Hallo
Ik heb hier een FTP server draaien. Ik gebruik daarvoor Serv-U FTP (versie 5.2).
Het probleem is dat ik pasv-mode niet kan gebruiken. Telkens als er iemand in de FTP wil komen via PASV mode, dan kan er vaak niet ingelogt worden. Waarschijnlijk omdat mijn modem (Alcatel Speedtouch Home -> Pro) de poorten dicht heeft.
Poort 21 van FTP staat open.
Zolang er geen PASV mode word gebruikt kan iedereen gewoon inloggen.
Ik heb dit bij serv-u ingestelt:
PASV port range: 10200 - 10205 .
de poort 10200 t/m 10205 heb ik geforwart in de modem naar de FTP server.
Helaas werkt het dan nog niet. Telkens als er verbinding gemaakt word met PASV aan, dan word het totaal weer een andere poort. Dus hij gebruikt niet de opgegeven poorten.
(Ja ik heb op SAVE gedrukt
).
Als ik dit probeer via een PC in het netwerk, dan word er ook een andere poort gepakt dan de poort die opgegeven is bij de PASV port range
.
Ik heb nu allerlei poorten geprobeerd, maar hij wil nog steeds niet.
Ik heb de search gebruikt, maar dingen die ik daar tegen kom lossen mijn probleem niet op
Hopelijk is mijn verhaal duidelijk genoeg, en kan iemand mij helpen
Ik heb hier een FTP server draaien. Ik gebruik daarvoor Serv-U FTP (versie 5.2).
Het probleem is dat ik pasv-mode niet kan gebruiken. Telkens als er iemand in de FTP wil komen via PASV mode, dan kan er vaak niet ingelogt worden. Waarschijnlijk omdat mijn modem (Alcatel Speedtouch Home -> Pro) de poorten dicht heeft.
Poort 21 van FTP staat open.
Zolang er geen PASV mode word gebruikt kan iedereen gewoon inloggen.
Ik heb dit bij serv-u ingestelt:
PASV port range: 10200 - 10205 .
de poort 10200 t/m 10205 heb ik geforwart in de modem naar de FTP server.
Helaas werkt het dan nog niet. Telkens als er verbinding gemaakt word met PASV aan, dan word het totaal weer een andere poort. Dus hij gebruikt niet de opgegeven poorten.
(Ja ik heb op SAVE gedrukt
Als ik dit probeer via een PC in het netwerk, dan word er ook een andere poort gepakt dan de poort die opgegeven is bij de PASV port range
Ik heb nu allerlei poorten geprobeerd, maar hij wil nog steeds niet.
Ik heb de search gebruikt, maar dingen die ik daar tegen kom lossen mijn probleem niet op
Hopelijk is mijn verhaal duidelijk genoeg, en kan iemand mij helpen