Toon posts:

BENQ PS2 Muis werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn BenQ m800 muis wil niet meer werken, athans niet als ik mijn PC met die muis opstart.
Als ik mijn pc met een andere muis opstart (IBM uit de jaren 80 ofzo), en daarna de BenQ erop aansluit, werkt de muis prima.
Ik heb niets voor niets een BenQ muis gekocht en zou daarom ook graag willen dat ie correct werkt.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen

BvD _/-\o_

Verwijderd

driver geinstalleerd?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Drivers voor ps/2 muizen? Volgens mij zijn die in geen enkel bekend operating system nodig :)

Ik denk dat we wat meer gegevens van je nodig gaan hebben R. Bosch, want welk besturingssysteem draai je bijvoorbeeld? Windows? Welke versie?

Overigens is PS/2 officiëel niet hot-swappable, en je zou je moederbord kunnen beschadigen door de stekkers aan te sluiten of te verwijderen terwijl de compter aan staat (ik heb dit overigens nog nooit zien gebeuren). In principe zou het dan ook gewoon moeten werken als je de muis in de computer plugt voordat je 'm aanzet.

Werkt de BenQ muis wel in andere computers? Werken andere ps/2 muizen wel op jouw systeem? Wat doet je ps/2 poort als je bijvoorbeeld knoppix start?

Als je de gelegenheid hebt, kun je ook eens proberen of dezelfde muis wel via een PS/2->RS232 (serial) convertertje werkt. Waarschijnlijk is het namelijk een probleem met je muis, je PS/2 poort in het algemeen, of de aansturing ervan door je besturingssysteem. Van die dingen kun je er een aantal uitsluiten door antwoord te geven op bovenstaande vragen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op maandag 18 juli 2005 @ 01:23:
Drivers voor ps/2 muizen? Volgens mij zijn die in geen enkel bekend operating system nodig :)

Ik denk dat we wat meer gegevens van je nodig gaan hebben R. Bosch, want welk besturingssysteem draai je bijvoorbeeld? Windows? Welke versie?

Werkt de BenQ muis wel in andere computers? Werken andere ps/2 muizen wel op jouw systeem?
Drivers moederbord gewoon geinstalleerd, geen speciale drivers voor muis zelf.

Windows XP pro SP2

Ik ga zo testen of de muis het ergens anders doet