[Adobe Indesign CS] Dekking kleur in verloop aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 831 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 08:28

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Topicstarter
Wat ik dus probeer is de dekking van een kleur aan te passen in een verloop. In illustrator klik je het verloop aan, dan de kleur, en dan kan je de dekking wijzigen. In indesign blijft deze optie grijs. Heb even een plaatje bijgevoegd ter verduidelijking.

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/5697/verloop7zh.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:32

dawuss

gadgeteer

Kun je dit niet met transparantie oplossen? of is er een expliciete reden dat je dat niet wil?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Topicstarter
dawuss schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:37:
Kun je dit niet met transparantie oplossen? of is er een expliciete reden dat je dat niet wil?
Dan word het complete verloop transparant, plus dat exact dezelfde optie in illustrator wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:32

dawuss

gadgeteer

Hmm, dit is inderdaad heel raar. Zodra ik op het "color percentage" balkje klik bij een gradiënt, wordt het een egale kleur, met de geselecteerde kleurdekking :?
Ik kan het in ieder geval zo ook niet vinden, dus als het al kan, is het op een hele omslachtige en niet-gebruikersvriendelijke manier gedaan :)

De enige oplossing die ik zo even voor je kan bedenken, is een vlak vullen met een "normaal" gradiënt, en vervolgens de outer boundary met het direct selection tool kleiner maken aan de kant waar het zwart is.

[ Voor 26% gewijzigd door dawuss op 18-07-2005 13:52 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Topicstarter
Mja maar het zou gewoon moeten werken, heb even een mailtje naar customer support gestuurd, in de hoop dat ik daar een reactie op krijg. Heb nu gewoon het verloop in illustrator gemaakt en geimporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158

Heb je de "witte" kleur aangevinkt als "paper"? Zo lukt het mij nl. wel.
Te vroeg gejuigd,.... hij past de transparency van de hele gradient alleen aan,...

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 49158 op 19-07-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Suf inderdaad.. heb hier ook even zitten klooien. Wat je wel kan doen als suffe workaround is de kleur die je in een percentage wilt gebruiken even kopieeren in je swatches, die aanpassen naar het gewenste percentage en deze vervolgens in je gradient gebruiken.

Maar heb toch sterk het idee dat er ergens iets aan/uit staat waardoor je percentage niet kan aanpassen op de manier zoals dat in Illustrator kan.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1