Hoi,
Ik ben al een tijdje bezig met het leren van SQL, en ik heb dus een simpel scriptje geschreven waarmee ik form data aan een tabel kan toevoegen.
Nou heb ik alleen de hele tijd last van de volgende foutmelding:
"Database ERROR: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '´´, naam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer, emailadr..."
Het bijbehorende stukje code waar de fout zich in bevind:
De fout ontstaat wanneer er dus een nieuw klant_id veld aangemaakt moet worden. Deze staat op auto_increment, maar aangezien er geen waarde van het form veld vandaan komt, moet hij deze dus automatisch aangewezen krijgen, maar hoe?
Bij voorbaat dank.
Ik ben al een tijdje bezig met het leren van SQL, en ik heb dus een simpel scriptje geschreven waarmee ik form data aan een tabel kan toevoegen.
Nou heb ik alleen de hele tijd last van de volgende foutmelding:
"Database ERROR: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '´´, naam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer, emailadr..."
Het bijbehorende stukje code waar de fout zich in bevind:
code:
1
2
3
4
| # setup SQL statement
$sql = " INSERT INTO klanten ";
$sql .= " ('', naam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer, emailadres, geboortedatum, foto, www, datumaanmelding, overig) VALUES ";
$sql .= " ('$klant_id','$naam','$adres','$postcode','$woonplaats','$telefoonnummer','$emailadres','$geboortedatum','$foto','$www','$www','$datumaanmelding','$overig') "; |
De fout ontstaat wanneer er dus een nieuw klant_id veld aangemaakt moet worden. Deze staat op auto_increment, maar aangezien er geen waarde van het form veld vandaan komt, moet hij deze dus automatisch aangewezen krijgen, maar hoe?
Bij voorbaat dank.