Toon posts:

Mp 3 speler aansluiten aan Autospeakers ZONDER radio

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een nieuwe aute, een mooie cabrio (Suzuki Vitara) nu heeft de vorige eigenaar een auto radie gehad en eze eruit gehaald. zelf luister ik alleen naar mijn iPod.

De speakers van de vorige eigenaar zitten er nog in, hoe kan ik hierop een mp3 speler aansluiten zonder een radio te moeten kopen?

ik wil geen radio kopen om een aantal redenen:
  • te duur
  • diefstalgevoelig (cabrio)
  • ik luister niet naar radio/cd's
  • ik kan dan nog steeds mijn iPod niet gemakkelijk aansluiten
wat ik eigenlijk wil is gewoon een koptelefoonaansluiting ergens op m'n dashbord die direct naar de speakers gaat.

wie kan mij helpen? of mij in de juiste richting sturen.

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Als het goed is kan je via een verloopkabeltje de ipod direct aansluiten op een versterker. Zonder versterker of iets in die weg gaat de ipod iig niet genoeg vermogen kunnen leveren. Het goedkoopste en best weg te werken is toch een simpele autoradio met line-in. Dan kan je je geluid ook nog instellen.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 18:50

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Je zult, denk ik, een kleine versterker tussen de speakers moeten hangen. Kweet niet of je goed geluid krijg als je je speakers (2 of 4 met of zonder sub??) à la oordopjes aansluit :+. dat je de kabelels op een audio jack aansluit dus....

offtopic:
te laat

[ Voor 7% gewijzigd door DDemolition op 18-07-2005 11:03 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn gedacht, gewoon een el-cheapo aoutoversterkertje kopen. Ergens in je kofferbak monteren, en een verloopje van je versterker naar je dashboard laten lopen waarop je je Ipod kunt aansluiten. Voeding van je versterker zou ik wel mee uitkijken; als je die permanent stroom laat trekken (dus ook als de auto uit staat) trek je met gemak je accu leeg. Ik zou hem zo monteren, dat ie de 12v van de radio-aansluiting gebruikt. Aangezien je toch moet doortrekken van je versterker naar je dashboard, zou ik het zo doen dat ik een aan/uit schakelaar met een ledje naast mijn Ipod-aansluiting op het dashboard monteerde. Die kun je gewoon tussen de voedingskabel hangen. Mooiste is wellicht een afdekplaatje voor een inbouwopening er voor gebruiken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-02 14:53
Je zult, denk ik, een kleine versterker tussen de speakers moeten hangen. Kweet niet of je goed geluid krijg als je je speakers (2 of 4 met of zonder sub??) à la oordopjes aansluit :+. dat je de kabelels op een audio jack aansluit dus....

en je iPod versexen? :+

[ Voor 183% gewijzigd door SgtCaffran op 18-07-2005 16:54 ]