Andere merken HiFi stereo versterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:20

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Ik zoek een nieuwe stereo versterker. Ik heb al rond gekeken bij Yamaha, Denon, Pioneer, NAD en Cambridge.

Cambridge en NAD hebben ieder een versterker die een goede kans maken. NAD C352 en Cambridge 540A. Rotel ken ik, maar ik weet niet welk type ik zou moeten hebben en wat de prijs is.

Meer merken in mijn prijsklasse ken ik eigenlijk niet. Heeft nog iemand een idee waarnaar ik zou kunen gaan luisteren? :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hebben Marantz en Onkyo niets in dat straatje? Welke eisen stel je? Je geeft een beetje weinig info namelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Die NAD C352 is echt een geweldige versterker. Wat vond je er zelf van?

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 01:21:
Die NAD C352 is echt een geweldige versterker. Wat vond je er zelf van?
Ik vond hem heel goed en neutraal klinken! En vermogen genoeg. Sommige vinden het een versterker met weinig dynamiek, wat ze daar ook mee bedoelen.

Een versterker moet eigenlijk zo min mogelijk veranderen aan het orginele geluid. Het is moeilijk te bepalen wat het orginele geluid nu is op een CD, maar de NAD doet het goed volgens mij. Geschikt voor alle muzieksoorten, en niet alleen klassiek zoals de verkoper denkt... ;)

Inderdaad geef ik weinig informatie. Ik vraag ook niet echt om bepaalde type versterkers. Ik wil gewoon wat goede merken weten zodat ik eens daar rond kan kijken. Maar ik wil wel wat ´eisen´ neerzetten, misschien dat iemand wat weet.

De versterker komt op KEF luidsprekers denk ik, welk type ben ik nog niet uit. Waarschijnlijk één van de lichtere omdat ik luidsprekers met te hoog vermogen niet mooi vind klinken op 50 watt versterker. Misschien dat Tannoy nog een optie is, en heel misschien B&W. Maar die zijn erg duur...

Versterker het liefst 50 watt of iets meer. Ik luister naar heel veel verschillende muziek. Van trance naar ballads en rock. :) Prijs tot de 500 euro zo´n beetje. Dit zijn eigenlijk mijn eisen wel zo´n beetje... :)

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-02 18:22
Ik weet niet of je je spullen ook 2e hands wilt kopen, anders moet je eens kijken naar de Mission Cyrus lijn. Erg goede amp's vind ik zelf. Of kijk een naar een Van Medevoort ofzo...zijn er ook wel een paar in die prijsklasse, of Arcam, ook erg krachtige nette versterkers (vergelijkbaar geluidsbeeld met Cambrigde, natuurlijk niet helemaal, maar komt dicht bij in de buurt)

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-02 22:01

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

en de Cambridge 640A? Zou volgens mij in dezelfde prijsklasse moeten zitten. Ikzelf zit hiernaar te kijken; die NAD staat ook op m'n lijstje. Ik moet ze alleen nog beluisteren! Heb je luisterervaring met de 540A?

Verwijderd

als 2e hands een optie is

kijk eens naar de marantz pm-80,deze speel namenlijk ook in klasse A
ben je voor + - 150 euro klaar.

of natuurlijk de PM 7200 nieuw dan he + - 500 euro (ook klasse A)

suc 6

Verwijderd

Misschien ook eens kijken naar de Arcam A65 of de Rotel RA01? Zelfs de Rotel RA 02 zou binnen je budget moeten passen.

Jammer (of misschien wel gelukkig) dat veel mensen Rotel links laten liggen, het zijn echt super goede verstekers. Ze zien er misschien niet zo speciaal uit, maar ze spelen IMHO de Marantz PM 7200 en de PM 8000 met gemak voorbij. Veel meer drive, autoriteit, 'enthousiasme' en controle over de speakers in vergelijking met de 2 marantzen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 12:29 ]

Verwijderd

:9~

www.av123.com

Onix SP3 buizenversterker van 999$, nu incl gratis Onix Reference 1 speakers twv 1500$ :D
Afbeeldingslocatie: http://www.av123.com/images_dynamic/gallery/speakers_65_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.av123.com/images_dynamic/gallery/speakers_65_1.jpg

Ik ga binnenkort wat bestellen, dus als iemand mee wilt doen dan kunnen we extra korting regelen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:14:
Misschien ook eens kijken naar de Arcam A65 of de Rotel RA01? Zelfs de Rotel RA 02 zou binnen je budget moeten passen.

Jammer (of misschien wel gelukkig) dat veel mensen Rotel links laten liggen, het zijn echt super goede verstekers. Ze zien er misschien niet zo speciaal uit, maar ze spelen IMHO de Marantz PM 7200 en de PM 8000 met gemak voorbij. Veel meer drive, autoriteit, 'enthousiasme' en controle over de speakers in vergelijking met de 2 marantzen.
Toch owned die NAD C352 een Rotel RA01/02 met gemak. Pas bij de Rotel 1062 begint het beter te worden, maar die kost zo'n 800 euro terwijl de NAD C352 nu te koop is voor 399 euro :)

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Dit zijn trouwens allemaal AB klasse versterkers neem ik aan? Klasse A vind ik niet nodig... Zou Rotel voor- en eindversterker nog een goede optie zijn? Wel duurder, maar wel mooi! Maar of het kwalitatief echt anders is dan NAD...

Verwijderd

Rotel voor- eindcombinaties zijn echt super ! Vooral hun eindversterkes zijn serieuze beesten. Je gaat er wel relatief veel voor moeten dokken, maar de prestaties zijn er echt naar.

Als je het kan / wil betalen, zeker doen zou ik zeggen...
Toch owned die NAD C352 een Rotel RA01/02 met gemak
Ik sprak over een vergelijking Marantz - Rotel niet over Rotel - NAD

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 09:21 ]

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 00:34

maontje

better off Playing

Kijk eens naar krell een beetje duur maar wel supergoed...

www.krellonline.com

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Kijk eens naar krell een beetje duur maar wel supergoed...
Krell? Martinweb is op zoek naar een versterker in de prijsklasse 400 - 500 euro misschien iets meer en jij stelt Krell voor?

Krell is heel goed maar kost onmiddellijk 2500 euro. Tweedehands kan je misschien eentje (integrated) vinden voor 1500 - 1700 euro. Wat nog 3x zijn budget is...

Ik zag net op hifi.nl een combinatie:

Cd speler type RCD-971
Voorversterker RC-990-BX
Eindversterker RB-990-BX

Geen prijs, misschien moet je eens informeren voor de voor- eind combinatie?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 11:31 ]

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Krell is een stap (sprong) te hoog gegrepen inderdaad... Die aanbieding van Rotel voor- en eindversterker lijkt mij wel wat. Ik vind het alleen jammer dat Rotel niet engels is (japans dacht ik...).

Is misschien niet meer zo, maar voor m´n gevoel is een goed setje engels... ;) Vrijdag maar weer eens wat gaan luisteren.

Verwijderd

Rotel is een Brits-Japanse samenwerking als ik mij niet vergis. De componenten worden in China gemaakt, dus ja.....

En daarbij wat doet dat er toe? Hoe het klinkt is voor mij vele malen belangrijker dan waar het gemaakt wordt of hoe het er uit ziet.

"I've always been interested in the result, not the technology, Mark Levinson"

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:32:
Rotel is een Brits-Japanse samenwerking als ik mij niet vergis. De componenten worden in China gemaakt, dus ja.....

En daarbij wat doet dat er toe? Hoe het klinkt is voor mij vele malen belangrijker dan waar het gemaakt wordt of hoe het er uit ziet.

"I've always been interested in the result, not the technology, Mark Levinson"
Ja ik snap het. NAD is niet anders wat dat betreft...

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-02 16:59
Waarom zo moeilijk doen over andere merken?
Je kan voor dat geld gewoon een Denon pma-1500r mkII kopen :+

Klinkt prima op Kef luidsprekers en doet het over 20 jaar nog steeds :)

Al dat exotische gedoe ;)

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Verwijderd

Ik bevind me in de luxe positie dat ik alles moet gaan vervangen. Ik hoef dus geen rekening te houden met bestaande oude meuk. Aan de andere kant gaat het me ook geld kosten...

Ik zoek:
Versterker
Tuner (mag ook een combi zijn van versterker en tuner)
Luidsprekers

Ik ben absoluut niet geinteresseerd in surround, homecinema sets en dat soort onzin, ik heb al veel te veel geld uitgegeven aan een slechte ervaring op dat gebied.

Ik luister Pop, Rock, Dance (behoorlijk mainstream dus)

Ik wil niet meer dan EUR 1000,- uitgeven voor bovenstaande.

Ben gisteren bij RAF in Utrecht geweest en heb een aantal combinaties beluisterd. Een NAD C720BEE (tuner/versterker) in combinatie met Mission M34 luidsprekers kwam als beste uit de bus. Totaal (incl. bekabelling) EUR 960,-

Ik heb nog niks besloten maar neig wel naar aanschaf..... wie kan me tegen houden?

Betere combinaties, goedkopere prijzen, ervaringen met deze (of vergelijkbare combinaties), alles is welkom.

Mijn dank is groot!

• ToniBraxton
Die NAD 720BEE heeft toch het versterker deel van de 320BEE?
Mischien kan je proberen om een losse tuner en versterker te kopen.

Het is wel een beetje moeilijk om dat voor elkaar te fietsen voor 1000 euro( een 352 bijv).

Misschien kan je zelfs wat besparen door een losse 320BEE en een NAD tuner te kopen.
Die Versterker is volgens mij overal verschrikkelijk in de aanbieding :)

Verwijderd

ToniBraxton schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:15:
Die NAD 720BEE heeft toch het versterker deel van de 320BEE?
Mischien kan je proberen om een losse tuner en versterker te kopen.

Het is wel een beetje moeilijk om dat voor elkaar te fietsen voor 1000 euro( een 352 bijv).

Misschien kan je zelfs wat besparen door een losse 320BEE en een NAD tuner te kopen.
Die Versterker is volgens mij overal verschrikkelijk in de aanbieding :)
Zeg je daarmee dat die 720BEE niet goed genoeg is? Is een tuner versterker combinatie nooit aan te raden?

Wat vind je van de speakers? Ik hoorde ergens dat Mission bijna failliet is?

f-ace!

Verwijderd

Twee merkjes die wel iets te bieden hebben voor 't dubble van de 500 euro die ik net ergens zag staan zijn:

Musical Fidelity en Primare

Waarschijnlijk ga ik me het verterkertje uit de X serie van Musical Fidelity halen. Maar moet die apparaatjes eerst eens in huis halen om ze te vergelijken.

Links: http://www.primaresystems.com/ & http://www.musicalfidelity.com/

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.musicalfidelity.com/mf/Resources/Images/2925.jpg

Dit dingetje kost meestal zo'n 1100 euro, maar ze worden al langzaam gespot rond de 800. En schijnt iets meer levendiger te zijn dan 't vergelijkbare apparaat van Primare. Nadeel is, dat dit een uitlopende serie is bij MF.. En ze hierna weer een ander ontwerp krijgen :(

De MF is versterker van het jaar geweest :>

Afbeeldingslocatie: http://www.primaresystems.com/files/Products/I21_Front.jpg

Maar je kunt ook eens kijken op www.hobo.nl voor wat aanbiedingen, staat een Nad geloof ik behoorlijk afgeprijst bij.

En je kan ook bij je lokale (of wat minder in de buurt zijnde) Hifi dealer langsgaan. Advies inwinnen, en waarschijnlijk heeft ie nog wat inruil staan waar je je slag uit kunt slaan :)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 20:04 ]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Indoubt

Always be indoubt until sure

Tsja, tweedehand zul je ze nog niet tegen komen en tis eigenlijk wel wat boven budget maar luister voor de grap eens naar een van Medevoort MA240 (classe D versterker). Kost wel iets van 900

Ik ben de laatste tijd wat aan het spelen met classe D versterkers en ik ben ronduit vebaast over de niewe generatie classe D.(waar ik het enkele jaren geleden crap vond)

De van medevoort is gebaseerd op de nieuwe UCD techniek van philips en is versterker van het jaar geworden. Volgens mij staat er op HIFI.nl ook nog een review.

Ik weet dat het het in principe buiten je budget is maar vanwege het speciefieke stereo karakter waar je naar zoekt is het misschien de moeite.

Verwijderd

ToniBraxton schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:14:
Waarom zo moeilijk doen over andere merken?
Je kan voor dat geld gewoon een Denon pma-1500r mkII kopen :+

Klinkt prima op Kef luidsprekers en doet het over 20 jaar nog steeds :)

Al dat exotische gedoe ;)
Ik kan deze ook zeker aanraden. Ik heb de mkI variant en deze bevalt mij perfect!!

• ToniBraxton
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:43:
[...]

Zeg je daarmee dat die 720BEE niet goed genoeg is? Is een tuner versterker combinatie nooit aan te raden?

Wat vind je van de speakers? Ik hoorde ergens dat Mission bijna failliet is?

f-ace!
Die 720BEE is zeker goed (de 320BEE is ook goed). Maar misschien kan je het zelfde resultaat boeken voor minder geld als je losse componenten koopt.

En als ze op hear.nl :+ zeggen dat Mission bijna failliet is geloof ik dat wel.
Maar Mission is toch een van de grootste luidspreker fabrikanten ter wereld?
Ik vind Mission speakers niets maar dat komt waarschijnlijk omdat ze niet bij mijn muziek smaak passen.

@v1RuZ
Moet jij eens raden wat ik hier naast me heb staan ;)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:03

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb zelf een complete NAD set, waaronder de 352. Ik ben het het martinweb eens: het is een dijk van een versterker. Speelt met gemak alles. Heel neutraal, en ruim vermogen. Ik heb de knop eigenlijk nooit verder dan 10 voor 12, anders vliegen de ramen er uit. Ik gebruik hem het met Totem Sttaf speakers.
Kleine tip: pas na ong 200 uur klinkt ie echt mooi. De eerste paar dagen vond ik hem nog wat tam, maar na een paar weken klonk ie als een klok :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Beste,

Ik heb sinds een tijdje de NAD C352 versterker met de NAD C542 cd speler met DALI concept 6 zuilen. De C352 kan ik je zeer zeker aanraden. Het is naar mijn idee allereerst een prachtig ding om te zien , dat platinum kleurtje vind ik erg geslaagd. Dat hij je muzikaal ook niet in de steek laat vertel ik je hieronder:

De C352 staat gekenmerkt door een ongelooflijke helderheid. De muziek is zo transparant en schoon dat het bijna eng is om naar te luisteren. Het hoog kriebelt in je oren! Misschien voor sommige mensen kan ik mij voorstellen dat het zelfs wat te kil overkomt. De klanken zijn verfijnd, geen lelijke s klanken o.i.d! Let wel op dat je de juiste opnames koopt. Matig opgenomen cd's haal je er onmiddelijk uit.

Behalve hoog is ook de bass zeker vertegenwoordigd. Rollend wel te verstaan, geen overbodig gebrom. Verwacht echter niet dat de C352 je geluid rond zal maken. Hij ontraffelt je muziek en zet die precies neer zoals op cd bedoeld geen gemakkelijker klinkende ronde afwerkingen dus zoals dat bij mindere merken terug te vinden is.

Al met al is het zeer smaakgevoelig. Je moet gewoon veel tijd besteden aan het luisteren in een lekkere hifi zaak waar je op je gemak naar je eigen muziek kan luisteren. Al doe je dat een paar uur! Verschillende cd spelers proberen, verschillende speakers.. etc... bij mij is dit uiterst plezierig geslaagd bij een speciaalzaak in Schiedam.

ps. lees de hifi.nl recensie van de versterker!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Microkid schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:45:
Ik heb zelf een complete NAD set, waaronder de 352. Ik ben het het martinweb eens: het is een dijk van een versterker. Speelt met gemak alles. Heel neutraal, en ruim vermogen. Ik heb de knop eigenlijk nooit verder dan 10 voor 12, anders vliegen de ramen er uit. Ik gebruik hem het met Totem Sttaf speakers.
Kleine tip: pas na ong 200 uur klinkt ie echt mooi. De eerste paar dagen vond ik hem nog wat tam, maar na een paar weken klonk ie als een klok :)
En wat dacht je precies dat er zou veranderen in het binnenwerk van een versterker binnen een paar weken? Na een paar decennia kunnen de condensatoren vergaan maar verder is zo'n ding volledig solid state. De tip die jij geeft is dus geen tip maar puur je eigen ervaring, in werkelijkheid wen je gewoon aan het geluid, net als ik mijn set hier in Enschede nu weer geweldig vind klinken omdat ik een tijd op vakantie en bij mijn ouders ben geweest, na een paar dagen ben ik weer aan de diepgang gewend en is het weer normaal, als ik dan weer bij mijn ouders kom valt het geluid weer tegen.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• gratis_vodka

gratis_vodka

en? ben je er al uit?

Ik ga zaterdag een Cambridge Azur 640A versterker plus 640C cd speler ophalen, beide kosten me p. st. 400 euro (standaard retailprijs is 500 euro per component), heb de 540 serie geluisterd en die beviel me goed; de 640 serie zou net nog een stapje beter moeten zijn.

Een vriend van mij heeft de hier genoemde NAD die ook zeer goed klinkt, is nu idd veelal in de aanbieding. Sommigen zeggen dat de NAD in vergelijking met de Cambridge nog net iets beter is, maar ik kies de Cambridge eerlijk gezegd ook mede vanwege het uiterlijk, vindt 't een mooi ding! Dit alles is mijn eerste 'echte' hi-fi setje wat beter is dan zeg maar your average BCC meuk. :)

Verwijderd

Die 352 heeft niet zo'n lange inspeeltijd nodig vond ik, zo'n 20 uurtjes en toen was het bij mij perfect. Je hoorde echt wel het verschil tussen de eerste paar uur en daarna, het moet allemaal even op temperatuur komen ofzo...maar ja laten we maar hier het niet verder over hebben.

Ik zou de 352 in de aanbieding kopen en dan een stel mooie B&W's ofzo...

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:03
[off-topic] "Inspelen" van een versterker heeft gewoon met de gewenning van je gehoor te maken hoor :) (of met andere woorden, zelfbedrog... een versterker z'n eigenschappen veranderen niet met de tijd)

• gratis_vodka

gratis_vodka

Zelf zit ik ook nog te loeren op goede speakers voor eerdergenoemde Cambridge set; ik hoor goede verhalen over de Wharfedale 9.1
Pagina: 1