HP Deskjet door printen als kleuren cardrige mist

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik ben op het ogenblik opzoek naar een vervanging voor mijn HP Deskjet 550C, welke na vele jaren trouwe dienst aan vervanging toe is. Nu heb ik de aanschaf van een nieuwe printer zolang mogelijk proberen uit te stellen mede omdat de huidige printers één heel iritant probleem hebben, wanneer de kleuren cardrige niet is geplaatst of leeg is weigeren ze ook gelijk nog verder te printen ookal wordt er alleen zwarte tekst afgedrukt, tenminste dit is de ervaring die ik heb opgedaan tijdens mijn werk.

Er wordt hier niet zoveel geprint en kleur afdrukken al helemaal niet, daarom heb ik stiekem ook even naar Laserjet printers gekeken, zoals de Laserjer 1020 en 1022. Nu is de Laserjet 1022 er al voor een kleine €200, maar deze is helaas weer alleen voorzien van een USB interface, wil je bijvoorbeeld een 10/100 Mb printerserver er in hebben dan zit je gelijk weer op €300 wat ik eigenlijk een beetje prijzig vindt worden. Daarnaast lijkt mij een interne NIC ook erg handig omdat we hier een klein netwerkje hebben liggen en er dan niet specifiek één Pc aan hoeft te staan.

Nu is mijn oog gevallen op de HP Deskjet 6840 welke standaard is voorzien van USB, Ethernet NIC en Wlan interfaces. Daarnaast standaard dubbelzijdig afdrukken ondersteund. Deze printer is er al voor tussen de €160 en €170. Alleen blijft er dan nog het probleem van de kleuren cardrige, mocht deze een keer leeg zijn en niet direct worden vervangen. Is hier misschien een oplossing voor of heeft de 6840 hier geen last van?

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 18-07-2005 02:23 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

moet het perse een nieuwe printer zijn?

Zo niet, op marktplaats staan heel veel LaserJet 4050TN printers voor prijsen ongeveer tussen de 150 en 200 euro. Dit zijn prima printers. Ik heb mijn LaserJet via een faillisementsverkoop op de kop getikt voor 175 euro.

Deze printers zijn dermate robuust, dat het aanschaffen van een 2e hands een goede optie is. De toner-cassettes (extra large versie) kost tussen rond de 120 euro. Hiermee kan je 10.000 afdrukken maken bij 5% pagina bezetting. In de praktijk komt dit neer op zo'n 15.000 pagina's.

Hiermee zijn de aanschafkosten van een nieuwe toner te verantwoorden.En bovendien is de prijs per pagina heel laag.

Mijn printer draait nu al 1.5 jaar zonder enige problemen, strepen of wat dan ook. Het enige nadeel is dat je nu sneller print, meer papier verbruikt, omdat je niet zo meer op die inktcassettes hoeft te letten.

Als je dubbelzijdig wilt afdrukken moet je zoeken naar een DTN variant bij LaserPrinters.
D = Duplex
N = Network
T = extra Tray

Als je een printer koopt moet je hem met een interne nic kopen, dan print hij supersnel. Als je een externe nic koopt dan wordt het nog via parallel/usb naar de printer gestuurd, wat dus erg langzaam is. Hierdoor kan je de afdrukcapaciteit van de printer nooi volledig benutten, en dat zou zonde zijn

Edit:
-----

Tip: Mijn HP PSC 750 heeft hetzelfde probleem met het niet plaatsten van een catridge. Als je gewoon een lege catridge plaatst kan je wel printen. De printer zal inderdaad zo nu en dan met de melding komen dat de casette leeg is, maar hij print verder wel gewoon door.
Mocht je windows gebruiken, installeer dan NIET de software die door HP meegeleverd word, maar alleen de "ruwe" driver. Dan krijg je niet steeds van die meldingen "cassette is leeg, vervangen, doorgaan" oid.

[ Voor 17% gewijzigd door hesselim op 18-07-2005 10:32 ]

System Specs

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:13
_Dune_ schreef op maandag 18 juli 2005 @ 02:21:
Ik ben op het ogenblik opzoek naar een vervanging voor mijn HP Deskjet 550C, welke na vele jaren trouwe dienst aan vervanging toe is. Nu heb ik de aanschaf van een nieuwe printer zolang mogelijk proberen uit te stellen mede omdat de huidige printers één heel iritant probleem hebben, wanneer de kleuren cardrige niet is geplaatst of leeg is weigeren ze ook gelijk nog verder te printen ookal wordt er alleen zwarte tekst afgedrukt, tenminste dit is de ervaring die ik heb opgedaan tijdens mijn werk.

Er wordt hier niet zoveel geprint en kleur afdrukken al helemaal niet, daarom heb ik stiekem ook even naar Laserjet printers gekeken, zoals de Laserjer 1020 en 1022. Nu is de Laserjet 1022 er al voor een kleine €200, maar deze is helaas weer alleen voorzien van een USB interface, wil je bijvoorbeeld een 10/100 Mb printerserver er in hebben dan zit je gelijk weer op €300 wat ik eigenlijk een beetje prijzig vindt worden. Daarnaast lijkt mij een interne NIC ook erg handig omdat we hier een klein netwerkje hebben liggen en er dan niet specifiek één Pc aan hoeft te staan.

Nu is mijn oog gevallen op de HP Deskjet 6840 welke standaard is voorzien van USB, Ethernet NIC en Wlan interfaces. Daarnaast standaard dubbelzijdig afdrukken ondersteund. Deze printer is er al voor tussen de €160 en €170. Alleen blijft er dan nog het probleem van de kleuren cardrige, mocht deze een keer leeg zijn en niet direct worden vervangen. Is hier misschien een oplossing voor of heeft de 6840 hier geen last van?
Tja, afgezien van de (w)lan capaciteiten is de canon pixma serie vrij populair op GoT. Dat is ook niet gek. Deze printers werken met losse inktanks en je kunt gewoon zwart afdrukken als kleur op is. Je kunt zelfs afdrukken als de printer zegt dat de inkttanks leeg zijn :P ([rml][ inkt] Canon iP3000, inkttank leeg of niet?[/rml]).

Je kunt de iP3000 voor ongeveer 100 euro en de iP4000 voor 135 euro aanschaffen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Ik zelf niet zozeer in het zelfde schuitje als TS< maar zit wel naar de mogelijkheden te kijken om op lange termijn goedkoper te printen.
Kijkend naar mijn eigen printgedrag is dit ook vaak zwart-wit en kijk ik dus ook naar een laserprinter.

Mijn oog was gevallen op de Brother HL-2030 welke op zich wel oke uit ziet en in verhouding redelijk betaalbare toners heeft als die eens nagevuld moeten worden. Prijs is plm. €110,= met alles er bij en aan (behalve USB-kabel denk ik).
De Brother HL-2030 heeft een USB interface. Nu zit ik naast het aanschaffen van de laserprinter nog met de vraag of ik het nu gewoon op mijn servertje aansluit of een aparte printserver zal aanschaffen. Bij een printserver voor me zelf zit ik dan te denken aan een printserver van Sweex met 1x parallele en 2x USB aansluiting. Prijs daar van is plm. €99,=.

Allicht dat TS hier wat aan heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Joen op 18-07-2005 10:40 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Ook ik heb een 2ehands laserprinter. Ideaal.

Idd ook de 4050, alleen heb ik de 4050N.

De 4050T is van Tray, met extra papierlade van 250vel en een eigen bak van 250V. Mijn printer (de N, met netwerk) heb ik zelf een losse papierbak extra gegeven, waardoor ie nu 2x500V heeft.

Tevens heb ik er een duplexunit ingestopt, totale kosten: +/- 225 eur (2 jr geleden)

Inmiddels heb ik ook een kleurenlaser, alleen heeft die geen duplex (wil ik nog wel), een 4550. Die kostte me 210 eur... Zodra ik daar een duplex unit voor heb gaat de 4050 de deur uit, 2 laserprinters is beetje overkill.

Snelheid en degelijkheid zit wel goed bij die HP modellen vind ik, en t is aanzienlijk goedkoper dan met inkt printen.

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 18-07-2005 12:03 ]

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-02 11:33
Ik had pas het zelfde probleem en kwam ook op een laserprinter uit.
Nu heb ik een hp deskjet 5740 (dus geen laserprinter) staan.
En hier kan ook alleen zwart in.
Kleur en foto zijn mogelijk maar niet verplicht.
Kosten € 98 voor de printer.
En er is mij verteld dat zwart € 20 kost.

[ Voor 5% gewijzigd door Rubencs op 18-07-2005 18:07 ]

• hesselim

hesselim

it wasn't me

DJSmiley schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:02:

Tevens heb ik er een duplexunit ingestopt, totale kosten: +/- 225 eur (2 jr geleden)
Ik ben ook nog opzoek naar een duplexer voor mijn 4050. Waar heb jij hem 2e hands gevonden? Op marktplaats zie ik ze op dit moment niet langskomen.

Nog een vraag: De printer is heel snel met printen van gewone text, maar als je pagina-grote plaatjes afdrukt wordt hij al een stuk langzamer. Helpt het om er extra geheugen in te plaatsen?
Ik heb hierover namelijk allemaal tegenstrijdige meningen gelezen op verschillende fora.

[ Voor 29% gewijzigd door hesselim op 19-07-2005 20:20 ]

System Specs

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
hesselim schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 20:18:
[...]

Ik ben ook nog opzoek naar een duplexer voor mijn 4050. Waar heb jij hem 2e hands gevonden? Op marktplaats zie ik ze op dit moment niet langskomen.

Nog een vraag: De printer is heel snel met printen van gewone text, maar als je pagina-grote plaatjes afdrukt wordt hij al een stuk langzamer. Helpt het om er extra geheugen in te plaatsen?
Ik heb hierover namelijk allemaal tegenstrijdige meningen gelezen op verschillende fora.
Duplexunit heb ik gekocht voor 75 eur, bijna 1,5 jaar geleden ofzo, bij een bedrijf wat in refurbished computerzooi deed (groothandel).

Pagina-grote images heb ik geen problemen mee. Mijn printer heeft (geloof ik) 64Mb totaal (kan nu niet kijken, zit nu @ vakantie in Hongarije).
Wat wel scheelt is dat ik via een netwerk print, via een jetdirect 600N (intern in mn 4050). Volgens mij ging ie aanzienlijk langzamer toen ik nog via lpt printte, maar dat is paar jaar geleden.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tja voor zwart wit is laser wel the way to go.

Ik heb zelf een Laserjet 4P met een lose jetdirect er bij, gaat als een tierelier en de afdrukken zijn perfect, ook al is het niet meer de nieuwste printer, maar ik denk sowieso dat de lasertechnologie niet echt veel verandering is ondergaan de laatste paar jaar.

• hesselim

hesselim

it wasn't me

@DJSmiley

Zou je als je terug bent van de vakantie kunnen kijken of je kan achterhalen om welke refurbishment winkel/webshop het gaat. Ik ben namelijk geinteresseert.

System Specs

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
een "realtek" printerserver is niet zo heel duur, en voor thuis zijn die heel goed te gebruiken.

Als het ook een andere printer mag zijn dan is misschien een canon pixma 4000 , 5000 wat
Daar gaan per kleur inkt containers in.
maar ik weet (nog) niet of het verplicht is om kleuren containers erin te doen.
Bij bijna alle hp printer moet je een kleuren c. erin zetten, (die mag wel leeg zijn )

o ja , een laser printer is idd het mooist voor txt, een toner kost wel wat maar daar kun je ook duizende brieven mee printen.
En nog mooi ook

[ Voor 17% gewijzigd door cruger op 19-07-2005 21:35 ]

Tweak!

Pagina: 1