Toon posts:

[P4 MSI-6701] Wilt niet starten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat gisteravond te surfen enzo toen deed ik even de pc uit om te rusten. Poosje later ging ik de pc opstarten maar dat ging niet meer. Ik heb alles gecheckt of het er goed in zat, voeding verandert geen hulp. Ik heb de aan-knop zo vaak gedrukt geen reactie, pc blijft stil. Als ik de pc stekker eruit haal voor 10 secs en dan weer erin zie ik wel voor een seconde de fans draaien. Ook heb ik gekeken of de ATX sw niet eruit zat maar die zit er prima in.

Het is een P4, 2.8 GHZ
Voeding 430 watt (coolermaster extreme power)
nVidia geforce 6800 gt
MSI-6701 mobo [478]
1024 ddr-geheugen
SiS 648 Chipset

Ik heb ook tevens alle molex connectors eruit gehaald behalve van de moederbord maar dat had ook niet geholpen. Zelf kom ik op 1 conclusie, waar de ATX sw in moet is kapot ofzo, maar hoe kan het dan "opeens" kapot gaan slaat ook een beetje nergens op :S.

Kan iemand mij hierbij helpen?
Bedankt

KidGoku

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 10:31

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat je knop 'ineens' kapot is. Maar waarschijnlijk is dat niet. Je kunt in ieder geval de condensatoren op je mobo controleren. Ruik ook eens even in de kast.

[ Voor 4% gewijzigd door Killemov op 18-07-2005 13:07 ]

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ik denk meer aan een defecte voeding, ruik daar eens aan!....misschien iemand met een voeding in de buurt die je kan helpen of uit een andere pc in je omgeving.

En PC's gaan het meest stuk van AAN/UIT zetten....je zou bijna kunnen zeggen dat 24/7 aan laten het beste is.

En "opeens" kapot kan altijd, het blijft een stukje techniek.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het zou kunnen dat de voeding het is, paar dagen geleden wou mijn voeding (430 watt) nietm eer werken, ik kon de pc aan doen hoorde een piep en dicht sloot mijn 250 watt FSP fortron voeding aan die werkte wel. Had gister pc 8 uur achterelkaar aan maybe dat de voeding dood is....maar als het dood is hoe kan het fan eventjes een seconde lang draaien :S

tja zelf snap ik ook niet hoe mijn 250 watt geforce 6800 gt aankon maar het kon het wel...

Heb net condensators gecheckt en ze zjin allemaal normaal...ook knopje gekeken en die is ook in prima staat, heb aan mijn voeding geroken niks branderigs of wat dan ook het lijkt me wel sterk dat ik 2 x kapotte voeding heb maarja zou altijd kunnen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 13:37 ]

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Heb je sinds die tijd de 250 er aan hangen of is gister je 2e 430 er uit geknald, dan moet je maar eens kijken er of niet ergens sluiting op pieken optreden in huis.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 21:02
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:18:
Ja het zou kunnen dat de voeding het is, paar dagen geleden wou mijn voeding (430 watt) nietm eer werken, ik kon de pc aan doen hoorde een piep en dicht sloot mijn 250 watt FSP fortron voeding aan die werkte wel. Had gister pc 8 uur achterelkaar aan maybe dat de voeding dood is....maar als het dood is hoe kan het fan eventjes een seconde lang draaien :S

tja zelf snap ik ook niet hoe mijn 250 watt geforce 6800 gt aankon maar het kon het wel...

Heb net condensators gecheckt en ze zjin allemaal normaal...ook knopje gekeken en die is ook in prima staat, heb aan mijn voeding geroken niks branderigs of wat dan ook het lijkt me wel sterk dat ik 2 x kapotte voeding heb maarja zou altijd kunnen.
Als bijvoorbeeld het 5 volt spannings gedeelte van je voeding kapot is, draaien je fans nog wel even op 12 volt.... Dit is voor mij een typische reden om meteen een voeding te vervangen...
Het kan ook zijn, dat je voeding nog wel 5 volt levert, maar door kapotte componenten geen vermogen meer kan leveren, ook dan zie je heel even je fans draaien (elco die snel leegloopt) daarna niets meer...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 430 en 1 250

250 was origineel en 430 had ik een week geleden gekocht

Ik had eerst de 430 aangesloten en opeens paar dagen geleden wou de pc niet opstarten, wel kon ik de knopje drukken en je zag effe de fans draaien (nu wilt de knop ook niks doen) toen had ik voeding naar mijn oude 250 verandert die werkte wel een paar dagen en gister na 8 uur pc aan toen dicht en na een poosje aan te doen werkte niks meer dus ik naar mijn oude 430 (die al namelijk maybe kapot was) maar nee die werkte niet en de huidige ook niet....wat wel zo is dat de fans even draaien (1 seconde) en dat gebeurt uiteraard door de voeding dus denk niet dat er iets met voeding is maar zou kunnen, kzal zo mijn voeding op een andere pc aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding werkt perfect op een andere pc...., en knopje is ook goed condensators zijn normaal alles blijkt in orde te zijn...en moederbord is niet verbrand ofzo CPU ook niet...

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 17:14 ]

Verwijderd

Probeer je bak eens aan te zetten met een schroevedraaier of iets van metaal.

Gewoon effe die twee pinnetjes waar je powerconnector opzit kortsluiten met een schroevedraaier (of iets van metaal zoals gezegd :) ).

Anders misschien even BIOS reset ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Tjah bios reset zal weinig doen als de pc niet aan wil en met zooeen metaal had me vader al geprobeerd

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:44:
Tjah bios reset zal weinig doen als de pc niet aan wil en met zooeen metaal had me vader al geprobeerd
Bios reset doe je anders wel zonder stroom op je PC, dus het kan nooit kwaad als je de stroomkabel er maar aflaat. :> en dan even de jumper omzet, daarna weer terug zoals hij hoort en dan pas weer stroom er op.

Verwijderd

Topicstarter
Ja I know, ik zal het zometeen wel even proberen. Ik zelf denk dat het aan de mobo ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog andere ideetje's niks blijkt te werken....jumpers van de ene naar andere werkt niet, met een metaal op de pinnen ook niks...

Verwijderd

Topicstarter
Heb net met schroevendraaiers to proberen laten starten maar werkt niet, voeding in een andere kast gedouwed (dat werkt weer wel). Mobo kan denk ik niet stuk zijn want als ik stekker erin doe dan zie je eventjes pc led branden en alle fans op het board even draaien. Daar concludeer ik uit dat de stroom naar mobo gaat en die verder naar mijn graka fan en cpu fan en andere fans laat draaien.

Heb alles van de voeding ontkoppeld behalve de 2 van mobo, maar alsnog wilt dat ding niet werken....kan het niet zijn dat de 2 pinnetjes waar ATX sw in moet kapot zijn ? lijkt me erg stug toch..maar zou kunnen.

Voorderest heb ik graka/voeding verwisseld...mobo nog niet...daar wacht ik even mee. CPU niet verwisseld denk ook niet dat het CPU te maken heeft.

Iemand nog suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de 4de post in een rijtje (ik doe het met een dagverschil)

Even alles op een rijtje wat ik geprobeerd heb.

- Voeding in een andere kast gezet en dat werkt
- Met schroevendraaier bij de ATX SW pinnetjes het proberen op te starten
- Andere voeding geprobeerd
- Alle molex connectors los gemaakt behalve moederbord
- Alle toestanden zoals usb kabels, muis, keyboard draden etc. eruit gehaald.
- Videokaart verandert

Wat ik denk dat het kan zijn.

- Moederbord

Waarom ik denk dat het niet zo is.

- Nou als ik even de PC stekker in de stopcontact zet krijgt de pc een 'schok' alles
beweegt eventjes voor een seconde. De voeding geeft dus snel kracht naar de moederbord
de moederbord laat de fans draaien van de videokaart, cpu fan en andere fans.

Wat er misschien is gebeurd.

- Ik zelf denk dat het de pinnetjes zijn waar de ATX SW erin moet kapot zijn..alleen dat
ze zomaar kapot gaan lijkt me ook niet echt van de logische kant.

Iemand nog ideëen wat er mogelijk aan de hand kan zijn?
Bedankt

KidGoku
Pagina: 1