Toon posts:

[Word] Normal.dot altijd in gebruik? *

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een probleem waar ik totaal niet uit kom.

Een gebruiker binnen ons bedrijf krijgt een nieuwe laptop. Opzich is dit geen probleem natuurlijk. De laptop is geinstalleerd en geconfigureerd. De gebruiker kan zich ook gewoon normaal aanmelden op het W2K Domein.

Echter als deze gebruiker bv Word wilt openen dan krijgt hij allemaal vreemde foutmeldingen (zie 1 in afbeelding). Deze melding kan ik gewoon wegklikken en zit vervolgens "normaal" in Word.

Echter als ik een bestaand document wilt openen dan krijg ik de melding dat het bestand in gebruik is. Dit terwijl dit niet zo is.. De bestanden staan namelijk lokaal op de laptop en is door niemand anders geopend (zie 2 in afbeelding)

Als ik hierna Word wil afsluiten dan begint Word te zeuren over Normal.dot gezeik (Zie 3 tm 5 in afbeelding)
Een soort gelijk probleem heb ik ook in Excel.

Het vreemde echter is als ik mij aanmeld op het systeem dat ik nergens last van heb, dan werkt alles gewoon zoals het werken moet.

Weet iemand toevallig een oplossing hiervoor?

Afbeeldingslocatie: http://www.vrees.net/Word.jpg

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even; en pas direct je topictitel aan zodat deze wel je probleem weergeeft :) Welke versie van Word hebben we het over?

[Office] Vaag Probleem > [Word] Normal.dot altijd in gebruik? *
SA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
heb je een lokaal of zwervend profiel?

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:24:
Ik verplaats je topic even; en pas direct je topictitel aan zodat deze wel je probleem weergeeft :) Welke versie van Word hebben we het over?

[Office] Vaag Probleem > [Word] Normal.dot altijd in gebruik? *
SA > OFF
Ik zat hem al te zoeken waar het is. Maar de Topic titel is niet geheel juist.. Ik ben het er mee eens dat het al duidelijker is dan mijn vage topic titel. Maar ik heb niet alleen problemen met Word (Ook Excel) en het probleem is ook niet alleen met Normal.Dot. Dat terzijde.

@ AndreICT: Het is een roaming profile

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 10:40 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Normal.dot even verwijderen en desnoods even alle add-ins (mits geinstalleerd) even tijdelijk uitschakelen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb normal.dot even gerenamed. Als ik word nu opstart krijg ik nogsteeds de eerste melding.

Als ik word afsluit krijg ik nu wel een andere melding:

code:
1
2
Word cannot complete the save due to a file permission error.
(C:\Documents and Settings\...\Normal.dot)

Hij probeert dus een nieuwe Normal.dot weg te schrijven echter kan dit niet omdat hij daar de machtiging niet voor heeft. Dit is opzich wel vreemd. Heb net even gekeken naar de NTFS machtigingen op deze directory en de user heeft Full Control op de Directory.

Moet word trouwens de normal.dot niet wegschrijven naar zn roaming profile??

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 10:54 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:51:
Ik heb normal.dot even gerenamed. Als ik word nu opstart krijg ik nogsteeds de eerste melding.

Als ik word afsluit krijg ik nu wel een andere melding.

code:
1
2
Word cannot complete the save due to a file permission error.
(C:\Documents and Settings\...\Normal.dot)
ofterwijl de gebruiker heeftgeen rechten om daar iets weg te schrijven.. heb je een netwerk versie van office of overal lokaal geinstalled?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je uberhaupt wel schrijfrechten in de map :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
Office staat overal lokaal geinstalleerd. En schrijfrechten heeft hij dus op die map :)

Oh het is trouwens Office 2000 UK op een Win XP UK SP2 Laptop

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 11:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er nu helemaal niets meer van.

Als ik inlog op een andere pc met de "foute" gebruikersnaam is er niets aan de hand en kan ik gewoon Word openen.

Ik heb Office al eens opnieuw geinstalleerd en ook een andere versie office..en verdomt nog steeds dat probleem

confused :?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:45:
Ik snap er nu helemaal niets meer van.

Als ik inlog op een andere pc met de "foute" gebruikersnaam is er niets aan de hand en kan ik gewoon Word openen.

Ik heb Office al eens opnieuw geinstalleerd en ook een andere versie office..en verdomt nog steeds dat probleem

confused :?
Waarschijnlijk omdat de templates lokaal staan ;)

Ik zou toch echt even je normal.dot 'verschonen'. Word zou een nieuwe .dot aan moeten maken en dat gebeurt nu blijkbaar niet. Weet je absoluut zeker dat je onder die gebruik een normal.dot kan aanmaken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al echt eens helemaal weggehaald. Op het moment dat word een nieuwe Normal.dot wil wegschrijven krijg ik de error met file permissions.

Dus ik weet zeker dat ik die normal.dot niet kan aanmaken. Ook als ik zeg schrijf de normal.dot maar weg op het bureaublad oid krijg ik die foutmelding.

Ik heb trouwens niet het gevoel dat Word wat fout doet, aangezien ik ook problemen heb met Excel

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 15:08 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:04:
Ik heb hem al echt eens helemaal weggehaald. Op het moment dat word een nieuwe Normal.dot wil wegschrijven krijg ik de error met file permissions.

Dus ik weet zeker dat ik die normal.dot niet kan aanmaken. Ook als ik zeg schrijf de normal.dot maar weg op het bureaublad oid krijg ik die foutmelding
En repair uitvoeren binnen Word.

Heb je ook de add-in's al uitgeschakeld?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Aangezien 't roaming profiles zijn: log in als administrator en verwijder het gebruikersprofiel van de 'foute' user van de pc waar de problemen bestaan (start/instellingen/configuratiescherm/systeem/gebruikersprofielen). Dit kan soms problemen oplossen (tenzij op de server al een fout met de normal.dot bestaat)

Verwijderd

Topicstarter
@ BtM909:

Er zijn geen add-ins geinstalleerd. Dit is gewoon een standaard installatie.

@ MissingDog:

Dit had ik vanochtend ook al gedaan. Najah niet op die manier die jij zei, maar ik had gewoon de hele directory van die gebruiker weg gegooid in Docs & Settings maar dit mocht niet helpen.
Net ook op jouw manier geprobeerd, maar helaas :'(
Pagina: 1