Toon posts:

wirless en kabel netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje of het volgende mogelijk is.
Ik wil beneden in de meterkast ons casema kabel modem installeren + een draadloos accespoint zodat ik geen kabels naar boven hoef te trekken. Op de eerste etage moet een router staan die het draadloze signaal uit de meterkast oppikt en dit via een kabel netwerk naar 3 pc's transporteerd.
Ik wil dus niet alle drie de pc's van een draadloze netwerk kaart voorzien, maar aan elkaar sluiten via een UTP kabel. Enkel het internet gaat dus draadloos van de meterkast beneden naar de 1e etage.

Is dit mogelijk en wat heb ik dan nodig?
1x een accespoint voor de meterkast en moet dit ook met router functie zijn?
en dat heb ik op de eerste etage nodig? waar ik dus tevens drie pc's via kabel op kan aansluiten?

alvast bedankt

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

en wat is er mis met een kabeltje van een paar euro en een half uurtje werk voor t trekken daarvan ?
lijkt me vele malen goedkoper, sneller en betrouwbaarder

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 08:10

YellowCube

Wait...what?

niet veel, lijkt me...maar hij wil het kennelijk anders.

Je zult op de 1e een router incl. accesspoint nodig hebben.
Boven heb je dan een AP nodig met een bridge-functie en evt. een (losse of ingebouwde) switch. Die pakt dan het signaal van de AP op de 1e op en stuurt dat via UTP naar de pc's.

[ Voor 9% gewijzigd door YellowCube op 18-07-2005 15:17 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Je zal onderaan een draadloze router moeten plaatsen. Geen accesspoint. Dat is veel makkelijker. Neem een 54Mbit (of eventueel zo'n ding met speedbooster), dat werkt ook perfect.

[ Voor 44% gewijzigd door webinn op 18-07-2005 15:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
DoD Cerberus schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:14:
en wat is er mis met een kabeltje van een paar euro en een half uurtje werk voor t trekken daarvan ?
lijkt me vele malen goedkoper, sneller en betrouwbaarder
ja dat is wel zo. alleen het feit wil dat dit bij ons thuis bijna een onmogelijke opgave is. Ik heb alle mogelijkheden al bekeken. De meterkast zit namelijk in een gang die los ligt naast het huis. Ook wil het feit dat heel veel PVC buizen in ons huis tijdens de bouw zijn beschadigd en zijn volgelopen met cement of iets dergelijks.
Ik wil het gewoon zo mooi mogelijk oplossen en pa betaald dus tja.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
kan met bijv 2 van deze: http://www.asus.nl/produc...eless/wl-330/overview.htm
hopelijk geen reclame, maar tis voorbeeld, van deze weet toevallig ik dat het heel eenvoudig kan.

edit : ow, er zit wel maar 1 ethernet poortje op dus heb je nog switch nodig of een wifi-bridge (zit vaak ook al in wifi-router of AP) die compatible is met met repeater/bridge functie.
dus 2 wl-330 + switch
of 1 wl-330 + 1 wifi-bridge met ingebouwde 4 of meer port ethernet switch.

[ Voor 46% gewijzigd door arikkert op 18-07-2005 15:32 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 16:37
webinn schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:17:
Je zal onderaan een draadloze router moeten plaatsen. Geen accesspoint. Dat is veel makkelijker. Neem een 54Mbit (of eventueel zo'n ding met speedbooster), dat werkt ook perfect.
Speedbooster, beetje onnodig geld, internet haalt toch de 54mbit niet thuis....

• webinn
arikkert schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:21:
kan met bijv 2 van deze: http://www.asus.nl/produc...eless/wl-330/overview.htm
hopelijk geen reclame, maar tis voorbeeld, van deze weet toevallig ik dat het heel eenvoudig kan.
Ik denk toch dat het het simpelste is om gewoon een wireless router (bv linksys) te nemen, tenzij je echt constant gigbites over dat netwerk moet versturen :)

• webinn
rdfeij schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:22:
[...]

Das waar, dat zou zijn voor de LAN, zeker niet internet... dan kom je met één mbit wel toe ;)

Verwijderd

Topicstarter
rdfeij schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:22:
[...]

hehe nee nog niet. maar dat duurt niet al te lang meer denk ik. Onze Casema aansluiting is al 10 mbit, dus ik ga wel voor 54 mbit, want ik durf zelfs 10 mbit niet aan met een 11 mbit routertje. dat gaat die niet halen denk ik.

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

webinn schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:17:
Pcies en dan je vaste pc's boven via een AP (brigde) met switch aansluiten.
Ik ken trouwens die casema modems niet, maar is er wel een router voor nodig? anders heb je geen draadloze router nodig maar een gewoon accesspoint en boven ook een om je vaste pc's mee te verbinden.

[ Voor 24% gewijzigd door DyStiC op 18-07-2005 15:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:24:
[...]

hehe nee nog niet. maar dat duurt niet al te lang meer denk ik. Onze Casema aansluiting is al 10 mbit, dus ik ga wel voor 54 mbit, want ik durf zelfs 10 mbit niet aan met een 11 mbit routertje. dat gaat die niet halen denk ik.
Je moet ook zeker voor de 54 Mbit gaan, maar de 'SpeedBooster' optie is momenteel zonde van je geld! (als het om internet gaat)
Pagina: 1