Netwerk valt weg tijdens kopiëren bestanden

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
De situatie is als volgt:

Desktop:
Windows 2000 SP4 Professional
Geen firewall
Symantec Corporate Anti-Virus Client 9

Server:
Windows 2003 Server Enterprise SP1
Geen firewall
Symantec Corporate Anti-Virus Server 9

Ik probeer een aantal RAR files met een totale omvang van 4 gig te kopiëren van de desktop naar de server. Tijdens het kopiëren krijg ik een foutmelding. Ik heb zowel vanaf de server als vanaf de desktop het kopiëren gestart:

Vanaf desktop: Deskopt --> Server

Error Copying File or Folder: Cannot copy FILENAME: Acces is denied. The source file may be in use.

Vanaf server: Desktop --> Server

Error Copying File or Folder: Cannot copy FILENAME: The specified network name is no longer available.

Heb ook al naar andere schijven in de server geprobeert te kopiëren en om andere schijven als bron te gebruiken op de desktop. Tot voorheen werkte dit allemaal goed. Ik heb alleen een nieuw moederbord in mijn desktop gezet, namelijk een Asus A7N8X-E Deluxe. Ik gebruik daarvaan de onboard gigabit netwerk aansluiting. Op mijn server maar ik ook gebruik van de onboard netwerk aansluiting. Beide zijn verbonden met een Repotec gigabit switch. Ik heb tijdens het kopiëren ook een keer een dos ping commando mee laten lopen. Dit bleef gewoon netjes zonder verloren paketjes doorlopen tijdens het optreden van het probleem. Ik heb de eventlogs op server en desktop nagegeken maar niks gevonden. De schijven laten controleren door windows en ook niks gevonden. De drivers die gebruikt worden zijn de laatste volgens mij, want heb ze van de website gedownload. Heb ook nog geprobeert om met de andere onboard aansluiting (100 Mbit) de bestanden over te zetten. Dit gaat wel zonder problemen. Het probleem lijkt zich dus te beperken tot de Marvell Gigabit aansluiting.

Update: Heb zojuist de data overgezet middels FTP. Dat werkte wel goed. Zodra ik ook maar even probeerde met Windows verkenner ging het weer mis. Zou het kunnen zijn dat Windows directory sharing gevloeliger is voor fouten in het netwerk dan FTP. Dat zou namelijk verklaren dat de FTP wel gewoon doorging en werkte.

Heeft iemand een idee van wat er aan de hand kan zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door cyspoz op 18-07-2005 17:57 . Reden: Update ]

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Een kick en een kleine update. De Marvell chip die de gigabit internet verinding verzorgt wordt erg warm (direct pijn aan je vingers). Zou dit de reden van het probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Probeer eens een andere kaart zou ik zeggen, het ís mogelijk, maar je zult het even moeten uitsluiten :)

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Heb gister de server moeten rebooten i.v.m. software updates. Heb daarna de fout geprobeerd te representeren, maar zonder succes. Lijkt er op dat het probleem zich niet meer voor doet. Moet ook zeggen dat ik mijn machine in een andere kast heb gezet die beter koelt waardoor chip misschien minder warm wordt. Dus welke van de twee nu de oplossing is geweest is niet duidelijk...