[WMP]Verstoorde kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00
Met de laatste installaties van Windows heb ik vreemde problemen met Windows Media Player. Alle kleuren zijn namelijk verstoord. Dat betekend dat de kleuren van een film absoluut niet kloppen (voorbeeld: water is wit. rood barst uit je scherm, en allemaal andere vreemde kleurtjes.)

Voor de verschillende films (die het voorheen wel goed deden) heb ik verschillende codec packs gezocht, maar geen enkele leek effect te hebben. Het vreemde was namelijk dat alle extensies aan films (Xvid, Divx, etc) allemaal hetzelfde probleem ondervonden.

Het leek mij sterk dat het probleem door de verschillende codec-pack kwam. Ook met verschillende Players traden de problemen op, geen enkele deed het normaal. Ook VLC deed het niet op de normale manier. Daarom heb ik op het forum van VLC gaan zoeken. Daar waren meerdere problemen met "distorted" films.

Het heeft kennelijk te maken met de video-uitvoer van de Player. In VLC stond hij op normaal, maar na hem op Windows GDI te zetten werkte alle films weer normaal. Met WMP is alleen nog hetzelfde probleem. Mijn vraag is dan ook: Waar kan ik de video-uitvoer van Windows Media Player veranderen.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
download ffdshow eens .. en kijk of het probleem verholpen is... het duid namelijk wel op een codec probleem.

Verwijderd

Waarscheinlijk een Nvidia kaart, waarscheinlijk met de nieuwe windows install ook de nieuwste drivers gedownload voor je Nvidia.
Probeer eens bij je kleurcorrectie instellingen je kleurenprofiel naar geavanceerd te zetten, mocht dit niet helpen, dan ff oudere drivers installen.

Nieuwste drivers zijn niet altijd de beste drivers. Ik had dit probleem gister ook nl. maar een beetje de search gebruiken of zelf experimenteren mag ook wel......

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 09:46 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00
andreict schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:40:
download ffdshow eens .. en kijk of het probleem verholpen is... het duid namelijk wel op een codec probleem.
FFDShow heb ik ook geprobeerd, maar zoals ik aangaf lag het niet aan de codecs, omdat elk formaat film er last van had.
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:44:
Waarscheinlijk een Nvidia kaart, waarscheinlijk met de nieuwe windows install ook de nieuwste drivers gedownload voor je Nvidia.
Probeer eens bij je kleurcorrectie instellingen je kleurenprofiel naar geavanceerd te zetten, mocht dit niet helpen, dan ff oudere drivers installen,
Inderdaad een Nvidia videokaart. Met inderdaad de nieuwste drivers. Het zou inderdaad een goede verklaring zijn waarom het "opeens" het niet meer werkte. Ik zit helaas op mijn werk, maar ik zal het vanavond zeker proberen.
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:44:
Nieuwste drivers zijn niet altijd de beste drivers. Ik had dit probleem gister ook nl. maar een beetje de search gebruiken of zelf experimenteren mag ook wel......
Alles wat ik in de search kon vinden ging over verschillende codecs gebruiken etc, maar ik kon geen duidelijkheid vinden over de advanced optie. Aangezien ik wist dat de codecs niet het probleem waren kon ik die allemaal uitsluiten.

Daarnaast hadden alle experimenten die ik heb geprobeerd geen effect gehad.

[ Voor 29% gewijzigd door Cardinal op 18-07-2005 09:56 ]

Verwijderd

Bij mij is het in ieder geval weer goed gekomen nadat ik de oudere drivers weer geinstalleerd had, en inderdaad, iedereen heeft het maar over de codecs, daar zocht ik het eerst ook, maar toen kwam ik op de drivers.
Alles draait nu weer perfect hier.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 10:09

duderuud

Sliden is koel

Geen Nvidia-kaart, ik heb een 9800Pro met (soms) hetzelfde probleem. Sterker nog, sommige plaatjes (jpegs) ook (terwijl bijv. mijn vriendin dat probleem niet heeft op een Mac).

Vreemd probleem...

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Dus een heel ander probleem, maar om je op weg te helpen, ik gok op temperatuur probleem, dus check je temps, indien te hoog, zorg dan voor een betere koeling, indien normaal, doe is andere drivers, of een complete nieuwe install....

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:24:
Bij mij is het in ieder geval weer goed gekomen nadat ik de oudere drivers weer geinstalleerd had, en inderdaad, iedereen heeft het maar over de codecs, daar zocht ik het eerst ook, maar toen kwam ik op de drivers.
Alles draait nu weer perfect hier.
Grappig dat hier al ongemerkt drie topics over gaan. Hier is de oplossing voor de nVidia drivers. Duderuud heeft inderdaad een heel ander probleem wat misschien kan duiden op (in het ergste geval) een beschadigde/overhitte MMX deel van je processor. Daar kan ik je helaas niet veel verder mee helpen.

Dit topic duidt op een probleem met eenvoudige instellingen in de nieuwe ForceWare 77.72 drivers. Helaas blijkt dat niemand hier wat vanaf weet (na een hoop googlen etc.)

De volgende oplossing geldt alleen voor nVidia kaarten i.c.m. driver versie 77.72!

Hier de oplossing zonder je systeem terug te hoeven draaien naar oude drivers:
  • In de geadvanceerde eigenschappen van de drivers klik je op Color Correction (of hoe dat ook in het nederlands mag heten).
  • De gamma slider is hier standaard verkeerd ingesteld voor Overlay waardoor de grafiek bol staat terwijl de standaard instelling liniear hoort te lopen. Verander de gamma slider niet (laat de grafiek dus bol staan) en zorg er voor dat onder Overlay het profiel Standard Mode geselecteerd is.
  • Sla de instellingen op door in beide eigenschappen vensters op OK te klikken
  • Open notepad en plak het volgende er in:
    code:
    1
    2
    3
    4

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NVTweak\Defaults\Overlay]
    "OverlayGamma"=dword:00000000
  • Sla het bestand op als .reg bestand (b.v. nVidiafix.reg)
  • Voer het bestand uit om de waarde aan het windows register toe te voegen. Klik op ja als er gevraagd wordt of je wel weet waar je helemaal mee bezig bent...
Zoals je ziet verandert dit alleen de default overlay gamma instelling naar de normale waarde van 0 waardoor je films er weer prima uitzien. Het heeft in dit geval voor de verandering niets met je codecs te maken ;)

Succes!

Verwijderd

Werkt prima, thanks :)
Pagina: 1