Toon posts:

Overclocken via multiplier

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou dus heel graag men processortje overklokken maar !! men moederbord kan niet overgeklokt worden !!!.zie topic D915PCY geen overclock mogelijk ?
In het bios kan ik ook niets gaan doen.
maw: met de FSB is niets aan te vallen, dus dacht ik dat het misschien met de multiplier kon?
Ik zoek dus een programma (want ik bios kannek niets doen) waarmee je je CPU kunt overklokken via de multiplier. :?

ps: ik ben al lang op zoek en heb ook al programmas geprobeerd maar Clockgen en CPU cool ondersteunen mijn moederbord niet.
ik heb ook al bios update gedaan (niets verandert) :|

Systeem:
Intel 550 (3.4GHz)
Intel D915PCY
Kingston DDR2 533MHz 1GB (2X512MB)
Seagate 250 GB SATA
MSI NX 6800 TD 256 E (PCI Express)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-02 17:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bij intels kun je de multiplier niet instellen....
(en het lijkt me sowieso sterk dat je dat realtime zou kunnen)

[ Voor 45% gewijzigd door heuveltje op 18-07-2005 13:31 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
LOOOOOOOOOOOOOL

Sjees onder welke steen kom jij vandaan !! Geen flame ofzo..

maar sinds de Pentium 2 350 zijn alle intels al multiplier gelocked! Gewoon de FSB overklokken dus!

offtopic:
Als jij soms een artikel gelezen hebt dat ie vrij is:
ja dat klopt, maar naar ONDEREN, dus dan ga je onderklokken..

[ Voor 21% gewijzigd door Race Eend op 18-07-2005 13:39 ]

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Race Eend schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:27:
[...]

LOOOOOOOOOOOOOL

maar sinds de Pentium 2 350 zijn alle intels al multiplier gelocked! Gewoon de FSB overklokken dus!

offtopic:
jij bent ook niet helemaal op de hoogte, want bij sommige 3.2GHz en 3.4GHz cpu's van intel kun je wel een andere multiplier instellen. Helaas is dat niet het geval bij de cpu van de TS geloof ik. Dan heb je de 550J of 650 nodig, maar dat weet ik niet cker :)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

BvK P4 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:16:
[...]

jij bent ook niet helemaal op de hoogte, want bij sommige 3.2GHz en 3.4GHz cpu's van intel kun je wel een andere multiplier instellen. Helaas is dat niet het geval bij de cpu van de TS geloof ik. Dan heb je de 550J of 650 nodig, maar dat weet ik niet cker :)
Dat was volgensmij met een bepaalde asusmobo mogelijk.
(Ff zoeken naar de nieuwslink): edit hebbes: nieuws: Feature op Asus-moederborden verandert multiplier P4's

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 16:39 ]

• Dr.Trunks
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02-2020

Dr.Trunks

Rationalist

heuveltje schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:24:
Bij intels kun je de multiplier niet instellen....
(en het lijkt me sowieso sterk dat je dat realtime zou kunnen)
[...]

LOOOOOOOOOOOOOL

offtopic:
Onder welke steen komen jullie vandaan? wisten jullie niet dat je met de nieuwe ASUS mobo's en sommige van andere merken de multiplier kan veranderen?

lees dit eens:
http://www.asus.com/products/mb/cpulockfree.htm

Je kan je multiplier verlagen tot 14x en (verhogen tot 18x volgens mij) het werkt alleen met prescotts (vanaf de 2,8Ghz dus)

Van de site van ASUS:
ASUS CPU Lock Free
De P5
offtopic:
WD2 Premium
is nu uitgerust met de CPU Lock Free-optie, die het mogelijk maakt de CPU-multiplier aan te passen tot 14x. Verlaging van de multiplierwaarde zorgt voor meer flexibiliteit in het verhogen van de externe FSB-frequentie om de geheugenbusbandbreedte te vergroten. CPU Lock Free verbetert de algehele systeemprestaties door synchrone modificatie mogelijk te maken. Profiteer van betere prestaties op de zelfde CPU-snelheid en verbeter uw systeem zonder het uiterste van de CPU te vergen.
Maar je kan het dus ook omhoog afstellen ;)

waarschijnlijk kan het niet met het mobo van de TS, anders moet die maar even in de BIOS kijken of hij de multiplier kan veranderen.

[ Voor 29% gewijzigd door Dr.Trunks op 19-07-2005 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus als het et begrijp kannek mijn multiplier niet veranderen (en men fsb ook niet omwille van mobo) en dus kannek men processor niet overclokken.
da wa r**t :r

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 17:14 ]

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025

MrDrako

nep ict'er

Met een standaard DFI moederbord en intel p4 3 gyg socket 478 proc's kon ik ook meestal de multiplier veranderen. Werkte zonder problemen,
alleen waren deze computers bestemd voor klanten dus heb er niet teveel mee kunnen spelen :P

• Dr.Trunks
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02-2020

Dr.Trunks

Rationalist

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:13:
dus als het et begrijp kannek mijn multiplier niet veranderen (en men fsb ook niet omwille van mobo) en dus kannek men processor niet overclokken.
da wa r**t :r
Heb je CPUFSB al geprobeert dan? daarmee zou het toch wel moeten kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
DrTrunks schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:17:
[...]

Heb je CPUFSB al geprobeert dan? daarmee zou het toch wel moeten kunnen?
ik het CPU Cool al geprobeert (CPUFSB is een onderdeel daarvan) maar het progje onderstuend mijn moederbord niet.

Verwijderd

DrTrunks schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:11:
lees dit eens:
http://www.asus.com/products/mb/cpulockfree.htm

Je kan je multiplier verlagen tot 14x en (verhogen tot 18x volgens mij) het werkt alleen met prescotts (vanaf de 2,8Ghz dus)
ik zit met een asus bordje, met daarop een prescott, in combinatie met hun nieuwste bios waarmee je de multiplier zou kunnen verhogen... helaas vind ik het schermpje in mijn bios niet terug... (en kheb er wel degelijk naar gezocht!!!). Ik heb er sterk mijn twijfels bij of dit effectief werkt...

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 20:58:
[...]

ik zit met een asus bordje, met daarop een prescott, in combinatie met hun nieuwste bios waarmee je de multiplier zou kunnen verhogen... helaas vind ik het schermpje in mijn bios niet terug... (en kheb er wel degelijk naar gezocht!!!). Ik heb er sterk mijn twijfels bij of dit effectief werkt...
je cpu moet het ook ondersteunen ;) alleen bepaalde D0's hebben een geunlockte multiplier voor zover ik weet :)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

asus p4p800 en p4c800 en een paar abit borden heb je unlockte multi op met prescot's van 103 w
zijn een stuk of 6 verschillende codes, ik zal ze later wel posten.

Vergis je niet in "unlocked" he , je hebt alleen de hoogste (normaal ook) en de laagste (dus 14) komt er dus op neer bij een 3,4 dat je 14 en 17 multi hebt...meer niet.

@ ts
download eens clockgen voor de 915 chipset van een ander merk (asus of zo) , deze werkte ook op mijn chaintech bordje met 915 chipset en die stond ook niet in de lijst.

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Topicstarter
als ik wil overclocken ga ik mezelf een nieuw bordje kopen
bedankt voor alle reacties

hiermee sluit ik deze topic

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Met een mooie zpelfaut!

Je kunt niet overclocken, met dat boardje.
Koop een nieuwe!

[ Voor 59% gewijzigd door FiXeR.nl op 24-09-2005 15:17 ]

Verwijderd

[...]

LOOOOOOOOOOOOOL

offtopic:
Jesus man, wat lul je nou vanaf p2 350?? Ik heb vroeger een pentium 3 600 gehad die geheel was unlocked,
Get your facts straiight dude...

Verwijderd

om de discussie verdert te gaan :P

De p4 is totaal gelocked.. alleen de developer modellen zijn unlocked :P

een gewone desktop model is dus niet unlocked ;)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja... een beetje een grote kick, verder voegt het weinig toe aan de discussie :)

*kloink* slotje :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.