Toon posts:

[XP] Unattended install - problemen met cmdlines.txt*

Pagina: 1
Acties:
  • 743 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een unattended network install van XP

Ik heb de setup van XP al volledig geautomatiseerd d.m.v. het volgende:

- Netbootflop die mapping maakt naar de image server en de setup opstart.
- Computer krijgt automatisch de juiste naam doordat de servicetags van de pc's gekoppeld zijn aan computernamen.

In principe gaat alles goed, maar het probleem is dat als ik via cmdlines.txt een paar kleine applicaties wil installeren tijdens de setup van XP, dat dat niet wordt uitgevoerd.

Ik heb op verschillende sites gezien hoe het zou moeten maar om een of ander vage reden krijg ik het niet aan de praat.

Ik heb de cmdlines.txt aangemaakt en die staat op ImageServer\Install\XPSP2\I386\$OEM$

In cmdlines.txt heb ik het volgende gezet als test.

[Commands]
"start c:\ppviewer.exe /Q"

Setupje van ppviewer staat in ImageServer\Install\XPSP2\I386\$OEM$\$1 zodat die naar de root van de C: wordt gekopieerd.

Kopieren van de setup blijkt elke keer weer gewoon te lukken maar de setup wordt niet gedraaid.

Ik heb het ook met andere commando's geprobeert en zoals "start /wait c:\ppviewer.exe /Q" of "start /wait (ook zonder /wait geprobeert want het gaat maar om 1 commando) .\ppviewer.exe /Q" en zelfs met een .cmd file met in de cmdlines.txt:

[Commands]
"blabla.cmd" die op dat moment al in de root van C: staat, maar het lukt niet.

WAT doe ik fout????

HELLUP

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij moet die niet op de root staan - zet die .cmd file eens in dezelfde directory als je cmdlines.txt ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld dat ik de ppviewer.exe of (in geval van batch) de .cmd bestand op dezelfde plek moet zetten als de cmdlines.txt?

Dat zou betekenen dat ik ze allebei in die $OEM$ folder zou moeten plaatsen.
Heb ik nog niet geprobeert. Ik heb wel de txt file een keer in de $1 file gehad maar ook geen resultaat.

Ik ga het proberen!

Maar ik heb het idee dat de cmdlines.txt helemaal niet gelezen wordt omdat ik een "pause" in cmd file had gezet. Tijdens de setup van XP zie ik bij T13 wel in een snelle flits en command prompt open en dicht gaan maar verder gebeurt er niets.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 18:58 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-03 16:58
De flits betekent dat cmdlines.txt wel gedraaid word. Ik doe het zelf als volgt:

in /$OEM/ heb ik mijn cmdlines.txt staan met het volgende:
code:
1
2
[COMMANDS]
"run.cmd"

In dezelfde map (/$OEM/) heb ik ook een bestand run.cmd staan, en daarin heb ik de commando's gezet voor de te installeren programma's. Probeer dat eens zou ik zeggen :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Heren bedankt!!!

Het werkt . Ik heb de .cmd en de .txt files beide in de $OEM$ geplaatst en nu gaat het goed.