divx->dvd, geluid loopt niet meer synchroon met beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 4.451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
heey,

ik ben al een tijdje bezig een divx van eurotrip om te zetten naar dvd. De ondertiteling heb ik al vast in de film zitten, dus dat hoeft niet meer te gebeuren. Nu heb ik al meerdere how-to's geprobeerd maar bij elke is het resultaat dat het geluid niet meer gelijk loopt. Naar mijn gevoel zit er meer dan 5 seconden verschil tussen......

Mijn laatste poging was met het programma avi2dvd. Deze doet alles automatisch, zoals rippen van audio enzo. Maar ook deze geeft als resultaat dat het geluid niet meer gelijk loopt.

Wat doe ik verkeerd?????

Windows XP prof +sp2
AMD Athlon 1800+
512MB DDR-400
ECS K7S5A
ASUS Geforce 4 MX440

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Wat je verkeerd doet , weet ik zo 123 niet.
Uit eigen ervaring weet ik hoe het is om een goed programma te vinden die doet wat jij wilt.
Ik had zo'n soort geval zelf gehad ( AVI -> DVD+SUB ).
Met echt tientallen ( lees TIENTALLEN ) programma'tjes geprobeerd te hebben , was er wel
elke keer iets mee ( geen geluid , niet synchroom , wel geluid geen beeld , geen Subs erbij )
er was altijd wel iets.

Misschien dat 1 van deze sites je kan helpen

www.videohelp.com

www.doom9.nl

Het enigste programma wat voor mij werkte was DIKO.
Ook is het belangrijk de juiste codecs te hebben.

Suc7

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:08:
Wat je verkeerd doet , weet ik zo 123 niet.
Uit eigen ervaring weet ik hoe het is om een goed programma te vinden die doet wat jij wilt.
Ik had zo'n soort geval zelf gehad ( AVI -> DVD+SUB ).
Met echt tientallen ( lees TIENTALLEN ) programma'tjes geprobeerd te hebben , was er wel
elke keer iets mee ( geen geluid , niet synchroom , wel geluid geen beeld , geen Subs erbij )
er was altijd wel iets.

Misschien dat 1 van deze sites je kan helpen

www.videohelp.com

www.doom9.nl

Het enigste programma wat voor mij werkte was DIKO.
Ook is het belangrijk de juiste codecs te hebben.

Suc7
ik zal diko wel ff proberen straks.
ff ter info, het geluid ligt voor op de film zelf........ vaag gedoe

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
diko werkt niet. toen ie begon gaf ie de nodige foutmeldingen maar ging wel verder, nadat ie aangaf dat ie klaar was bleek er niks te vinden van de gemaakte dvd. Helemaal niks. Hoe kan dat??

Oscar Wilde

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Staat er op het forum van extradvd nix ?
Of je zou divxstart.com kunnen proberen.

Verwijderd

controleer ff of je AVI video 25 fps is, en of je AVI audio 48Khz gesampled is, dis namelijk vereist voor dvd

en is de AV-delay constant 5 sec?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 17:19 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:13:
controleer ff of je AVI video 25 fps is, en of je AVI audio 48Khz gesampled is, dis namelijk vereist voor dvd

en is de AV-delay constant 5 sec?
ff wat info van gspott:

video:
4CC: DX50/divx Name: DivX 5.0, 2 compatible codecs installed
runtime: 01:31:50 (132,101 fr)
xy: 592x320 (1.85:1) [=37:20]
bitrate: 783 kb/s
fps: 23.976
Qf: 0.172 bits/pixel

audio:
naam codec: 0x0055(MP3) ID'd as MPEG-1 Layer 3, 4 compatible codecs installed
bitrate: 35 kb/s (67/ch, stereo) VBR
Fs: 48000 Hz
(deze gegevens zijn trouwens van de avi waar de subs bij inzitten dankzij virtualdub, dus niet de originele avi)

originele avi (zonder subs):
video:
4CC: XVID/yv12, Name: XviD, 3 compatible codecs installed
runtime: 01:31:50 (132,102 fr)
xy: 592x320 (1.85:1) [=37:20]
bitrate 923 kb/s
fps: 23.976
Qf: 0.203 bits/pixel

audio:
naam codec: 0x0055(MP3) ID'd as MPEG-1 Layer 3, 4 compatible codecs installed
bitrate: 135 kb/s (67/ch, stereo) VBR LAME3.93
Fs: 48000 Hz

zou het aan (een van) de avi('s) kunnen liggen dat het misgaat???
die foutmelding is trouwens: could not open avs.

[ Voor 36% gewijzigd door Raven op 18-07-2005 19:32 ]

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
die foutmelding is opgelost --> ik heb de nieuwste versie van avisynth geinatalleerd.
Ik krijg nu wél een iso van 3 gig en een video_ts map met inhoud, maar geluid loopt wéér niet gelijk :(

Wat doe ik verkeerd??????

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 19-07-2005 01:18 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

de fps van de avi is 23.976, deze moet je converteren naar 25fps! (= 4,096% sneller)
en met de audio hetzelfde, die moet je ook ruim 4% sneller "maken"

de film die je hebt is een NTSC film, en ja, tis best wat werk om dat om te zetten naar PAL

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12 14:26
probeer het eens met dvd2svcd...

hierbij kan je gebruik maken van een aantal encoders.. ik raad je cce aan.

Maar het is wel omslachtig om eerst een avi om te zetten naar avi met de subs hardcodec erin en dan weer naar dvd omtezetten :?

Pak je originele avi laad die in dvd2svcd zet je sub erbij en je kan dan kiezen tussen selectable subs of hardcoded subs. Aan jou de keus :)

Verwijderd

op http://www.doom9.org/ staan ook guides hierover geloof ik

oja en je hebt wel de originele film gekocht hè

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12 14:26
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:45:
op http://www.doom9.org/ staan ook guides hierover geloof ik

oja en je hebt wel de originele film gekocht hè
avi's kopen :? 8)7

Verwijderd

naja maakt mij niet uit, maar als dit over gedownloade films gaat, waarvan je het origineel niet hebt, en een mod komt hierachter, is het topic zo dicht |:(

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:33:
de fps van de avi is 23.976, deze moet je converteren naar 25fps! (= 4,096% sneller)
en met de audio hetzelfde, die moet je ook ruim 4% sneller "maken"

de film die je hebt is een NTSC film, en ja, tis best wat werk om dat om te zetten naar PAL
zou dat ervoor zorgen dat audio en video synchroon gaan lopen??
andreict schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:40:
probeer het eens met dvd2svcd...

hierbij kan je gebruik maken van een aantal encoders.. ik raad je cce aan.

Maar het is wel omslachtig om eerst een avi om te zetten naar avi met de subs hardcodec erin en dan weer naar dvd omtezetten :?

Pak je originele avi laad die in dvd2svcd zet je sub erbij en je kan dan kiezen tussen selectable subs of hardcoded subs. Aan jou de keus :)
dvd2vcd heb ik allang geprobeerd, zowel met originele avi als met de avi met subs derbij in. krijg zelfde resultaat, audio en video loopt niet synchroon

Oscar Wilde

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:11

nwagenaar

God, root. What's the differen

Zelf werk ik met avidemux2 ( link ) of TmpGenc maar ik zorg er altijd voor de ik de video en het geluid apart converteer naar een aparte .m2v en .mp3 of .ac3 bestand. Zeker in combinatie met VBR MP3 audio streams wil het geluid nogal eens niet synchroon gaan lopen.

Mijn advies is dan ook om het geluid te demuxen uit het originele bestand door middel van VirtualDub (Mod) en vervolgens alleen de video te encoden met je favo programma (advies : Avidemux2, aangezien deze aanzienlijk sneller is dan TmpGenc en is beschikbaar voor het win32 platform). Met diverse programma's kun je vervolgens je audio stream omzetten naar een .MP2 of .AC3 (Avidemux2 kan overigens de videostream en audiostream apart converteren zodat je niet speciaal VirtualDub hoeft te gebruiken icm andere programmatuur) en je bestanden te authoren naar DVD (bijvoorbeeld TmpGenc DVD Author).

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

als je er eerst voor zorgt dat je een avi krijgt van 25fps met 48Khz audio, waarvan de A&V synchroon loopt, dan kan je daarmee een dvd maken met 1 van de 20 programma's die je al hebt geprobeerd.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
ik heb net een howto gevonden om een pal dvd te maken van die avi. --> link
zal die wel ff proberen straks. Maar wat als het resultaat hetzelfde blijft, audio loopt paar sec voor video, wat dan??

Oscar Wilde

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-12 14:36

Flame17

Captur EDC 130

Eerst het geluid eruit halen met VirtualDub en saven als WAV- conversion naar 44khz

Dan video laden in VD en bij audio vinkje bij source weghalen en zetten bij WAV, daarna je geluid ( het WAVje) laden en dan met video- filters je sub laden, daarna compressie bij audio en video instellen en saven als AVI, daarna in WINAVI proppen en je hebt een mooie gelijk lopende DVD met chapters.

http://www.ondertitels.info/abdul/start_files/abdul6561.html je kan daar lezen hoe het geluid te strippen

[ Voor 17% gewijzigd door Flame17 op 19-07-2005 10:49 ]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Verwijderd

Flame17 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:46:
Eerst het geluid eruit halen met VirtualDub en saven als WAV- conversion naar 44khz

Dan video laden in VD en bij audio vinkje bij source weghalen en zetten bij WAV, daarna je geluid ( het WAVje) laden en dan met video- filters je sub laden, daarna compressie bij audio en video instellen en saven als AVI, daarna in WINAVI proppen en je hebt een mooie gelijk lopende DVD met chapters.
DVD audio is 48Khz, (44Khz is VCD)

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Ondertitel heb je al vast zitten in de AVI, hoe heb je dat gedaan?

Daar is het denk ik ook fout gegaan, haal geluid eruit zonder compressie en kijk of het geluid dezelfde lengte heeft als de film.

Daarna de rest volgen.

Winavi gaat bij mij wel goed alleen wel met subs vast erin, anders loopt valt regelmatig de sub weg in de dvd.

[ Voor 21% gewijzigd door Flame17 op 19-07-2005 11:35 ]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Verwijderd

Flame17 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:34:
Ondertitel heb je al vast zitten in de AVI, hoe heb je dat gedaan?

Daar is het denk ik ook fout gegaan, haal geluid eruit zonder compressie en kijk of het geluid dezelfde lengte heeft als de film.

Daarna de rest volgen
daar heb je filters voor in virtualdub, dacht dat die bij vobsub o.i.d. erbij zit
denk niet dat het daar fout is gegaan, maargoed, ik kan het fout hebben. ik denk dat het zo zit:
video kan je gewoon versnellen van 23.976 naar 25 fps (is een gedefinieerde constante in een avi die aangeeft hoeveel µs een frame duurt), maar audio moet je resampelen om synchroon te lopen na een videoconversie van 23.976 naar 25 fps.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:38:
[...]

daar heb je filters voor in virtualdub, dacht dat die bij vobsub o.i.d. erbij zit
denk niet dat het daar fout is gegaan, maargoed, ik kan het fout hebben. ik denk dat het zo zit:
video kan je gewoon versnellen van 23.976 naar 25 fps (is een gedefinieerde constante in een avi die aangeeft hoeveel µs een frame duurt), maar audio moet je resampelen om synchroon te lopen na een videoconversie van 23.976 naar 25 fps.
Mijn informatie verteld dat conversie van 23.976 naar 25 niet perse nodig is, wel moet je geluid met virtual dub apart mee laten lopen omdat virtual dub daar niet prettig mee om kan gaan.

Dat van die subs is me bekend, ben geen expert op dit gebied maar een leek zeker niet.
De bedoeling is dat je deze omzet naar een "uncompressed" wav-bestand.
Nu is (met name het VBR-mp3 geluid) het geluid vaak de boosdoener waardoor je uiteindelijke mpg of ondertitelde avi niet meer synchroon loopt, dus het is zaak deze procedure NIET over te slaan.
Met een beetje mazzel is het ook helemaal niet zoveel werk en je hebt voor alle drie de geluids-eeigenschappen slechts één programma nodig en een eenvoudige handeling.
Nog een stukje:
3. Het geluid van mijn audio loopt niet synchroon met de video.

Het "out of sync" zijn van het geluid kan op verschillend manieren:

het is een tijdelijk probleem (soms wel soms niet). Meestal is de hard- en software de oorzaak; een te trage processor; een teveel geheugen vragende speler; afspelen van cd-rom ipv harde schijf etc.
het geluid heeft een constante afwijking ten opzichte van de film (displaced).
het geluid verloopt ten opzichte van de film met de tijd (streched)
Deze twee laatste "out of sync" problemen kan je oplossen door een een bezoekje te brengen aan mijn site en dan bij het geluid ---> geluidssynchronisatie te kijken
Stukje van site Abdul, de makkelijkste en zo een beetje de eerste die met dit soort info kwam.

Kortom volg het 7 stappen plan van de site die ik gaf. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Flame17 op 19-07-2005 12:25 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
die site, daar wordt het met een frame-server gedaan. dat heb ik al geprobeerd (met een andere howto) en dat werkte voor geen ene meter.

ik ga nog maar weer verder met proberen met de howto van deze site http://users.raketnet.nl/bobv/ntsc2pal/

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
zelfde probleem weer--> geluid loopt weer voor op film :(

Oscar Wilde

Verwijderd

Waar speel je dvd af ? op je PC of in een dvd speler ?
Heb je de audio en video al gedemuxed en bekeken of ze allebei dezelfde lengte hebben ?

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 22:52:
Heb je de audio en video al gedemuxed en bekeken of ze allebei dezelfde lengte hebben ?
Dat zei ik ook al en is erg belangrijk gegeven.

Dus kijk eens al je het geluid uit de film hebt of dat grote bestand net zo lang duurt als de orginele film, 1 seconde is al fataal voor je resultaat.

Wat ik meestal doe is de avi bewerken zodat de sub daar in zit en daarna de avi in Winavi, resultaat is het kijken meer dan waard.

Wel altijd kijken hoe of wat met het geluid.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 22:52:
heb film nog niet gebrand, getest met asusdvd. Audio en video is gedemuxed. ik heb precies het stappenplan van http://users.raketnet.nl/bobv/ntsc2pal/ gevolgd.
maar ik heb alles (behalve de avi) al weer verwijdert. Ik doe morgen vandaag (zag net dat 0:00 was geweest) nog wel een poging.

Oscar Wilde

Verwijderd

bartgrefte schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 00:15:
[...]

heb film nog niet gebrand, getest met asusdvd. Audio en video is gedemuxed. ik heb precies het stappenplan van http://users.raketnet.nl/bobv/ntsc2pal/ gevolgd.
maar ik heb alles (behalve de avi) al weer verwijdert. Ik doe morgen vandaag (zag net dat 0:00 was geweest) nog wel een poging.
waarom ren je straks niet gewoon ff langs de videotheek ;)

Verwijderd

is er trouwens een reden dat je er een PAL dvd van wilt maken ? Los van het feit dat het transcoden veel langer duurt krijg je van van dit soort issues, er moeten immers frames bij verzonnen worden.
Heb je DVD2SVCD wel eens geprobeerd ? Makkelijk pakketje welke het ook zou moeten kunnen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 09:29:
[...]

waarom ren je straks niet gewoon ff langs de videotheek ;)
niet lid van, en volgensmij hebben hun de unrated versie van de film niet :P
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:27:
is er trouwens een reden dat je er een PAL dvd van wilt maken ? Los van het feit dat het transcoden veel langer duurt krijg je van van dit soort issues, er moeten immers frames bij verzonnen worden.
Heb je DVD2SVCD wel eens geprobeerd ? Makkelijk pakketje welke het ook zou moeten kunnen.
dvd2svcd heb ik ook al geprobeerd. Zelfde resultaat, geluid loopt voor op film.
ik heb echt geen idee waardoor het nu mis gaat. Dit resultaat krijg ik met elk prog.

Oscar Wilde

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Probeer nou eens uit wat op site van Abdul staat, geluid er uit halen en kijk dan hoe lang die WAV duurt en vergelijk dit met de film, als die goed is kan het bijna niet mis gaan.

Als dit wel zo is, heb je al getest op freeze frames of anderszins, meestal loopt dan het geluid door en slaat de film wat over of even vast met gevolg wat je nu hebt.

Verwijderd

loopt de avi zelf trouwens wel in sync ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:27:
bij pal worden er geen frames bijverzonnen, alles wordt 4% versneld weergegeven (23.976 tov 25 fps)
bij ntsc 30 fps of 29.xx wordt er 1 op de 5 frames bijverzonnen
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:36:
loopt de avi zelf trouwens wel in sync ?
volgends mij heeft hij al gezegd dat de avi wel goed is

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 14:25 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Flame17 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:29:
Probeer nou eens uit wat op site van Abdul staat, geluid er uit halen en kijk dan hoe lang die WAV duurt en vergelijk dit met de film, als die goed is kan het bijna niet mis gaan.

Als dit wel zo is, heb je al getest op freeze frames of anderszins, meestal loopt dan het geluid door en slaat de film wat over of even vast met gevolg wat je nu hebt.
testen op freezes?? is een idee, zal wel ff doen zodra ik weet hoe en met welk prog...
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:23:
[...]

bij pal worden er geen frames bijverzonnen, alles wordt 4% versneld weergegeven (23.976 tov 25 fps)
bij ntsc 30 fps of 29.xx wordt er 1 op de 5 frames bijverzonnen

[...]

volgends mij heeft hij al gezegd dat de avi wel goed is
de avi zelf is goed, loopt perfect synchroon.

Oscar Wilde

Verwijderd

bartgrefte schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:14:
[...]

testen op freezes?? is een idee, zal wel ff doen zodra ik weet hoe en met welk prog...

[...]
testen op freezes in virtualdub: video menu -> "check stream for errors" ofzo, maar denk niet dat dat het probleem is

heb je al getest hoelang de audiostream en videostream duurt? (van je dvd file)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 16:18 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:17:
[...]

testen op freezes in virtualdub: video menu -> "check stream for errors" ofzo, maar denk niet dat dat het probleem is

heb je al getest hoelang de audiostream en videostream duurt? (van je dvd file)
freeze test: 0 frames masked (0 frames bad, 0 frames good but undecodable)
er staat nu trouwens iets op eerste 2 frames: warning: nothing to output bframe decoder lag

kan niet meer testen, heb de dvd files al weggegooid. Maar het geluid begon wel op goede moment in de film, maar na verder spoelen lag ie een paar sec voor.

en in de avi is het nog altijd synchroon.....

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 20-07-2005 16:29 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

maak dan de MPEG2 video zoals je gewend bent

bewaar de audio als een uncompressed wav op je schijf, open deze met cooledit, audacity of een ander audio-edit programma en check of ze allebei evenlang duren (waarschijnlijk niet, maar check het even)

als je weet hoelang de video duurt, moet je de audio hierop aanpassen

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 08:16

orca

Zwem goed, Broeder.....

Voor dit soort werk gebruik ik meestal de Tsunami Mpeg Encoder.

daar kan je aangeven waar de bron voor gemaakt is (PAL, NTSC of breedbeeld.4,3 etc)

en aangeven waar het heen moet gaan. Geluid uit sync heb ik nog nooit last van gehad.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
orca schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:56:
Voor dit soort werk gebruik ik meestal de Tsunami Mpeg Encoder.

daar kan je aangeven waar de bron voor gemaakt is (PAL, NTSC of breedbeeld.4,3 etc)

en aangeven waar het heen moet gaan. Geluid uit sync heb ik nog nooit last van gehad.
zal zodra ik tijd heb wel ff dat prog proberen

Oscar Wilde

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

ook dan zal het verkeerd gaan omdat Tmpgenc niet goed overweg kan met het geluid zoals dat in je film zit VBR, CBR

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Flame17 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 14:16:
ook dan zal het verkeerd gaan omdat Tmpgenc niet goed overweg kan met het geluid zoals dat in je film zit VBR, CBR
en nu dan, wat voor mogelijkheden blijven er dan over?

Oscar Wilde

Verwijderd

bartgrefte schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:42:
[...]

en nu dan, wat voor mogelijkheden blijven er dan over?
je audio uit je avi halen met virtualdub en opslaan als CBR mp3 of wav, of whatever

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:24:
[...]

je audio uit je avi halen met virtualdub en opslaan als CBR mp3 of wav, of whatever
Zoals al meerdere keren hier vermeld.

Of als je perse hoge kwaliteit geluid wil zal je naar de Videotheek moeten gaan, maar je zal zeker geen verschil horen, of je moet een mega vette en dure installatie hebben staan.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00

Xymox

Determinism rulez !

Ik converteer nooit NTSC video naar PAL, aangezien mijn TV beide systemen aankan. Wel vaak geprobeerd, echter krijg je vaak problemen zoals de TS aangeeft.
En waarom zou je als je DVD speler en TV NTSC kan afspelen überhaupt naar PAL converteren, nergens voor nodig.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Xymox schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:00:
Ik converteer nooit NTSC video naar PAL, aangezien mijn TV beide systemen aankan. Wel vaak geprobeerd, echter krijg je vaak problemen zoals de TS aangeeft.
En waarom zou je als je DVD speler en TV NTSC kan afspelen überhaupt naar PAL converteren, nergens voor nodig.
wat moet ik anders proberen dan?? met elke methode van divx-->dvd is het resultaat dat het geluid niet meer gelijk loopt. soms zelfs 10 sec verschil.... dus dan denk ik van, waarom geen ntsc-->pal?? maar dat hielp ook niet

Oscar Wilde

Verwijderd

ik zou de framerate laten voor wat ie is (dus NTSC behouden) en dan muxen, en zeker als je tv het aankan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 18:25 ]

Verwijderd

Xymox schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:00:
is wel nodig als je dvd speler of je tv geen ntsc kan weergeven.
en zo moeilijk is het niet, ik heb het ook meerdere malen gedaan... ook met Eurotrip.
tis alleen lastig ff snel aan iemand uit te leggen.
Pagina: 1