6 TB Volume windows XP / 2k3

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• sergefonville
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-03-2025
Ik heb al het een en ander gevonden o.a. hier in de FAQ, er zijn echter nog wel een aantal tegenstrijdigheden.

Er wordt op veel plaatsen gezegd dat 256TB het maximum zou zijn voor NTFS, op ander plaatsen kom ik echter info tegen die zegt dat het beperkt is tot 2TB

Deze twee staan tevens beide op de MS site
Linkje 1
Linkje 2

Een deel van de bronnen zegt dat 256TB van toepassing is op totaal aantal volumes verdeeld over alle dyanmic disks

Dit lijken andere documenten te zijn, ze gaan wel allebei over NTFS

[ Voor 9% gewijzigd door sergefonville op 18-07-2005 13:29 ]

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Voor zover ik weet is 2TB de limiet voor NTFS.

Je schijnt wel hoger te kunnen gaan door steeds dynamische disks toe te voegen aan een volume (ik weet niet 100% hoe dat in z'n werk gaat..), maar dat is iets anders dan 1 fysieke disk (of raid-eenheid) van 6 TB.

In jouw eerste link staat:
Because partition tables on master boot record (MBR) disks only support partition sizes up to 2 terabytes, you must use dynamic volumes to create NTFS volumes over 2 terabytes. Windows XP Professional manages dynamic volumes in a special database instead of in the partition table, so dynamic volumes are not subject to the 2-terabyte physical limit imposed by the partition table. Therefore, dynamic NTFS volumes can be as large as the maximum volume size supported by NTFS. Itanium-based computers that use GUID partition table (GPT) disks also support NTFS volumes larger than 2 terabytes.
Dus MS zegt dat het gewoon moet kunnen. :Y)

[ Voor 60% gewijzigd door Varienaja op 18-07-2005 13:37 ]

Siditamentis astuentis pactum.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

2TB is de limiet van FAT32. De limiet van NTFS ligt afaik bij 16 EB.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:54
De 2 TB grens geldt voor volumes/patities die aangemaakt zijn op een BASIC schijf.
Grotere partities/volumes moeten aangemaakt worden op DYNAMIC/DYNAMISCHE schijven.

Veel plezier

De NTFS inplementatie van W2K van SP3 kan nog geen 256 TB volumes aan.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03 18:09
Beiden zeggen ze volgens mij hetzelfde. Je maximale volume size is 232 allocation units. De grootte in bytes is dan afhankelijk van de cluster grootte.

In het geval van de standaard 4kb-clusters: 16TB
In het geval van 64kb-clusters: 256TB (geen idee of je dit met de XP format-tool dit kan bereiken, wel met bijvoorbeeld Partition Magic volgens mij)

Sterker nog, als ik een Ctrl+F op die pagina doe naar "2TB" of "2 TB" zie ik dat hélemaal nergens staan :?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "NTFS vs FAT32", daarin staat het vermeld :) Let vooral op de voetnootjes ;)

FAQ-gevalletje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.