Toon posts:

PASV mode probleem met Serv-U FTP server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

Ik heb hier een FTP server draaien. Ik gebruik daarvoor Serv-U FTP (versie 5.2).

Het probleem is dat ik pasv-mode niet kan gebruiken. Telkens als er iemand in de FTP wil komen via PASV mode, dan kan er vaak niet ingelogt worden. Waarschijnlijk omdat mijn modem (Alcatel Speedtouch Home -> Pro) de poorten dicht heeft.
Poort 21 van FTP staat open.
Zolang er geen PASV mode word gebruikt kan iedereen gewoon inloggen.

Ik heb dit bij serv-u ingestelt:
PASV port range: 10200 - 10205 .
de poort 10200 t/m 10205 heb ik geforwart in de modem naar de FTP server.

Helaas werkt het dan nog niet. Telkens als er verbinding gemaakt word met PASV aan, dan word het totaal weer een andere poort. Dus hij gebruikt niet de opgegeven poorten.
(Ja ik heb op SAVE gedrukt :P ).

Als ik dit probeer via een PC in het netwerk, dan word er ook een andere poort gepakt dan de poort die opgegeven is bij de PASV port range :( .

Ik heb nu allerlei poorten geprobeerd, maar hij wil nog steeds niet.

Ik heb de search gebruikt, maar dingen die ik daar tegen kom lossen mijn probleem niet op :r 8)7

Hopelijk is mijn verhaal duidelijk genoeg, en kan iemand mij helpen :) _/-\o_

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:02:

Helaas werkt het dan nog niet. Telkens als er verbinding gemaakt word met PASV aan, dan word het totaal weer een andere poort. Dus hij gebruikt niet de opgegeven poorten.
(Ja ik heb op SAVE gedrukt :P ).
apply (niet save) mag ik hopen:

http://www.dslwebserver.com/images/sbs-serv-u/29.gif

Anders post hier voor de zekerheid eens een client-log van een (mislukte) pasv connectie en het config schermpje van je server. Je verhaal klopt wel aardig.

(een exotische uithoek die je nog kunt bekijken is de nat-ftp applicatie helper in je router)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Heb op apply gedrukt ;)

Hier een screenie van de config:
Afbeeldingslocatie: http://lite-on.homelinux.net/images/gathering.tweakers.net/serv-u1.jpg

Ik kan nu zelf even niet kijken welke error ik krijg aangezien ik in het netwerk zelf nu zit ;)
Ik zal zo even iemand vragen om de error door te geven :)

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
Als je PASV transfers wil kunnen doen, dan moet je onder domains, onder je aktieve domein, in settings, tabje advanced, je externe IP invullen.