Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ATX voeding, met aan/uit knop

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:57
Beste forum leden

Ik heb hier een 145 watt ATX voeding van Astec uit een oude PB computer, en die wil ik gaan gebruiken om daar een bos ccfl's aan te hangen.
Alleen een probleem ik zou niet weten hoe ik hem aan moet krijgen zonder mobo. Ik heb heel het forum al afgezocht maar hij werkt nog steeds niet.

Op de stekker staat P1
Dit heb ik al geprobeert:
Groen en zwart aan een schakkelaar en wit en zwart aan elkaar binden (gebeurde niks)
Groen en zwart aan een schakkelaar en grijs en zwart aan elkaar binden ( gebeurde niks)
Paars en zwart aan een schakkelaar en grijs en zwart aan elkaar binden ( en toen hoorde ik een constante piep in de voeding, waarschijnlijk de stand-by stand )

Maar verder kon ik niks vinden wat ik nog meer zou kunnen proberen. En heb ook naar die schema's gekeken van die stekkers maar daar kom ik niet uit. Kan iemand mij helpen alvast bedankt

groeten
joost

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

daar heb je een speciaal ATX stekkertje vor nodig of 2 draadjes op de ATX stekker door verbinden

Afbeeldingslocatie: http://www.heise.de/ct/Redaktion/ciw/ATX-Steck.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door loodgieter op 18-07-2005 14:34 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:57
gewoon groen en zwart aan elkaar en verder nix, dan moet ie t doen ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Debtor
Uhmm ja geef is wat meer info.

• Debtor
o sorry zag de plaatjes eerst niet hehe maar met groen en zwart gebeurt er helemaal niks of zou ik het moeten proberen zonder wit en zwart aan elkaar te prikken?

• loodgieter

loodgieter

iets ander plaatje

het is meetstal de groene en de zwarte (op plaatje nummer 13 en 14)

gewoon met elkaar verbinden met een draadje

[ Voor 19% gewijzigd door loodgieter op 18-07-2005 14:37 ]

• Debtor
ja volgens dat schema moet ie het met zwart en groen gewoon doen zou je zeggen, maar er gebeurt echt helemaal niks. Het vreemde is ook dat als ik paars op zwart aan sluit en wit en zwart aan elkaar doe dat het dan lijkt ofdat de voedig op stand-by staat.

• loodgieter

loodgieter

zijn toch echt die 2 draadje anders kan ik het ook nie helpen :)

en je hebt de schakelaar wel omgezet, Je weet maar nooit

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Zoek nog eens verder en leer dat je een switching power supply molt door hem onbelast in te schakelen. Hang er dus in ieder geval op de +12V en +3.3V een belasting aan.

• Debtor
ja die heb ik gewoon omgezet, maar ik had ook gelezen dat je nog 2 draden aan elkaar moest doen om een power ok signaal te krijgen anders ging die nog niet aan. Zou het daar dan aan liggen dat ie niet wil?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Henk007 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:45:
Zoek nog eens verder en leer dat je een switching power supply molt door hem onbelast in te schakelen. Hang er dus in ieder geval op de +12V en +3.3V een belasting aan.
Eeeh, zijn CCFLs?

• Debtor
Bedoel je een voedig met een hoofdschakkelaar aan de achter? Dat heeft deze voeding niet, en idd las ik dat ook maar velen zeiden dat dat onzin was maar heb voor de zekerheid toch me verlichting aangesloten 2 ccfl's om precies te zijn.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Tja, euss heeft het allemaal al eens op een rijtje gezet:

[rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]

Verwijderd

<!--Heel simpel, gewoon de rode dropveter aan de rode en de groene dropveter aan de groene.

Hoezo "kan ik het eerst even proberen" ?-->

Loze opmerkingen posten doe je maar ergens anders.

[ Voor 25% gewijzigd door Sprite_tm op 18-07-2005 15:20 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik ben het eens met Henk007: In het topic wat hij aanhaalt staat alles wat je moet weten. Mocht dat niet werken kan het zijn dat je je PSU gesloopt hebt: 5VSB aan de aarde knopen is gemiddeld geen goed idee bijvoorbeeld.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.