bronnen game-nieuws voor games weblog?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Binnenkort wil ik een games weblog opstarten en ik vroeg me af wat de belangrijkste bronnen zijn voor al het game-nieuws. Misschien hebben jullie tips voor me?

Zelf heb ik me bv. al aangemeld bij Gamepress.com, voor persberichten en ander game-nieuws. Daarnaast hou ik natuurlijk sites als gamesindustry.biz ook in de gaten. Tot slot zijn er VEEL game-sites waar ik ook altijd interessant nieuws vandaan kan halen, zoals gamer.nl, gamespot.com, eurogamer.net, ign.com enzovoort.

Hebben jullie wellicht nog tips voor me? Ik wil het liefst niet teveel nieuws overnemen van andere sites, dus ik vind het belangrijk om nieuws uit persberichten en andere 'neutrale' bronnen te halen.

Ik weet niet of deze topic hier thuishoort, maar dit leek me de meest logische plek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 21-10 20:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Als je van andere sites afhankelijk bent, loop je altijd achter de feiten aan. Tenzij je wat meer diepgang wilt introduceren en zelf inhoudelijke stukken schrijft. Bijv. een belichting van het personeelsbeleid bij EA :P (ik noem maar iets).

Maar verder heb je nog bluesnews.com, shacknews, ve3d.com, en vele anderen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

games.fok.nl :D hoef jij het zoek en kopieer werk niet meer te doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

fok! games :X

Link in m'n sig is helaas down, maar Worthplaying is een hele goede.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
LOL games.fok.nl is 1 van de meest waardeloze gamesites.

Ik heb vroeger voor diverse gamesites gewerkt en eigenlijk zijn de beste bronnen, bekenden die je maakt in het wereldje. Probeer ook bij uitgevers en vooral developers zelf binnen te komen. Gewoon mailen voor interviews etc. Als je diverse mensen zo kent kom je ook sneller niewtjes direct te weten ipv dat je ze loopt over te typen van gamespy.com of gamer.nl

En je weet het, gamespy is het slechtste voorbeeld van een goede objectieve site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
en zodra je "binnen" bent, populair wordt en beetje geld binnenhaalt zou je kunnen gaan denken aan een glossy :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Laatst online: 20-09-2022
games.fok.nl lijkt me inderdaad niet echt de beste bron nee :+ Maar goed, als ik zulke bezoekersaantallen had op een weblog, zou ik uiteraard heel blij zijn :)

bedankt voor de tips zover, ik heb m'n bookmarks weer een leuke update gegeven. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Goed netwerken en contact proberen te leggen met interessante bronnen. Veel mailen en er zijn altijd een aantal mensen die reageren.
Pagina: 1