Toon posts:

[alg] Welke taal?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien een artikel, site of boek over de features, voor- en nadelen van de belangrijkste programmeertalen?
Het is namelijk vaak een onderwerp van discussie, maar ik kan nergens een beschouwing vinden waar de verschillende talen vergeleken worden. Liefst zo compleet mogelijk natuurlijk...

Het zou ook een mooi item voor deze faq, dacht ik.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

Voor elk doel is een anderen taal, wat is je doel? Daar moet je een taal bij zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Voor elk doel is een anderen taal, wat is je doel? Daar moet je een taal bij zoeken
jawel, dat is natuurlijk waar.
Maar ik wil graag wat algemene kennis opbouwen over de verschillende talen, zodat ik, als ik een bepaald doel voor ogen heb, weet welke taal ik het beste kan gebruiken.
Verder is het moeilijk om je doel goed in detail te formuleren als je de verschillen tussen de talen niet kent.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Dit boek misschien, programming language essentials. Beschrijft de verschillende klassen van talen (zoals imperatief, functioneel, very high level, data oriented, streaming, etc)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:32:
Maar ik wil graag wat algemene kennis opbouwen over de verschillende talen, zodat ik, als ik een bepaald doel voor ogen heb, weet welke taal ik het beste kan gebruiken.
Verder is het moeilijk om je doel goed in detail te formuleren als je de verschillen tussen de talen niet kent.
Ik zou zeggen.. google er op los! Zoek met name op 'vs', dus: 'C# vs Java' of 'php vs perl' , of welke vergelijking tussen twee talen dan ook. Dat zijn vaak erg leerzame artikelen. Ook in PW zul je nog veel van dit soort discussies terug kunnen vinden.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Zoijar schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:36:
Dit boek misschien, programming language essentials. Beschrijft de verschillende klassen van talen (zoals imperatief, functioneel, very high level, data oriented, streaming, etc)
Ja, dat klinkt goed.
Is deze tip het resultaat van een google actie, of heb je het zelf, en is het echt goed?
Er is namelijk nogeal wat verschil in kwaliteit in dat soort boeken, vind ik...

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:50:
Ja, dat klinkt goed.
Is deze tip het resultaat van een google actie, of heb je het zelf, en is het echt goed?
Er is namelijk nogeal wat verschil in kwaliteit in dat soort boeken, vind ik...
Ik moest het lezen voor een 3e jaars informatica vak aan de vu. Het is "wel aardig", maar dat komt omdat het onderwerp niet zo heel interessant is. Voor wat jij vroeg is het denk ik ideaal; om te lezen welke verschillende soorten talen er zijn. Je zal er niet rechtstreeks in vinden bij welk project welke taal hoort, maar wel bij welk soort project je welke soort taal kan (zou kunnen) gebruiken. Hoewel in mijn ervaring C++ met een goede probleem georienteerde library eigenlijk overal wel voor gebruikt kan worden. C++ is dan ook een multi paradigm taal.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry hoor, maar dit is al veel te vaak voorbij gekomen. Topics als deze verzanden altijd in oeverloze discussies waarin iedereen zijn "eigen" taaltje aanprijst. Welke taal je kiest is totaal irrelevant, het gaat erom dat je kan programmeren. Als je kan programmeren, dan kun je in principe elke taal nemen die je wil (enkele uitzonderingen daargelaten).

Dat had je overigens ook makkelijk in de search te weten kunnen komen, want dit soort topics is al honderden keren voorbij gekomen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.