Toon posts:

twee servers op 1 ipadres?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een poosje een externe harde schijf via een linsys nslu2 in mijn netwerk hangen.
Deze is vanaf buiten dus prima bereikbaar.
Onlangs op een oudere computer linux geinstalleerd met daarop xampp.
Als ik van buitenaf wil inloggen pakt hij telkens de linksys nslu2 en gaat niet naar het inlogscherm van xamp.
Mijn vraag is kan ik deze twee apart benaderen. is er misschien poortnummer toe te kennen.
Heb het uitgeprobeert maar werkt niet.
Zet ik de nslu2 uit dan gaat hij wel naar het inlogscherm van xampp

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 14:40

DizzyWeb

Ondertiteld

Je hebt een netwerk harddisk in je interne netwerk hangen en die is van buiten af benaderbaar... zomaar? Of heb je misschien een router oid in gebruik?

Dit is een beetje erg weinig informatie.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, dat wordt gewoon een gevalletje poortmappen als ik het zo hoor. Vervelende voor jou is dat je sommige dingen niet echt kunt mappen, zoals het benaderen van de externe HDD. Dus ik denk dat je xampp zult moeten gaan mappen op een andere poort.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Alles zit achter een linksys router. befsx41
Hoe moet ik het in xampp mappen?

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

moet ik me zoiets voorstellen bij je netwerksetup:
code:
1
2
3
4
5
internet - router ----------- NSLU2
                |
                |---------------- linux webserver
                |
                \---------------- andere machines

zo ja, hoe komt het dan dat die NLSU2 en linux webserver hetzelfde IP hebben? of bedoel je daarmee dat je vanaf buiten hetzelfde IP hebt? en waarom heeft die NLSU2 een webserver draaien dan? wil je dat wel houden of niet?

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry, het gaat om het ip adres van buiten af.
Die linksys nslu2 is alleen om harde schijven direct in het netwerk te hangen.
Deze is vanaf buiten mijn eigen netwerk bereikbaar om wat vanaf te downloaden.
Wat ik heb begrepen draait in de firmware van die nslu2 een uitgeklede versie van samba.
hij zit op 62.163.182.73
Als je dit van buitenaf benaderd zie je het menu van die nslu2
Als ik in xampp nou een poortnummer kan meegeven dan zouden ze beide kunnen bestaan

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je kunt de Apache van Xampp prima een poortnummer meegeven. Dit staat in de configuratiefiles. Check maar eens even de documentatie :)

Volgens mij kun je dit vinden in httpd.conf
En dan "Listen 80" aanpassen naar "Listen <ander portnummer>"
Ook moet je van "ServerName localhost:80"
Even maken "ServerName localhost:<ander portnummer>"
(Natuurlijk beide zonder de "" ;) )
En natuurlijk ook de ingestelde poort van Apache vrijgeven/mappen in de router zodat hij ook die poort doorlaat.

[ Voor 76% gewijzigd door Ultraman op 18-07-2005 13:40 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je gebruik kan maken van subdomeinen dan kan je het met apache regelen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Ik zou het kwa architechtuur zo doen:

Afbeeldingslocatie: http://ks.spugium.net/schema.jpg

Maar je moet wel ff goed kijken naar die switch welk ik getekend hebt. Ik ben uit gegaan van een firewall met switch mogelijkheid. i.e. een linux bak met iptables en route mogelijkheid. Of zo'n huis tuin en keuken adsl modem/router

<edit> BAAL! Je 62.163.182.73 NSLU2 interface werkt ook op port 80, dus je zult een port moeten aanwijzen om intern door te sturen naar port 80 van je nslu2 machine, of de hele port veranderen naar een ander getal, tenzij je natuurlijk die webserver gebruikt voor interface met je NSLU2, en zo komen we weer op je vraag :)

Zou lekker een andere poort toe wijzen aan je NSLU2 server, of idd portmappen..

lekker nuttige post zo 8)7

[ Voor 107% gewijzigd door Four op 18-07-2005 13:52 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt tot zo ver.
Als het uiteindelijk niet lukt om die nslu2 op een andere poort te zetten dan ga ik het in xampp aanpassen.
Heb inmiddels optie gevonden om die nslu2 naar een andere poort te verwijzen, op 6500.
Als ik nu van buiten inlog kan ik inderdaad meteen in xampp terecht komen.
Echter binnen mijn netwerk kan ik wel gegevens van de nslu afhalen meer niet meer naar toe schrijven .\Ik vermoed dat poort 80 twee richting verkeer doorlaat en poort 6500 niet.
Zoals boven omschreven mag bij http niet poort 135 gebruikt worden krijg dan ook de melding dat die boven de 1024 gekozen moet worden.
Is er een poort boven de 1024 doe twee richtingen door laat.
In mijn nslu2 setup kan ik maar 1 getal invoeren dus 1 poortnummer vrij geven.

Verwijderd

hoi ik wauw vraagen wie mij kan helpen met een webserver op de nslu2 te zetten ik ben al 1 jaar bezig en het lukt me niet

groetjes Arno

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:56:
hoi ik wauw vraagen wie mij kan helpen met een webserver op de nslu2 te zetten ik ben al 1 jaar bezig en het lukt me niet

groetjes Arno
Volgens mij is dat met een beetje zoekwerk heel goed zelf uit te vinden. Omdat ik niet verwacht dat hier nog een zinvolle discussie uitkomt gaat deze op slot.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.