Toon posts:

welke merken?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Halle beste mensen..,

over een paar weken ben ik van plan een nieuwe high end comp samen te stellen. dit is ongeveer wat erin komt:
- AMD FX
- 7800 GTX
- 1/2 GB RAM
- Etc.

Nu ben ik wel uit over wat ik kwa specificaties wil, maar zie ook nog veel verschillende merken met verschillende prijzen. Ik ben nog niet uit over het merk van mn hd, case, voeding, geheugen, videokaart en tft scherm.
hd: hitachi?
case: thermaltake?
voeding: ?
geheugen: Corsair?
videokaart: Asus?
Scherm: BenQ?

Wat is jullie mening hierover? Of zeg je gewoon dat het niks uitmaakt, als het maar de hardware zelf is. Bedankt voor reacties.

ps ben overigens beetje bang voor die case... ziet er wel leuk uit allemaal maar is het wel zo goed?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-07 09:41
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:31:
Halle beste mensen..,

over een paar weken ben ik van plan een nieuwe high end comp samen te stellen. dit is ongeveer wat erin komt:
- AMD FX
- 7800 GTX
- 1/2 GB RAM
- Etc.
Allereerst even over die 1/2 GB RAM.... ik hoop toch dat je daar mee 1 tot 2 bedoelt.... want als je een AMD FX en een 7800 GTX gaat combineren met 512 Meg RAM vind ik 't zeer zonde....

Over je merkkeuze:
Als je hier op GOT of op de rest van het net op merknamen zoekt, zal je vrij snel achter de voor- en nadelen van de verschillende merken komen. Sommige merken richten zich op pure prestatie, andere neigen naar zoveel mogelijk stilte, weer andere willen het zo goedkoop mogelijk houden. Aan de hand van al die eigenschappen kan JIJ bepalen wat voor merken goed zijn voor JOU.

edit:
Ik zie dat je je hier vandaag pas geregistreerd hebt, dus even wat opbouwende kritiek:

Het is misschien raadzaam even de Policy en de verschillende FAQ's te lezen. Dan zal je ook lezen dat het de bedoeling is dat je zoveel mogelijk zelf doet en ook laat zien dat je dat gedaan hebt voordat je een topic opent. Het lijkt er nu namelijk op dat je in plaats van zelf dingen te zoeken gelijk maar aan ons een samenvatting van de huidige computermarkt vraagt.

[ Voor 22% gewijzigd door El Psycho op 18-07-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor je tip. Ben idd nieuw, zal is gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:34
het is dan ook handig om te vermelden wat je ermee wilt, wat je er aan uit wilt geven en wat je zelf allemaal al hebt uitgezocht (niet uitzoeken wordt hier niet gewaardeerd)

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke, na idd een boel uitgezocht te hebben ben ik achter een paar dingen gekomen. asetek lijkt me het beste als voeding, lees hier op het forum veel goede berichten.

thermaltake ziet er leuk uit en heeft, zoals ik kan lezen, veel goede ervaringen.

kwa mobo een asus premium, hopen dat alle fouten uit de eerdere versies vzijn gehaald zoals noisy fans etc.

voor me geheugen heb ik nog steeds geen id, het verschil in schermpjes ook niet. Corsair voor geheugen wss. Maar zie dan nog altijd schermpjes van 500 euro met respons 12 19" maar ook van 200 euro 12 ms 19". Misschien dat iemand een goede tip kan geven. Ben gewoon altijd mn crt 17" gewent.

Verder zit ik nog steeds erg te twijfelen over me processor. Die fx-57 is op het moment vreselijk duur, je betaald 70% research kosten. De 4800+ prijst hetzelfde. Welke dan? De fx-55? De 4600+ of nog lager met weinig performance verlies tov de toppers als 4800 en fx57?

bedankt.

ps idd er komt 2 gb geheugen in.

ps2. gebruik de comp voor allerlei dingen. Gaming en muziek productie zijn sleutelwoorden. Verder nog wat aan 3d rendering programma's en andere grafische apps. Een alleskunnertje dus..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat wil je met je scherm? Dat moet je duidelijk weten. Sommige zijn geschikt om te gamen, sommige bij uitstek voor grafische toepassingen enzo.

Check de thread 'De ultieme 19" tft' eens :). Heeft mij nuttig geholpen bij de keuze van mijn 19" tft!

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als kast kun je een Coolermaster Stacker nemen. Heeft goede koeling en genoeg ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:44

vr6-only

Blub Blub

persoonlijk zou ik voor de 4800 gaan want fx55 geeft niet zoveel prestatie winst en is duurder.

geheugen: als je niet wilt overklokken dan neem je kingston of corsair.
wil je wel overklokken dan neem je GEIL dat zou ik doen tenminste.

hdd: ik heb hele slechte ervaringen met hitachi. maar toen ze werken waren ze snel en stil.

maar dat is seagate ook dus ik zou seagate kiezen.

merk vga kaart zou ik voor Leadtek gaan want uit tests blijkt dat Leadtek over het algemeen lagere temperatuur heeft en stiller zijn (fan)

voeding: Tagan, Thermaltake, Enermax. Zalman is ook goed maar volgens mij is hun sterkste voeding op dit moment 400 watt en dat is te weinig voor jouw systeem of aan de krappe kant.

ik zou voor een Tagan gaan. heerlijk stil.

ik heb hier Tagan en Enermax en allebei zijn top :D

scherm: dat ligt eraan, game je veel? dan moet je een snelle scherm nemen (8, 12 ms)
photoshop je veel dan neem je een slomere scherm want die hebben de beste kleurenweergave.

merken: Samsung, BenQ (8 ms), iiyama. daar heb ik goeie ervaringen mee.

kast: Lian li maar is knetter duur maar je krijgt waar voor je geld
wat ook heel goed is en redelijk goedkoop is de coolermaster stacker. heeft genoeg ruimte en goede airflow _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door vr6-only op 18-07-2005 12:36 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voeding: Antec of Tagan
monitor: Eizo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit slaat echt nergens op :) Iedereen zal natuurlijk de merk van zijn/haar eigen hardware aanprijzen. Je kunt ook gewoon op je gemak door dit forum surfen en bekijken wat voor PC-specs de medetweakers hebben (meestal zó te vinden via homepagelink, signature, link in signature, etcetera, moet je wel even signatures inschakelen in jouw myreact voorkeuren ;) ).

Een andere mogelijkheid is om op de Pricewatch te kijken welke producten het meest populair zijn. Bij bijvoorbeeld Socket939 moederborden is dat dus de Asus A8N-E. Verder kun je in de CSL FAQ en de PMG FAQ lezen hoe je een systeem moet uitzoeken/samenstellen.

Overbodig topic, leidt toch maar tot opsomming van uiteenlopende voorkeuren en het biedt weinig discussiewaarde. Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.