Toon posts:

tijdreizen

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als we in te toekomst een manier zouden vinden om door de tijd te reizen. (zowel naar het verleden als toekomst)
Zou er dan nu op dit moment hier al iemand zijn uit de toekomst, ik bedoel want "ALS" het dan wordt uitgevonden dan zullen ze hier toch wel (ooit in de toekomst) iemand naar toesturen.
Of krijg je dan van die tijd-paradoxen waardoor je alleen maar in de toekomst kunt reizen omdat het verleden al is gebeurt??:?

Verwijderd

reizen in de tijd is volgens mij een hersenspinsel. Er zitten gewoon grenzen aan onze leefomgeving en de wetten daar van zoals bijvoorbeeld de grens van 300.000KM/s voor snelheid, maar dit impliceert niet direct dat we zodra we die grenzen overschrijden in de tijd kunnen reizen. In principe valt die grens van lichtsnelheid namelijk niet te overschrijden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 18:15 schreef CyberJunk86. het volgende:
reizen in de tijd is volgens mij een hersenspinsel. Er zitten gewoon grenzen aan onze leefomgeving en de wetten daar van zoals bijvoorbeeld de grens van 300.000KM/s voor snelheid, maar dit impliceert niet direct dat we zodra we die grenzen overschrijden in de tijd kunnen reizen. In principe valt die grens van lichtsnelheid namelijk niet te overschrijden.
Behalve met zgn "wormholes", wij mensen begrijpen de dimensie tijd (4e dimensie) nog niet om te kunnen zien wat er allemaal mogelijk is.
Het is niet perse noodzakelijk om sneller dan licht te reizen. (wat men altijd dacht)

Verwijderd

Ik heb dat idee van die wormholes nooit echt gevolgd ofzo, maar weet je er toevallig meer van?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 18:28 schreef CyberJunk86. het volgende:
Ik heb dat idee van die wormholes nooit echt gevolgd ofzo, maar weet je er toevallig meer van?
Ik heb me er behoorlijk in verdiept en ik weet er ook wel wat van af, maar ik ben geen Einstein of zow.. :7
Hier een leuke link:

Zeer interessante tijdreis pagina

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als je de 4D ruimte als een velletje papier beschouwt zou je in therorie het papier kunnen dubbelvouwen en op deze manier een korte weg kunnen nemen. Dat valt dan onder tijdreizen.

Probleem is dat je zo'n wormgat van je lang-zal-ze-leven niet kan zien (dat soort gaten vallen namelijk niet op), dus er ook geen gebruik van kan maken.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
pff 1 search geeft al 2 andere hits met precies de zelfde titel en 2 die erop lijken. Search is voordat je wat opent |:(

Tijdreizen
tijdreizen
Profielwerkstuk: tijdreizen
Tijdreizen, Vicieuze Cirkels en dergelijke
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.