[Matrox P750] Kleuren blijven hangen

Pagina: 1
Acties:

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Hoi Mede-Tweakers, ik heb nu een wel heel vreemd probleem.

Ik heb hier de Matrox Milennium P750 kaart met 3 maal een VGA head out, met daar op 3 stuks Iiyama ProLite E480S tft's. Dit werkt nu goed voor ongeveer 3 maanden.

Sinds ongeveer een week terug blijven er vreemde kleuren hangen. Scroll ik bijvoorbeeld op een internet pagina, dan blijven de oude letters (veelal in het paars of lichtblauw) hangen op de oude plek. Dit gebeurt ook als ik een willekeurig venster verplaats. Random als ik een control aanklik of beweeg in een venster veranderen de vage kleuren van grootte of plek of ze verdwijnen helemaal.

Als ik mijn resolutie verander en weer terugzet op 3x1280x1024 dan lijkt alles normaal totdat je een venster beweegt, dan herhalen de problemen zich.

Mogelijke oorzaken die ik me kan voorstellen:
  1. Refresh probleem
  2. SpyWare
  3. Hardware fout
Waarbij ik bij alle 3 niks heb kunnen vinden. Ik hoop dat iemand met meer kennis van videokaarten me eventueel op weg kan helpen naar de oplossing!

[ Voor 3% gewijzigd door Aphelion op 18-07-2005 09:20 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

misschien iets met de drivers of met de kaart zelf, heb je de hardwareversnelling aanstaan?

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:54:
misschien iets met de drivers of met de kaart zelf, heb je de hardwareversnelling aanstaan?
Ik heb zojuist voor het testen de Hardwareversnelling van Full op None gezet, en nu zijn de problemen weg. Misschien dus toch iets met een driver of met de kaart zelf ja. Heb je enig idee wat mogelijk die kleuren zou kunnen veroorzaken? Die blauw paarse kleuren deden mij denken aan een oude videomode :p

Update
Ik heb de nieuwste BIOS geflashed
Ik heb de driver gedeinstalleerd en de nieuwste driver opnieuw geinstalleerd

Update 2
Het probleem doet zich ook voor in een andere computer. De kaart stuur ik terug naar de leverancier. Heeft iemand enig idee wat er eigenlijk kapot kan zijn aan de kaart?

[ Voor 26% gewijzigd door Aphelion op 18-07-2005 12:36 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness