Executable encryptie + patchen

Pagina: 1
Acties:

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Wij gebruiken een softwarepakket (softwarepassport) om onze executable te beveiligen. De executable wordt gebouwd met Visual Foxpro. Momenteel bestaat het pakket dan ook alleen uit deze executable en de standaard visual foxpro runtime bestanden.

Nu willen we graag gebruik gaan maken van patches, omdat we tot nu toe bij elke release het volledige programma moeten releasen. Maar nu ontstaat dus het probleem dat de encryptiesoftware elke keer de executable zodanig wijzigd dat het voor de patchsoftware lijkt alsof het elke keer een andere executable is. Dit heeft uiteraard als gevolg dat de patches bijna net zo groot zijn als de executables op zich en dus schieten we er niks mee op.

De enige mogelijke oplossing die ik kan bedenken is dat je een scheiding maakt in je programma en sommige functionaliteit in bijvoorbeeld dll's stopt die je dan wel kan updaten met patches. De executable zelf zou dan je dan alsnog kunnen versleutelen.

De reden dat dit eigenlijk niet eerder gedaan is, is dat nu de volledige source met de executable meegaat zodat als een fout zich voordoet je meteen informatie hebt over waar in de source (welke functie enz.) het probleem zich voordoet. Gezien de source er dus bijzit is er tot nu toe gekozen voor een goede beveiliging. Als je voor de optie gaat met de dll's enz. verlies je natuurlijke foutopsporing die we nu wel hebben.

Iemand nog goede suggesties of ervaringen voor dit probleem ?

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 13:09
Dat de source er in zit, betekend dat je in Debug mode gecompileerd hebt? Wordt het programma daar niet ook veel trager van?

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23

pistole

Frutter

ProgrammerX schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:32:
Als je voor de optie gaat met de dll's enz. verlies je natuurlijke foutopsporing die we nu wel hebben.
Hoezo? Je kan toch prima die dll's debug info laten bevatten?

Ik frut, dus ik epibreer

• ProgrammerX
Ik ben zelf helaas nog niet zo lang bezig met Visual Foxpro, dus of je problemen gaat krijgen met losse dll's en debug informatie weet ik niet. Het feit dat je debug info meecompileerd levert denk ik wel iets van snelheidsverlies op, maar niet echt significant.

Voor nu lijkt het er toch op dat we gewoon meer functionaliteit gaan onderbrengen in losse bestanden. Of dit dll's gaan worden gaan we nog onderzoeken.

P.S. Los van die debug info heb ik me laten vertellen dat het vrij eenvoudig is om een bestaand visual foxpro programma te decompilen, dus een goede beveiliging is noodzakelijk.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:59

alienfruit

the alien you never expected

Als je functionaliteit van je applicatie wilt verplaatsen na DLLs bedenk dan wel dat de gebruiker dan misschien ook wel dlls kan uitwiselen met een uitgebreidere versie.

Verwijderd

riezebosch schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:48:
Dat de source er in zit, betekend dat je in Debug mode gecompileerd hebt? Wordt het programma daar niet ook veel trager van?
Manuel, misschien wil hij dat gewoon wel
Veel succes op de universiteit

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Wat is het punt van code beveiligen als je de hele source toch meelevert?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• ProgrammerX
Nou, de source wordt meegelinked met de executable, het is dus niet zo dat we de source er "leesbaar" bijgeven. Om nu te voorkomen dat mensen met het programma aan de haal gaan gebruiken we een beveiliging met encryptie.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:59

alienfruit

the alien you never expected

Je hebt de maker van softwarepassport ook al gevraagd of hij nog suggesties heeft?
Pagina: 1