Ervaringen cartridges vullen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.953 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Bij ons in Woerden is pas een InkStation geopend.
Daar kun je vrij goedkoop je inktpatronen laten vullen.

Afbeeldingslocatie: http://www.inkstation.nl/images/indexfoto.jpg

Ik heb mijn HP 840C patronen (zwart en kleur) laten vullen en betaalde volgens mij 15 euro voor de kleurencartridge en 10 euro voor de zwarte. Aanzienlijk goedkoper dan nieuwe kopen!

Prijslijst

Maar nu heb ik mijn eerste ervaring hiermee, na een poosje normaal gebruik is mijn 'geel' op.
De kleurencartridge print alles wat normaal met geel moet nu met paars. Ik heb hem schoongemaakt en met de printgaatjes op een doekje gedrukt, en ik zag duidelijk alleen blauw en rood, dus de geel is op.

Mijn vraag is nu, wat zijn de ervaringen van andere Tweakers met navullen ipv nieuwe kopen?
Kan het zijn dat de patronen sneller leeg zijn na vullen dan wanneer je nieuwe gebruikt zou hebben?
Ik heb voor mijn gevoel niet intensiever geprint dan normaal, en toch is al vrij snel de kleur geel op.

Ik heb geïnformeerd bij de vestiging (via mail) of dit klopt en of ze ook alleen de geel kunnen bijvullen, dus even op antwoord wachten.

Ik vond het trouwens niet echt professioneel gaan. Maar goed de winkel was ook nog maar net open en er moest nog van alles aan gedaan worden. Er hing zelfs een groot whiteboard met aantekeningen en boodschappen die nog gedaan moesten worden :p Er liepen twee gastjes rond die een beetje in de weer gingen met wat spuiten (net een ziekenhuis!) en een paar keer testen op een doekje tot blijkbaar alle kleuren het deden. Ik kreeg wel plastic dopjes om over de printgaatjes te doen, dat was wel handig want anders zit alles onder de inkt. Maar als blijkt dat navullen veel minder lang meegaat dan nieuwe kopen, is het misschien op de lange termijn niet eens veel voordeliger meer.

Misschien hebben hier nog mensen ervaringen om te delen? (Winkels, kosten, hoe lang doe je ermee, etc.)

[ Voor 12% gewijzigd door Syntagma op 18-07-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Niemand die hier ervaringen wil delen?
Ik heb overigens geen reactie op de mail gehad, beetje jammer.
Dan maar weer langsfietsen met mn patroontjes.

Als nu blijkt dat ze na vullen niet lang meegaan, dan voortaan maar weer nieuwe (of ander merk) kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden nummer 56 en 57(hp 5150) nagevuld. Dit ging prima. Maar de printer was met die navullingen ook sneller leeg, als met origineel. En zeker geel ging heel hard, maar das ook logisch omdat geel boor bijna elke kleur gebruikt word door de printer. Op zich was de kwaliteit wel aardig, maar op de instelling normaal, liepen er allerlei banen over het printwerk heen. Op de instelling best was het wel netjes. Heb er dan ook veel mee geprint en veel kosten bespaard (set van 3 kleuren(50ml per kleur en 1(150ml) zwarte voor de prijs van een setje origineel zwart en kleur. Maar als je per vulling van kleur 10 euro moet betalen, klinkt mij origineel toch beter in de oren.
Mijn ervaring is dus ook dat hij veel sneller leeg is(mede omdat ik alles op best moest printen ipv normaal).

Ook gaan de koppen sneller verstopt zitten. Ik heb met die navullingen veel afgedrukt, dat ging goed, maar wanneer je hem een dag of 3 niet gebruikte zat er vaak iets dicht. Dan moest je de cartridge een uur of 3 op een schoteltje met warm water met een beetje zeepsop zetten dan ging hij weer open. Ook was het soms een beetje een knoeiboel, omdat wanneer de print kwaliteit iets af begon te nemen ik hem weer bijvulde, en hij dan soms nog niet helemaal leeg was en dus iets overstroomde.
Ook bij veel zwarte tekst afdrukken merkte ik dat hij in t begin t goed deed, na een aantal pagina's iets grijzer werd, en als je dan ff wachte gewoon weer zwart ging printen. Er zat dus nog wel inkt in maar het leek alsof dit iets te langzaam naar de kop ging.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger ook wel gedaan , ook 'nep' cartridges geprobeerd, maar de originele cardtridges doen het toch het mooiste (HP990C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Thx voor de replies!

Def_P ik herken me in je verhaal, nu je het zegt heb ik ook de indruk dat het na het vullen iets problematischer is. Strepen, zwart minder mooi etc. Ik zal ze binnenkort nogmaals laten vullen en dan even kijken hoe het gaat. Verstoppingen heb ik nog niet gehad.

Maar als het zo lastig blijft, dan maar weer die dure krengen kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 09:04

Woohooo

Smilie, James Smilie

Bijvullen is allemaal heel leuk en ook stukje goedkoper dan een originele cartridge, maar zodra er ook maar iets kapot is aan de printer is het 9 van de 10 keer doordat er niet originele cartridges zijn gebruikt. Waardoor je niet alleen (mocht je de printer opsturen) een superhoge rekening krijgt, maar ook dat je garantie vervalt.

Heb hier toevallig een rekeningtje van een Espon printer. Zal hem ff voor je op rij zetten:
  • € 50,- Reparatie Espon Printer buiten garantie
  • € 95,- Print Head Silicon
  • € 7,- Ink System Assy
  • € 5,- Tube Inkt
En zo gaat die lijst nog ff door totdat je op een totaal bedrag van *ahum* € 241,- (EX BTW en VERZENDKOSTEN!) dus € 300,-..

En als reden dat die kapot was geeft Epson op:
"Dat door het gebruik van niet originele cartridges de kop verstopt is geraak, de kop, pomp en pads dienen vervangen te worden"

Nou leuk dan.. kan je gelijk om een nieuwe en moet je ook nog iets van € 70,- betalen voor administratie en vervoerskosten.

Maaruh succes met je winkel ;)
Er zijn zat mensen die dit niet weten en toch om goedkope dingen komen

[ Voor 57% gewijzigd door Woohooo op 20-07-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Voor dat bedrag laat je een printer toch ook niet maken? Dan heb je zowat (of helemaal) al een nieuwe printer namelijk.

Navullen is mij slecht bevallen. Namaak cartridges werken hier in mijn Epson ook niet echt goed (slechte kleuren / strepen / inkt lang nat). De namaak van de lidl doen het wel erg goed :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 08:16

orca

Zwem goed, Broeder.....

Bijvullen doe ik al jaren en het liefst zelf..

de HP cartridges vullen lekker bij en heb gemerkt dat nieuwe (originele) vaak ook nog een halve cc inkt kunnen hebben. Wat wel een probleem is bij HP is dat de printkop defect kan gaan als er geen inkt meer in zit. Epson gebruikt piezo om de druppeltjes te maken HP gebruikt iets wat bij verhitting uitzet. Als er geen inkt in zit dan kunnen ze verbranden en dan werkt dat ene gaatje niet lekker meer.

ook het feit dat HP bijhoudt wat de inkt niveau's zijn van een patroon maakt het bijvullen extra spannend.

Ik heb nu een epson met 6 inkt patronen welke ik regelmatig zelf bijvul. dan ben ik toch een factor 10 goedkoper uit dan steeds maar weer originele patronen kopen.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Wij NL'ers zijn nogal huiverig vanwege garantie bepalingen. Maar dit heeft geen enkele invloed. Ik heb vd week bij InkOutlet in Groningen mijn HP 15 en HP78 cartridges laten navullen voor resp. 9,90 en 13,50.

Resultaat ziet er netjes uit. Nette winkel trouwens; schoon en geen inkt of troep.
Pagina: 1