Toon posts:

Veranderend volume Audigy 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb wat problemen met mijn Audigy 2 geluidskaart. Als ik de computer aanzet, staan de volumes van mijn kaart zo:

Afbeeldingslocatie: http://img71.imageshack.us/img71/147/fout8lh.th.png

Je ziet dat de volumebalk van Wave/MP3 vol staat, het geluid staat dan ook een stuk harder. Ik wil graag dat deze laag staat, zodat ik het volume goed kan controleren met de draaiknop op mijn toetsenbord. Ik wil hem dus zo hebben:

Afbeeldingslocatie: http://img71.imageshack.us/img71/860/goed9ye.th.png

Telkens moet ik bij het opstarten dit veranderen, ik weet niet waarom hij telkens weet terug springt. Voor muziek te draaien gebruik ik alleen Winamp, want bij Media Player 10 gaat het volume keihard op een of andere rare manier als ik het nummer doorspoel (de sleepbalk onderin voor het doorskippen)!
Ik vind dit dus uiterst irritant en hoop dat jullie een oplossing hebben.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Kan je niet beter alleen de hoofdregelaar voor het volume gebruiken en die van wave gewoon helemaal max later staan? Dat is wat ik doe. Met mijn speler (foobar) en m'n keyboard kan ik het hoofdvolume regelen.

Verwijderd

Topicstarter
Slogra schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:21:
Kan je niet beter alleen de hoofdregelaar voor het volume gebruiken en die van wave gewoon helemaal max later staan? Dat is wat ik doe. Met mijn speler (foobar) en m'n keyboard kan ik het hoofdvolume regelen.
Nee dat gaat niet goed, als ik zeg maar 's avonds achter de computer zit wil ik muziek beetje zacht hebben staan. Als de wave/mp3 balk helemaal vol staat, is er een te groot verschil tussen de trap "geen muziek" en op z'n zachtst, als je begrijpt wat ik bedoel. Hij gaat dan zeg meer niet meer traploos. Als hij op z'n zachtst staat, is dat nog te hard, en om dat te verhelpen moet ik weer met de wave/mp3 balk gaan kloten.

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
gokje: uninstall en herinstall de drivers..
ik heb ook ooit zoeiets meegemaakt, heel kut. want ik vergat het steeds :s en dan BAM opeens audio. heel het huis wakker idd.. ik weet alleen niet meer hoe ik het opgelost heb .. tja daar heb je iets aan ;)
als dat niet lukt ff met een registry cleaner alle creative keys verwijderen en nogmaals opnieuw installeren, ik dacht dat het bij mij toen over was
good luck
mazzl

If you don't stand for something you'll fall for everything

Verwijderd

Topicstarter
mazzl schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:21:
gokje: uninstall en herinstall de drivers..
ik heb ook ooit zoeiets meegemaakt, heel kut. want ik vergat het steeds :s en dan BAM opeens audio. heel het huis wakker idd.. ik weet alleen niet meer hoe ik het opgelost heb .. tja daar heb je iets aan ;)
als dat niet lukt ff met een registry cleaner alle creative keys verwijderen en nogmaals opnieuw installeren, ik dacht dat het bij mij toen over was
good luck
mazzl
Helaas, dat heb ik ook al geprobeerd (tip kreeg ik ook van iemand anders) kan het misschien een programma zijn die het geluid telkens veranderd? Ik gebruik als audioprogramma Winamp.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 20:04 ]

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
heheheh, heb precies het zelfde, en ook nog een oplossing:
zet de schuifbalken in de creative software op het niveua dat je wilt gebruiken, en sluit dat scherm.
open vervolgens windows volume control (speakertje rechtsonder in je taakbalk) en schuif de balkjes die je hebt aangepast een millimetertje omhoog of omlaag, bij mij blijven de balken dan goed staan.
Pagina: 1