je standaard bent uitgerust met een dosis harddrugs in je lichaam om alles soepel te laten verlopen.
De vragen slaan dus op van hoe het zou zijn zonder die drugs standaard in je lichaam te hebben.

Verwijderd

Op zondag 14 januari 2001 10:21 schreef CyberJunk86. het volgende:
Nah, je hebt mun point een beetje gemist, ik heb het dus over de stoffen die van nature al in je hoofd zitten. Tuurlijk, ik heb wellis paddo's / mdma / wiet gedaan, maar da's wel anders als deze stoffen.
Ja, maar ze activeren wel de aanmaak van je natuurlijke stoffen. Dus vandaar mijn vorige reactie.
Ook moet je er dus vanuit gaan dat je standaard bent uitgerust met een dosis harddrugs in je lichaam om alles soepel te laten verlopen.
De vragen slaan dus op van hoe het zou zijn zonder die drugs standaard in je lichaam te hebben.
Oh, nou ja,ik denk dat je hetzelfde zou zijn als een computer zonder stroom. Waarschijnlijk lig je dan in een soort van coma ofzo.

Verwijderd

Ik mis hier de term Serotine. Dit stofje zorgt voor het vrolijke gevoel als ik me niet vergis.

Dit word extra aangemaakt bij het gebruik van MDMA. Dit zorgt ervoor dat je die rush krijgt.

Alleen na zeer lang en intensief gebruik wordt de natuurlijke aanmaak hierdoor wel beinvloed en kunnen mensen hierdoor neerslachtig en depressief worden. Oppervlakkig word je er ook van, het kan je allemaal niet zoveel meer schelen.

Verwijderd

Op zondag 14 januari 2001 16:09 schreef krz het volgende:
Ik mis hier de term Serotine. Dit stofje zorgt voor het vrolijke gevoel als ik me niet vergis.

Dit word extra aangemaakt bij het gebruik van MDMA. Dit zorgt ervoor dat je die rush krijgt.

Alleen na zeer lang en intensief gebruik wordt de natuurlijke aanmaak hierdoor wel beinvloed en kunnen mensen hierdoor neerslachtig en depressief worden. Oppervlakkig word je er ook van, het kan je allemaal niet zoveel meer schelen.
Inderdaad, maar er zijn nog wel meer stoffen in ons lichaam, die ook onder de Opiumwet zouden vallen.
Het lijkt me wel nuttig om al die stoffen eens op een rijtje te zetten en te kijken welke drugs welke stofaanmaak stimuleert.

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 18:12 schreef CyberJunk86. het volgende:

Ons functioneren hangt ook af van water en zuurstof. :)

Verwijderd

Op zondag 14 januari 2001 20:33 schreef Tweaker het volgende:

[..]
Ons functioneren hangt ook af van water en zuurstof. :)
Dat heb ik eerder in de thread ook al gezegd. Maar dat is het punt niet. Het gaat erom dat ons lichaam stoffen aanmaakt, welke onder de clasificering "drugs" valt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja psies, en ik vraag me toch sterk af waarom dat nodig is. Waarom willen we niet meer leven als de dopamine op is?

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 14:18 schreef CyberJunk86. het volgende:
Ja psies, en ik vraag me toch sterk af waarom dat nodig is. Waarom willen we niet meer leven als de dopamine op is?
Zonder die stoffen heb je geen emoties meer, zou toch vervelend zijn. Ik denk trouwens dat je zonder die stoffen gewoon dood bent of in een zware coma ligt.

Verwijderd

Kortom: We staan de hele dag strak van de de dope. Best vreemd dat dat nodig is...
Dat drugs allerlei effecten hebben, komt juist (n bepaalde gevallen) omdat ze behoorlijk lijken op stoffen die normaal ook in onze hersenen voorkomen.

Verwijderd

VipTweak:

zeker... als je die stoffen niet hebt, ben je hartstikke dood, die heb je namelijk gewoon nodig voor de signaaloverdracht in je hersenen. Als je die stoffen als drugs gebruikt, heb je ze in veel te hoge concentraties, waardoor hun effecten anders zijn. Bij een normale concentratie serotonine heb je gewoon een normale signaaloverdracht. Maar als je er bijvoorbeeld 100x teveel van hebt, is die signaaloverdracht compleet overbelast en gaan je hersenen allerlei rare dingen zien/doen. En dan ben je high...

Je kan niet zonder gewoon omdat die stoffen een normale fysiologische functie hebben. Alleen als je er teveel van hebt, word je high...

Verwijderd

Topicstarter
Maar dopamine bijvoorbeeld, is niet essentieel om te blijven leven direct, maar als je het niet hebt maak je jezelf wel van kant. Is toch raar? Dat je default depressed bent en daarvoor met extra stofjes bent uitgerust om het leuk te houden?

Verwijderd

Als jij geen dopamine hebt, hebben een aantal synapsen geen neurotransmitter en worden bepaalde signalen niet doorgegeven... Dopamine functioneert nl als neurotransmitter in bepaalde synapsen. Bepaalde signalen worden dus niet doorgegeven en dit leidt ertoe dat je niet je hele hersenen kan gebruiken en dan ga je rare dingen doen ja...

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 00:30 schreef el_marcianito het volgende:

[..]
Dat drugs allerlei effecten hebben, komt juist (n bepaalde gevallen) omdat ze behoorlijk lijken op stoffen die normaal ook in onze hersenen voorkomen.
Fout, ze lijken niet op de stoffen die we in ons lichaam hebben zitten. Ze stimuleren de aanmaak van zulke daarvan.

Verwijderd

Cyberjunk moet maar eens by http://www.jellinek.nl/ kijken

en ik mis nog Ketamine is ook een lichaams eigen stof en ook drug!

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 22:10 schreef DAVINCE het volgende:
Cyberjunk moet maar eens by http://www.jellinek.nl/ kijken

en ik mis nog Ketamine is ook een lichaams eigen stof en ook drug!
Zo kan ik ook zeggen dat ik geen Vitamines tegen kom, ik bedoel, eet maar es veel vitamine E op.... :) (Vitamine E zit in de meeste lustopwekkende middelen)

Verwijderd

Fout, ze lijken niet op de stoffen die we in ons lichaam hebben zitten. Ze stimuleren de aanmaak van zulke daarvan.
fout, beide truuks komen voor :)

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 11:36 schreef Captain Proton het volgende:

[..]
fout, beide truuks komen voor :)
idd ik ben het weer met u allen eens behalve met cyberjunk!!!!!! die weet werkelijk niet waar hij over praat!

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 00:24 schreef VipTweak het volgende:

[..]
Zo kan ik ook zeggen dat ik geen Vitamines tegen kom, ik bedoel, eet maar es veel vitamine E op.... :) (Vitamine E zit in de meeste lustopwekkende middelen)
Ja ho! maar Ketamine is wekelijk een vrij zware stof als men dit snuift! en gevaarlijk!
Je krijgt een beetje het gevoel alsof je buiten je lichaam treedt! zoek maar eens op Ketamine
!!!
kijk hier eens.....!

http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/ketamine.htm

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 21:19 schreef DAVINCE het volgende:

[..]
idd ik ben het weer met u allen eens behalve met cyberjunk!!!!!! die weet werkelijk niet waar hij over praat!
Nee hoor. ;)

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 21:27 schreef CyberJunk86. het volgende:

[..]
Nee hoor. ;)
Vertel ervaring mee?

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 21:22 schreef DAVINCE het volgende:
Ja ho! maar Ketamine is wekelijk een vrij zware stof als men dit snuift! en gevaarlijk!
Je krijgt een beetje het gevoel alsof je buiten je lichaam treedt! zoek maar eens op Ketamine
!!!
kijk hier eens.....!

http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/ketamine.htm
Geloof me, ik ken Ketamine heel goed. Als je een beetje gebruikt werkt het energie-stimulerend, gebruik je meer dan krijg je een dromiger gevoel en lijkt het alsof je uit je lichaam treedt. Ketamine is trouwens een medicijn, dus op doktersvoorschrift te verkrijgen....
Maar ik bedoelde dat er heel veel stoffen zijn die op je lichaam inwerken, zonder dat het onder de opiumwet valt.
Ketamine verdooft voornamelijk bepaalde delen van je hersenen.

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:22
De reden dat we junks zijn is omdat de stoffen gebruikt worden om je lichaam dingen te laten doen die evolutionair gezien 'goed' zijn.
Voorbeeldjes
Een orgasme is zo'n beetje het lekkerste gevoel dat je lichaam je kan geven, en rara wat gebeurd d'r daardoor... je creeërt nageslacht :o
Mensen vinden zoet lekker omdat in fruit Vitamine C en suiker zit, onze voorouders die zoet lekker vonden en dus veel fruit aten kregen veel vitamine C binnen, en degenen die het niet lekker vonden aten het niet, verzwakten door gebrek aan vitamine C... de zoet lovers hebben meer kans op overleven... en hoppa evolutie.

Onze hersenen gebruiken de stoffen om ons dingen te laten doen die ons overleven stimuleren, dit is zo gevormd in de loop van de evolutie.
Daarom vind ik drugsgebruik ook eigenlijk niks, je bent gewoon bezig met je eigen systemen te overloaden ofzo... je gevoel van geluk is gewoon nep...
Ze hebben ook testen met ratten gedaan ofzo die via een knop de productie van een of andere stof in hun hersenen konden stimuleren... deze stof zorgde d'r voor dat de ratten zich gelukkig voelden... ze drukten alleen nog maar op de knop en aten niet meer... en stierven door uithongering.

Conclusie:
We zijn verslaafd aan dingen die ons selectievoordeel behoren op te leveren.

Only dead fish go with the flow

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 21:31 schreef DAVINCE het volgende:

[..]
Vertel ervaring mee?
Waarmee? Drugsgebruik, zeker.
Waar haal je uit dat ik uit me nek loop te lullen? Ik denk toch wel aardig op de hoogte te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 14:15 schreef Toiletman het volgende:
Conclusie:
+1 Inzichtvol :)

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 14:15 schreef Toiletman het volgende:
Daarom vind ik drugsgebruik ook eigenlijk niks, je bent gewoon bezig met je eigen systemen te overloaden ofzo... je gevoel van geluk is gewoon nep...
nee, het gevoel is echt, je stimuleert jezelf alleen, is dat zo fout?? Is het zo erg om je eigen gevoel onder controle te hebben??
Ze hebben ook testen met ratten gedaan ofzo die via een knop de productie van een of andere stof in hun hersenen konden stimuleren... deze stof zorgde d'r voor dat de ratten zich gelukkig voelden... ze drukten alleen nog maar op de knop en aten niet meer... en stierven door uithongering.
Ik weet niet of die proef is gebeurt, ik weet wel dat je inderdaad geen hongergevoel meer hebt, maar dat komt omdat ik veel adrealine in mn bloed heb.
Conclusie:
En mensen die zichzelf "upgraden". Mensen die hierdoor emoties onder controle hebben, helderder denken...vallen die niet onder het selectievoordeel??

• Toiletman
nee, het gevoel is echt, je stimuleert jezelf alleen, is dat zo fout?? Is het zo erg om je eigen gevoel onder controle te hebben??
Je hebt je eigen gevoel dus niet onder controle, omdat je er externe middelen voor nodig hebt... maar je moet het ook gewoon zelf weten hoor, maar 'k doe het niet omdat de oorzaak van het gevoel niet de oorzaak is die er evolutionair gezien aan vast zou moeten zitten, het is namelijk gewoon een hoopje chemicaliën dat het gevoel veroorzaakt.
En mensen die zichzelf "upgraden". Mensen die hierdoor emoties onder controle hebben, helderder denken...vallen die niet onder het selectievoordeel??
Het idee is dat in de loop van de evolutie je lichaam deze stoffen de rol heeft gegeven van 'beloning'. Als je dit zelf gaat toedienen wordt het niet meer door het lichaam gedaan, dus denk ik niet dat je het nog als evolutie kan zien. Maar als mensen er beter door functioneren moeten ze het lekker doen, zo lang je maar weet dat het oorspronkelijk niet de bedoeling is dat die gevoelens worden opgewekt door een joint, een hele lading alcohol, of wat voor drugs dan ook... maar door sex, liefde, gezond eten, enzovoort.

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Toiletman: Als je zo redeneert trek jij je dus ook niet af, dat is immers ook het kunstmatig opwekken van een gevoel >:)

maw: Je stelt het wel erg zwart/wit. Wat niet wegneemt dat ik het -idee- wel mooi vind.

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 12:41 schreef Toiletman het volgende:
Je hebt je eigen gevoel dus niet onder controle, omdat je er externe middelen voor nodig hebt...
Dat bedoelde ik eigenlijk. Je hebt je gevoel niet onder controle, zonder extra stoffen.
maar je moet het ook gewoon zelf weten hoor,
Dat ik wel, maar wel met gezond verstand, voor de duidelijkheid : ik geloof er in dat als je met gezond verstand drugs gebruikt, het niet slecht voor je hoeft te zijn. ( beter wordt je er trouwens nooit van)
maar 'k doe het niet omdat de oorzaak van het gevoel niet de oorzaak is die er evolutionair gezien aan vast zou moeten zitten, het is namelijk gewoon een hoopje chemicaliën dat het gevoel veroorzaakt.
Als het toch een hoopje chemicalien zijn, wat is dan het probleem met het toevoegen van nog wat chemicalien??
Het idee is dat in de loop van de evolutie je lichaam deze stoffen de rol heeft gegeven van 'beloning'.
Het lijkt me eerder dat we die stoffen hebben gekregen om te kunnen overleven, dus niet echt een beloning.
Als je dit zelf gaat toedienen wordt het niet meer door het lichaam gedaan, dus denk ik niet dat je het nog als evolutie kan zien. Maar als mensen er beter door functioneren moeten ze het lekker doen, zo lang je maar weet dat het oorspronkelijk niet de bedoeling is dat die gevoelens worden opgewekt door een joint, een hele lading alcohol, of wat voor drugs dan ook... maar door sex, liefde, gezond eten, enzovoort.
Wat is het verschil tussen het opwekken van mn gevoelens met drugs, alcohol of een joint of het opwekken van mn gevoelens met sex, liefde, angst en gezond eten??

Mag ik er trouwens vanuit gaan dat je nooit drugs gebruikt, niet rookt en geen alcohol drinkt???

Verwijderd

Ik heb niet alles gelezen, maar zag dat iemand het had over serotenine. Dit is de stof die ervoor zorgt dat je je angsten de baas bent. Mensen met een paniekstoornis of pleinvrees krijgen medicijnen met serotenine omdat hun hersens uit zichzelf te weinig aanmaken. Als je te weinig serotenine hebt voel je je angstig in situaties waarin dat niet nodig is. Dit is een soort drug, maar wel een hele behulpzame. En dat geld voor meer soorten drugs.

• Toiletman
Toiletman: Als je zo redeneert trek jij je dus ook niet af, dat is immers ook het kunstmatig opwekken van een gevoel
maw: Je stelt het wel erg zwart/wit. Wat niet wegneemt dat ik het -idee- wel mooi vind.
Het is ook nogal zwart/wit gesteld... d'r zijn ook nog zat grijze gebieden hoor :)
Dat bedoelde ik eigenlijk. Je hebt je gevoel niet onder controle, zonder extra stoffen.
Interressant punt. Misschien wel niet nee, maar volgens mij kan je op de 'vulcan way' je gevoelens toch ook wel onder controle krijgen, of op z'n minst kan negeren.
ik geloof er in dat als je met gezond verstand drugs gebruikt, het niet slecht voor je hoeft te zijn. ( beter wordt je er trouwens nooit van)
Ik ook hoor, zo lang je d'r maar niet aan verslaafd raakt en het geen slechte gevolgen voor je gezondheid heeft is er niks mis mee. Wiet wordt toch ook medicinaal gebruikt of niet? dus misschien worden sommige mensen er zelfs wel beter van.
Als het toch een hoopje chemicalien zijn, wat is dan het probleem met het toevoegen van nog wat chemicalien??
Het verschil zit 'em erin dat die chemicaliën gewoon in je lichaam worden aangemaakt, als reacties op bepaalde situaties. Als je die chemicaliën nu buiten je lichaam maakt, en ze inbrengt wanneer je er zin in hebt, zijn ze hun oorspronkelijke functie dus kwijt in je lichaam en zijn het alleen nog maar genotsmiddelen voor jezelf...
(hmmz is daar eigenlijk wel iets mis mee?)
Wat is het verschil tussen het opwekken van mn gevoelens met drugs, alcohol of een joint of het opwekken van mn gevoelens met sex, liefde, angst en gezond eten??
Dit is dus ongeveer hetzelfde, in het tweede geval doen de stoffen waar ze voor gemaakt zijn, en in het eerste geval maak je zeg maar ge/mis?bruik van je eigen systeem.

rook idd niet en gebruik geen drugs.... en alcohol niet in overmaat :) Maar het is niet zo dat ik nu probeer te zeggen dat jij die dingen niet moet doen ofzo... maar ik doe het gewoon niet omdat ik het gevoel heb dat ik dan mezelf bedonder.

Verwijderd

je moet jezelf natuurlijk niet slecht voelen als je drugs gebruikt, en ik ga je het ook absoluut niet aanpraten, dat moet ieder voor zichzelf uitzoeken.

Ik zou het persoonlijk al heel fijn vinden als iedereen nou een was meer open-minded was over drugs (= hoef je zelf niet perse te gebruiken) en niet constant dat gezeik dat drugs zo slecht voor je is en dat je erdoor als een wrak in de goot eindigt.

• Alkaline
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04-2022

Alkaline

100% acid free

Ik heb niet alles gelezen, maar zag dat iemand het had over serotenine. Dit is de stof die ervoor zorgt dat je je angsten de baas bent. Mensen met een paniekstoornis of pleinvrees krijgen medicijnen met serotenine omdat hun hersens uit zichzelf te weinig aanmaken. Als je te weinig serotenine hebt voel je je angstig in situaties waarin dat niet nodig is. Dit is een soort drug, maar wel een hele behulpzame. En dat geld voor meer soorten drugs.
Nee, ze krijgen geen serotonine, maar SSRI's (Selective Serotonin Receptor Inhibitors). Deze zorgen er voor dat het al aanwezige serotonine als het ware wordt gerecycled. Dus beter wordt benut. Het doet infeite niets met de productie van serotonine.

Voor de productie van onze eigen serotonine zijn we afhankelijk van het aminozuur tryptofaan. Dat vervolgens in 5-Hydroxy Tryptofaan wordt omgezet en dat wordt in de hersens tot serotonine omgezet. Serotonine is overigens een precussor van melatonine, zodat we rustig kunnen :Z .

The whole is always greater than the sum of it's parts.

Verwijderd

Op maandag 22 januari 2001 01:07 schreef Alkaline het volgende:
Voor de productie van onze eigen serotonine zijn we afhankelijk van het aminozuur tryptofaan. Dat vervolgens in 5-Hydroxy Tryptofaan wordt omgezet en dat wordt in de hersens tot serotonine omgezet. Serotonine is overigens een precussor van melatonine, zodat we rustig kunnen :Z .
Hmmm, is dat aminozuur tryptofaan ook los verkrijgbaar?? Werkt dat dan goed?? Lijkt me wel interessant, net als melatonine bijvoorbeeld.

• Alkaline

Alkaline

100% acid free

Hmmm, is dat aminozuur tryptofaan ook los verkrijgbaar?? Werkt dat dan goed?? Lijkt me wel interessant, net als melatonine bijvoorbeeld.
Ja, tryptofaan is te verkrijgen als voedingssupplement. Het is niet effectief genoeg, omdat veel verloren gaat bij de synthese van niacine (vitamine B-3) in het lichaam.

5-hydroxy tryptofaan is veel effectiever, omdat niets verloren gaat aan de synthese van niacine en veel gemakkelijker wordt omgezet tot serotonine. Je hebt hier dus minder van nodig, maar het is wel duurder.

Melatonine is hier alleen verkrijgbaar op recept. In de VS OTC (over the counter), vrij verkrijgbaar dus. Het wordt daar veelvuldig gebruikt als slaapmiddel.

Verwijderd

Ah, 5-hydroxy tryptofaan...is dat legaal te verkrijgen in NL, wat gebeurt er dan PRECIES, lijkt me op zich wel lache om eens mee te experimenteren...

• Alkaline

Alkaline

100% acid free

Ja, 5-hydroxy tryptofaan (5-HTP) is als het goed is hier te krijgen.

Wat er precies gebeurt, is dat de 5-HTP de serotonine synthese optimaliseert. Je moet het niet zien als een tripmiddel. 5-HTP is het beste alternatief voor SSRI's, zoals Prozac en Zoloft. In gevallen van depressie, angsten, stress etc. Het is beter dan SSRI's, omdat het werkelijk tekort aanvult. Iets wat die patentmoleculen :r niet doen.

Verwijderd

Topicstarter
Conclusie: je wordt er vet stoned van, zo stoned dat je amper nog normaal functioneert? (Prozac e.d.)

Verwijderd

Op zondag 14 januari 2001 00:47 schreef VipTweak het volgende:
En kan je lichaam ook leren om bijvoorbeeld amfetamines aan te maken??
mmm.. interresant punt, mits serieus genomen, op de forums van www.lycaeum.org (ongetwijffeld bekend bij een aantal mensen hier :) ) zijn op een gegeven moment namelijk wat topics actief geweest over het modificeren van psylocybine paddestoelen, waaruit blijkt dat deze op 1 of andere wijze inderdaad aangezet kunnen worden tot het maken van andere stoffen dan normaal. Het betreft hier echtr stoffen uit dezelfde scheikundige familie als de stof die ze normaal aanmaken (tryptamines), en dan ook maar van een bepaald type. Voor het door de menselijke hersenen aanmaken van amfetamine zal dan ook al een aan amfetamine gerelateerde stof door de hersens aangemaakt moeten worden, iets wat in mijn ogen zeer onwaarschijnlijk is.

In de menselijke hersenen worden echter wel DMT aangemaakt, ook een tryptamine (volgens mij 5-meo, bij mijn weten kan NN alleen synthetisch worden gemaakt). Persoonlijk ben ik zeer benieuwd naar de volgende 2 items :

1 : valt deze DMT-productie ook te modificeren, zodat je hersen andere tryptamines gaan produceren en;

2 : is het ook mogelijk om deze dmt te activeren op een andere manier dan bijna dood ervaringen ed (deze zouden immers best eens door dit soort stoffen geactiveerd kunnen worden)

Verwijderd

Op maandag 22 januari 2001 06:33 schreef Alkaline het volgende:
Ja, 5-hydroxy tryptofaan (5-HTP) is als het goed is hier te krijgen.

Wat er precies gebeurt, is dat de 5-HTP de serotonine synthese optimaliseert. Je moet het niet zien als een tripmiddel. 5-HTP is het beste alternatief voor SSRI's, zoals Prozac en Zoloft. In gevallen van depressie, angsten, stress etc. Het is beter dan SSRI's, omdat het werkelijk tekort aanvult. Iets wat die patentmoleculen :r niet doen.
Ik ga proberen om eraan te komen en ik zal er voorzichtig mee gaan experimenteren, ik bericht daar nog wel over??
Is het vrij verkrijgbaar of moet ik mn huisarts om gaan praten??

Verwijderd

volgens mij is 5htp gewoon bij de smartshop te koop, check ff www.consciousdreams.com

Verwijderd

Gevonden ja...staat dat je er relaxed en vrolijk van wordt...klinkt goed, alleen dat je er goed op kan slapen vindt ik minder geschikt voor uitgaan...

Verwijderd

Die topic titel klopt trouwes wel redelijk hoor... De eerste de beste topic die over die onderwerp wordt geopend wordt alweer gezien als aanleiding voor diverse experimenten :)

• Alkaline

Alkaline

100% acid free

Conclusie: je wordt er vet stoned van, zo stoned dat je amper nog normaal functioneert?
Ieder mens heeft deze stoffen. We kunnen niet normaal functioneren zonder ze. Een tekort kan leiden tot ondermeer angst, depressie, agressie en vreetbruien. Als je teveel 5-HTP neemt kan je slaperig worden.

SSRI's kunnen bijwerkingen geven. En zijn alleen op recept te krijgen.

KroZNaXsZ:
Serotonine: 5-hydroxytryptamine
Melatonine: 5-methyoxy-N-acetyl-tryptamine
DMT: N,N-dimethyl-tryptamine

DMT blijkt in planten voor te komen. Ik heb geen antwoord op je vragen, maar wel een linkje over DMT. deoxy.org/dmt.htm

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 09:23 schreef KroZNaXsZ het volgende:
Die topic titel klopt trouwes wel redelijk hoor... De eerste de beste topic die over die onderwerp wordt geopend wordt alweer gezien als aanleiding voor diverse experimenten :)
Das de beste manier om te kijken of een stelling klopt...

Verwijderd

Serotonine: 5-hydroxytryptamine
Melatonine: 5-methyoxy-N-acetyl-tryptamine
DMT: N,N-dimethyl-tryptamine

DMT blijkt in planten voor te komen. Ik heb geen antwoord op je vragen, maar wel een linkje over DMT. deoxy.org/dmt.htm
De DMT die in planten/dieren voorkomt is bij mijn weten niet NN-DMT maar 5meo-DMT.

Verwijderd

Gaat cyberjunk nog naar eureka zaterdag?
kan hij eens wat leuks testen!

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 18:25 schreef DAVINCE het volgende:
En wat had je zoal in gedachte ??
Niet dat het mij wat aangaat, maar goeie ideen kan ik altijd gebruiken >:)

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 20:13 schreef VipTweak het volgende:

[..]
En wat had je zoal in gedachte ??
Niet dat het mij wat aangaat, maar goeie ideen kan ik altijd gebruiken >:)
gewone pure mdma! is altijd leuk!

Verwijderd

Op zaterdag 27 januari 2001 13:57 schreef DAVINCE het volgende:

[..]
gewone pure mdma! is altijd leuk!
Hoe weet je zeker dat het puur is (wat zoieso al niet kan, 97% is max)

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 18:25 schreef DAVINCE het volgende:
Weten we meteen waarom Cyberjunk86 niet op de meeting was !!

• Toiletman
'k denk eerder dat dat met irrelevant te maken had?

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 23:22 schreef Toiletman het volgende:
'k denk eerder dat dat met irrelevant te maken had?
is natuurlijk ook een mogelijkheid...niet bij stil gestaan.

Verwijderd

Wat ik dus niet begrijp is de commotie der gemaakt word als er iemand af en toe eens een pilletje slikt of een lijntje coke neemt..

Je kan met matig gebruik van deze substanties gewoon je stemming beinvloeden..
En dat kan soms heel handig zijn..

Als je bijvoorbeeld afgesproken hebt om eens lekker te gaan stappen met een paar vrienden, maar je voelt je de hele dag al moe en lusteloos (dat kan nou eenmaal gebeuren) helpt het enorm als je jezelf wat kan opvrolijken met wat speed of coke..

Matig gebruik kan geen kwaad, zolang je er maar goed mee omgaat..
Pagina: 1