[Laptop] Compaq Evo N1020V nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb momenteel mijn laptop, een Compaq Evo N1020V van 1,5 jaar oud en ik zit er aan te denken om deze te upgraden met meer geheugen. Ik kocht deze laptop met 256 mb en heb dit een jaar later geupgrade met 256 mb erbij, in totaal 448 mb (16 mb shared video) nu. Nu ben ik sinds kort bezig met Linux en heb op mn werk ondervonden dat het allemaal een stuk beter draait wanneer er meer geheugen in de pc zit (een Dell P4 3.0 met 1gb ddr). Ook voor Windows XP (pro) zal dit een hoop schelen? Nu heb ik de geheugen wizzards van Informatique (voor Kingston of DaneElec) doorlopen en ik kom op geheugenmodules van 512 mb voor bijna 100 euro per stuk. Nu keek ik bij Alternate en kwam deze tegen;

http://webshop.alternate....rue&artno=I9ND27&#tecData

Voor de helft van de prijs dus... Nu kwam ik hier tegen dat Valueram goedkopere chips waren maar dat het eigenlijk niets uitmaakte behalve bij overclocks. Dit ben ik niet van plan dus lijkt me geen probleem. Ik heb Alternate gemaild maar ze kunnen geen duidelijk antwoord geven of dat het werkt, ze raden aan de Kingston geheugen wizard te draaien en die geven dezelfde modules als bij Informatique maar dus voor dezelfde prijs... Ik heb van het weekend eens gekeken met Aida32 en kwam er achter dat ik 1 module van Hyundai (deze zat er in bij de levering) en er een van DaneElec (deze heb ik gekocht) in zat. Beide modules zijn van het type pc2100 - 266. De geheugenmodules die ik bij Alternate tegenkwam zijn pc2700 - 333. Volgens de specs van HP past dit er ook in. Heeft iemand hier ervaring mee? Kwam er op GoT weinig over tegen.

Mooie besteding van mn vakantiegeld lijkt me ;)

Whoop!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Bij mijn evo N800v (de voorloper van de 1020) stond overal genoemd dat ie max 512Mb PER BANK aankon.

Ik heb op de gok geheugen besteld, 1Gb Kingston PC2700, 85 eur @ Ebay. Nieuw in verpakking, en ondanks dat t 1 slot is, vreet ie t wel.

In principe heb je met kingston de grootste kans dat het werkt (mijn ervaring),al zou ik wel de optie openhouden om m eventueel te retourneren.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Heb het gekocht en het werkte direct en zonder problemen. De laptop is merkbaar sneller geworden. Ben blij dat het dus ook gewoon met het goedkope geheugen werkt :)

Whoop!