Toon posts:

Zoektocht naar een .NET Grid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een grid voor gebruik in een .NET programma. Het liefst een grid met 'managed code'.
Het enige dat de grid moet kunnen is de standaard windows ctrl en shift selectie van cellen ondersteunen (zoals in Excel).
Ik heb al verschillende grids getest en deze ondersteunden dit allemaal niet ...
Heeft iemand kennis van zo een grid ?

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik neem aan dat het om windows forms gaat? De eertse hit op http://www.codeproject.com brengt mij nml. naar http://www.codeproject.com/miscctrl/gridctrl.asp welke in elk geval zegt het te ondersteunen. Het is waarschijnlijk handig om te vertellen welke grids je al uitgeprobeerd hebt, zo blijft het een beetje gokken.
Daarnaast zijn scriptrequests niet gewenst in PW.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses, door mijn haast ben ik idd verschillende info vergeten te vermelden. Je vermoeden is juist, het is voor Winform en ik doe helemaal geen request voor een script.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de namen van de grids niet meer van buiten weet, de enige die ik me kan herinneren is ComponentOne FlexGrid (is deze morgen getest geweest, de anderen waren van voor het weekend).

Bedankt al voor de tip, ik ga deze al eens dieper bekijken.

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Het grid uit de Netadvantage suite van www.infragistics.com ondersteund dit in ieder geval. Wellicht een beetje overkill...

[ Voor 15% gewijzigd door BertS op 18-07-2005 09:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het hoeft ook helemaal geen Free Grid te zijn. Liefst niet eigenlijk (ivm support eventueel).

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Ik werk zelf met XtraGrid. Heeft heel veel functionaliteit, dus wellicht overkill. Dit component vind ik persoonlijk erg relaxed.
Zit er iets niet in, dan kan je het wel redelijk eenvoudig zelf in programmeren. Goede support, documentatie, etc.

Overigens zit het selecteren van meerdere rijen er ook standaard in!

[ Voor 36% gewijzigd door CaptBiele op 18-07-2005 11:21 . Reden: toch maar even in nieuwe documentatie gekeken :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat er niet verder aan geprogrammeerd moet worden.
Ik kan zelf een Grid maken, maar zoals bij elk project, zitten we in tijdnood :)
Het moet dus out of the box volledig de functionaliteit hebben.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:53:
en ik doe helemaal geen request voor een script.
Dat is maar net hou je het bekijkt. Het enige dat ik zie staan is dat je graag een .NET grid wilt hebben. Daarnaast wil je blijkbaar een 100% kant en klaar produkt zonder er iets aan aan te passen.... En dat is wel degelijk een request voor een component (dus script request).

Maar: welke heb je al getest? Waarom voldeden deze niet? Zijn er nog grids die je niet hebt getest? Ga je dat nog doen of waarom heb je dat nog niet gedaan? Need more info ;)
Zie ook P&W FAQ - De "quickstart" voor de zaken die we graag in je topicstart terug zouden willen zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Creepy op 18-07-2005 10:47 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Vragen om de indrukken en ervaringen met betalende componenten vind ik persoonlijk geen script request. Ik vraag of iemand een kant en klare grid kent, die het liefst zelfs betalend is.

Ik kan begrijpen dat je de topic eventueel zal verwijderen. Ik kan me absoluut niet meer herinneren dewelke ik al getest heb, behalve dan de laatste "ComponentOne Flexgrid"
Momenteel ben ik Infragistics Grid aan het bekijken zoals aangeraden door bee-es

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

zie vorige post.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat een gezemel zeg over wel/niet scriptrequest. Hij wil info over welke grid hij moet kiezen, niet of iemand even een programmaatje voor hem schrijft.

Back on topic:
1) alle grids voor .NET zijn log, traag en buggy. Het is dus zaak de grid te kiezen die juist de bugs in de areas heeft zitten waar jij niet mee te maken hebt
2) wat jij wilt is wellicht niet aanwezig in een grid, omdat middels databinding je per 'row' werkt in een 'band' (level) en dus geselecteerde rows hebt, niet cells.

Waarom wil je deze excel functionaliteit trouwens?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Topicstarter
We maken een nieuwe versie van een oud programma voor een klant. Het oude programma kent deze functionaliteit en heeft deze nodig voor een aantal redenen waar ik hier niet in detail ga bij treden. Het is dus een 'must' voor de klant.

Ik heb ondertussen gevonden hoe dit te bereiken is met de ComponentOne FlexGrid.

De grid zou niet met databinding mogen werken (ben ik niet echt voor te vinden, houd meestal in dat je datasets moet gebruiken, te weinig controle)

Verwijderd

EfBe schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:31:
Wat een gezemel zeg over wel/niet scriptrequest. Hij wil info over welke grid hij moet kiezen, niet of iemand even een programmaatje voor hem schrijft.

Back on topic:
1) alle grids voor .NET zijn log, traag en buggy. Het is dus zaak de grid te kiezen die juist de bugs in de areas heeft zitten waar jij niet mee te maken hebt
2) wat jij wilt is wellicht niet aanwezig in een grid, omdat middels databinding je per 'row' werkt in een 'band' (level) en dus geselecteerde rows hebt, niet cells.

Waarom wil je deze excel functionaliteit trouwens?
Ik vermoed ook dat ze zo traag zijn omdat elk grid wat ik nog heb gezien voor .NET zich allemaal zo hebben volgestampt met functionaliteit dat je op den duur zoveel code krijgt die je niet meer kunt optimalizeren voor een specifieke taak. :)

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:53:
[...]

Ik vermoed ook dat ze zo traag zijn omdat elk grid wat ik nog heb gezien voor .NET zich allemaal zo hebben volgestampt met functionaliteit dat je op den duur zoveel code krijgt die je niet meer kunt optimalizeren voor een specifieke taak. :)
Nou ze tekenen voorn. zichzelf met .net code en dat is nu eenmaal rete-traag. Ook zijn die assemblies inderdaad nogal log, als ik een tab met een grid open en dat is de 1e keer, dan moet alle janus code ineens worden ingeladen en daar word je niet blij van. :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Op zich zou je met .NET code ook een snel grid kunnen neerzetten denk ik dan, maargoed ik heb me totaal niet verdiept in de snelheden bij rendering en ga hiervan uit omdat er ook Java grids zijn die wel snel zijn :)
Pagina: 1