Bij het bouwen van mijn eerste netwerk (ben dus een n00b op dit gebied) heb ik het probleem dat computers elkaar niet zien. Het netwerk bestaat uit de volgende onderdelen:
Linksys WAG54G acces point / router / ADSL modem
Pc met WinXP professional (met netwerkkabel aangesloten op router)
PC met WInXP MCE met wireless kaar aangesloten
Pocketpc ook wireless
Alle drie de machines draaien met een vast IP adres en de DNS instellingen van de ISP. Verbinding krijgen met internet is ook geen probleem, maar het contact leggen tussen de verschillende systemen.
De bedoeling is dat de bestanden van beide pc's onderling gedeeld worden en toegankelijk zijn. Probleem is alleen dat ik in mijn netwerkomgeving geen andere pc's zie. Inmiddels heb ik de FAQ's en dit forum gelezen en nog altijd geen oplossing.
Kan iemand mij vertellen wat er anders ingesteld moet worden om mijn netwerk toch werkend te krijgen?
Linksys WAG54G acces point / router / ADSL modem
Pc met WinXP professional (met netwerkkabel aangesloten op router)
PC met WInXP MCE met wireless kaar aangesloten
Pocketpc ook wireless
Alle drie de machines draaien met een vast IP adres en de DNS instellingen van de ISP. Verbinding krijgen met internet is ook geen probleem, maar het contact leggen tussen de verschillende systemen.
De bedoeling is dat de bestanden van beide pc's onderling gedeeld worden en toegankelijk zijn. Probleem is alleen dat ik in mijn netwerkomgeving geen andere pc's zie. Inmiddels heb ik de FAQ's en dit forum gelezen en nog altijd geen oplossing.
Kan iemand mij vertellen wat er anders ingesteld moet worden om mijn netwerk toch werkend te krijgen?