a3d geluid via versterker??

Pagina: 1
Acties:

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
Wie weet of en hoe ik A3D/EAX 4 point surround geluid via mijn home cinema installatie kan afspelen. Ik heb een guillemot fortissimo met optische digitale verbinding aangesloten op sony str db930 receiver, maar krijg alleen geluid uit front speakers :( Als dit niet via digitale weg kan :'( Zou het dan evt. kunnen via de analoge 6 kanaals ingang op de versterker. Dus de uitgang van de fortissimo voor de 2 front kanalen aansluiten op de front left en right in en de uitgang voor de 2 rear kanalen op de rear (l+r) in en dan center en subwoofer niet aansluiten, en dan de versterker opdracht geven om een extern dolby digital signaal af te spelen??)Hopelijk weet iemand hier de oplossing voor want ik zou het echt zonden vinden als ik mijn huidige speakers (rel q200 en B&W 602,601 en cc6) :) niet zou kunnen gebruiken

een treffende spreuk

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
leuke speakertjes ja..
maar goed, via digitale uitgang lukt het niet. daar komt geen dd/dts geluid uit.
dus inderdaad via de door jouw gegeven oplossing, zo heb ik het ook een tijd gedaan.

of sb live 5.1 halen. knaken heb je zat zie ik

Edit:
ik zou trouwens je digitale aansluiting er ook op laten zitten, voor je muziek bv.
Gewoon een of andere surround instelling kiezen van je sony, heb je ook geluid over 4 boxen.

Verwijderd

Je kan het idd gewoon aansluiten op die 6 ingangen.
Je moet dan je versterker op 6ch zetten (oid)
Tis misschien wel handig om de volume van de center en sub op MIN te zetten, dan heb je ook geen ruis.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
OK, Bedankt allebei voor de uitleg ik was even aan het eten, vandaar nu pas reactie. Ik laat de optische kabel er zeker aan zitten voor mp3 etc. zeg Stan the man kun je met de SB live a3d eax digitaal aan je versterker doorgeven? Ik dacht dat dat alleen voor Dolby Digital gold? Trouwens dat van die centjes valt wel mee, ik ben idd sinds kort aan het werk dus nu heb ik wel moneten maar die boxen heb ik echt krom voor moeten liggen hoor!

een treffende spreuk

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
Op zaterdag 13 januari 2001 18:51 schreef pro_6or het volgende:
zeg Stan the man kun je met de SB live a3d eax digitaal aan je versterker doorgeven? Ik dacht dat dat alleen voor Dolby Digital gold?
ik heb net op een aantal sites gezocht: ja ook bij games heb je er profijt van. Wel rekening mee houden dat er geen A3D op de kaart zit.

Bij directsound 3D krijg je echter wel een extra center kanaal erbij wat veel geluidskaarten dus niet hebben.

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 14:09
Dus er is geen manier voor mij om a3d geluid weer te geven via mijn receiver (Technics SA-GX470) aangezien het ding geen digitale ingangen heeft en geen 4/6 afzonderlijke kanaalingangen heeft?

Of is t HEEL misschien mogelijk het signaal via mijn minidiscrecorder door te lussen naar mijn versterker? Maar als ik t goed begreep kwam r geen a3d/eax signaal door de digitale uitgang van de geluidskaart? Maar bij een sblive wel? Als ik dan een sblive koop is t dan wel mogelijk(eax dan)?

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

• Apothor
MMM maar beperkte kennisbron dat GoT ;)

• Apothor
Dusssssssssssss...........
Helemaal niemand die mij hier bij kan hlpen?

Pagina: 1